Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Axel Springer kúpil väčšinový podiel v Business Insideri

29.09.2015, 14:02 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Novým väčšinovým majiteľom portálu BusinessInsider.com sa stalo nemecké vydavateľstvo Axel Springer. Akvizíciu potvrdilo v utorok na svojom webe.

  • Tlačiť
  • 0

Axel Springer získal v ramci transakcie 88-percentný podiel, dosiaľ mu vo vydavateľstve vďaka predošlej investícii patrilo asi deväť percent akcií. 

Nemecké vydavateľstvo zaplatilo za aktuálny obchod 343 miliónov dolárov, teda zhruba 306 miliónov eur. Zvyšný podiel v Business Insideri zostáva Jeffovi Bezosovi, majiteľovi Amazonu a denníka The Washington Post. Obchod musí odobriť protimonopolný úrad. 

Axel Springer necháva vo svojej pôvodnej funkcii CEO a šéfredaktora webu Henryho Blodgeta, vo firme zostáva aj prevádzková šéfka Julie Hansenová. Predstavenstvo doplní nový člen Keneth Lerer zo spoločnosti Lerer Hippeau Ventures, ktorý v minulosti spoluzakladal Huffington Post a momentálne je v dozornej rade BuzzFeedu.  

Pre nemecké vydavateľstvo ide o potrvrdenie stratégie rastu v digitáli, a to najmä prostredníctvom online akvizícií médií v anglicky hovoriacich teritóriách.  


Pôvodná správa 22. 9.: Axel Springer je vraj kúsok od kúpy Business Insider. V polmiliardovom obchode

Nemecké vydavateľstvo Axel Springer je podľa viacerých zdrojov blízko akvizície amerického spravodajského portálu Business Insider. Za prevzatie média je údajne pripravené zaplatiť zhruba 560 miliónov dolárov, teda takmer pol miliardy eur. 

S informáciou vyrukoval ešte v predošlom týždni nemecký Manager Magazin, spoločnosť vtedy na tieto dohady nereagovala.

Podľa Re/code by akvizícia mala byť spečatená v najbližších týždňoch. Ani to žiadna zo strán nechcela komentovať. 

Nemecké vydavateľstvo do Business Insideru už vstúpilo tento rok v januári, keď spolu s ďalšími investormi vložilo sumu 25 miliónov dolárov a nadobudlo v médiu 7-percentný podiel.

Podľa pôvodných správ mal Axel Springer, majiteľ najväčšieho európskeho denníka Bild, záujem prevziať väčšinový podiel v Business Insider, aktuálne sa však hovorí, že pôjde o zisk všetkých akcií.

Šéf nemeckej firmy Mathias Döpfner už skôr naznačil, že vydavateľstvo sa chce zamerať na väčšie investície v digitáli, a to najmä na weby v angličtine. Axel Springer je napríklad polovičným majiteľom európskej verzie politického portálu Politico, investoval tiež do amerického online magazínu Ozy, kde je od vlaňajška druhým najväčším akcionárom.

Nemeckému vydavateľstvu naopak tento rok nevyšla akvizícia denníka Financial Times od britského Pearsonu, ktorý napokon získal japonský Nikkei.

Business Insider funguje od roku 2007, materská firma sídli v New Yorku. Zakladali ju Kevin P. Ryan, niekdajší šéf DoubleClicku, dcérskej firmy Googlu, a Henry Blodget, súčasný CEO spoločnosti. 

Z webu sa za uplynulé roky stalo populárne médium so širokým záberom, najmä však v oblasti ekonomických, technologických a spoločenských tém. Základné imanie firmy sa medzičasom zvýšilo na takmer 56 miliónov dolárov aj vďaka spomínanej injekcii investorov, medzi ktorými bol aj Axel Springer, ale aj Jeff Bezos z Amazonu.

K americkej verzii portálu nedávno pribudla britská - celkovo siedma mutácia, ako aj nový portál TechInsider zameraný na užší segment tém. Novinkou je aj projekt Insider, kde sa vydavateľ zameriava na obsah pre sociálne siete ako Facebook a Twitter, vymenúva Re/code. Business Insider mesačne navštívi okolo 70 miliónov unikátnych používateľov, písal Bloomberg

Business Insider za vlaňajšok neprezradil svoje presné tržby. V roku 2013 boli podľa Re/code na úrovni okolo 20 miliónov dolárov, aj keď sa objavili aj nižšie odhady. Vlani stúpli výnosy firmy podľa vyjadrenia H. Blodgeta medziročne o 70 percent. 

Napriek tomu prevádzková šéfka Business Insideru Julie Hansenová pred pár mesiacmi priznala, že vydavateľstvo v súčasnosti nie je v zisku. „No kedykoľvek môže byť,“ podotkla. Momentálny stav ovplyvňujú investície do nových projektov, ktoré celkovú finančnú bilanciu firmy ťahajú na dol.

„Každý rok si kladieme rovnakú otázku – spomalíme rast a privedieme podnikanie k ziskovosti alebo chceme pokračovať v investovaní?“ povedala pre Politico.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Axel Springer

Diskusia (0 reakcií)