Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Prečo je e-bay hrozba pre slovenské e-shopy?

14.12.2016, 13:28 | MB Brand Management

Vianočné nákupy sú v plnom prúde. Ako je to s nákupmi na zahraničných stránkach? Nákup na portáloch ako eBay či AliExpress je čoraz populárnejší.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Prečo? Ľudia totiž už nenakupujú len kvôli potrebe, ale robia si nákupmi radosť, najmä ak pri týchto nákupoch neminú veľa peňazí. Náušnice za euro? V Slovenskom e-shope nereálne, na eBay bežná vec. Aj pre tento fakt ľudia čoraz častejšie siahajú po týchto portáloch. Slováci sú vynaliezaví národ a jazykovú bariéru často prekonávajú prekladaním produktov, ktoré si chcú na týchto portáloch kúpiť. eBay či AliExpress sú často prvou voľbou pri drobných veciach ako je oblečenie či doplnky. Radi tu nielen nakupujeme, ale aj hľadáme inšpirácie, prípadne si surfovaním a prezeraním produktov krátime voľný čas. A cena je len jedna z výhod. Druhou výhodou, ktorá je motiváciou pre nákup na týchto portáloch je originalita veci, a teda záruka, že danú vec, nebude mať kolega, kamarát, či iní ľudia.

Na portáloch ako eBay a AliExpress podľa našej štúdie Ako nakupujeme, nakupuje v súčasnosti 55% Slovákov vo veku 18-24 rokov. S vekom síce klesá počet zákazníkov týchto portálov, ale aj medzi ľuďmi vo veku 55-69 rokov, ktorí internet využívajú, má svojich priaznivcov (17,5% z nich). Neexistujú rozdiely medzi mužmi a ženami, veľkosť miesta bydliska, ani medzi výškou príjmu. Rovnako na eBay nakupujú tí, ktorí majú čistý mesačný príjem domácnosti do 750€ ako tí, ktorí majú príjem nad 1500€ na domácnosť. Viac preferujú nákupy na týchto portáloch ľudia s maturitou a vysokou školou.

Rozdiely môžeme pozorovať medzi krajmi. Zatiaľ čo obyvatelia Trnavského kraja využívajú tieto portály mierne podpriemerne, obyvatelia Košického kraja ich využívajú nadpriemerne.

Až 61% ľudí na týchto stránkach nakupuje oblečenie.

Veľká časť e-shopov sa dnes primárne zameriava na mladých, do 35 rokov. Táto skupina ľudí však už v dnešnej dobe preferuje a aj nakupuje na zahraničných portáloch. Nielen kvôli cenám, ale aj z dôvodu originality. Mladí ľudia majú tendenciu viac hľadať nové obchody. A táto skupina ľudí sa bude len zväčšovať.

Prieskum bol realizovaný spoločnosťou MB Brand Management s.r.o., na reprezentatívnej vzorke 1460 respondentov internetovej populácie.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)