Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Facebook využívajú dve tretiny slovenských manažérov

14.03.2017 | KPMG Slovensko

Podľa zistení aktuálneho prieskumu KPMG – Pulse of Economy 2016 ho využívajú takmer dve tretiny najvyšších predstaviteľov našich firiem. Slovenskí top manažéri však sociálnym sieťam príliš neholdujú. V priemere sú aktívni na jednej, maximálne dvoch.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Minuloročnou jednotkou medzi sociálnymi sieťami bol v prieskume KPMG LinkedIn, ktorý však svoju pozíciu neobhájil a klesol na druhé miesto. LinkedIn má aktuálne vo svete viac ako 106 miliónov aktívnych užívateľov a v súčasnosti ho využíva 44 % manažérov slovenských firiem.

Je to pomerne výrazný, viac ako 20 %-ný pokles oproti minuloročnému prieskumu.Jedným z dôvodov môže byť nové rozhranie a pozmenená funkcionalita, ktorá je výsledkom akvizície LinkedIn-u spoločnosťou Microsoft v roku 2016.

„Zatiaľ čo Facebook je u nás stále vnímaný skôr ako voľnočasová sociálna sieť, aktivita na LinkedIne, i keď je v menšom rozsahu, naberá v kruhoch odbornej verejnosti na dôležitosti. Blogy alebo názory top manažérov sú často zdieľané a vzniká pri nich aktívna diskusia, ktorá môže byť inšpiráciou aj do praxe,“ konštatuje Beata Dubeňová, marketingová manažérka, KPMG na Slovensku.

V prieskume KPMG sa na treťom mieste obľúbenosti medzi manažérmi umiestnila sociálna sieť Google+. Jej využívanosť sa pohybuje okolo 20 %. V susednej Českej republike obľúbená mikroblogovacia sieť Twitter, ktorá má po celom svete viac ako 315 miliónov aktívnych používateľov, sa u nás zatiaľ veľmi nepresadila. Aktuálne ju využíva iba 14 % respondentov, čo stačilo v rebrícku na štvrtú priečku.

Manažéri na Slovensku tiež ešte stále naplno neobjavili potenciál Instagramu, Túto platformu na zdieľanie obrázkov a videí zatiaľ aktívne využíva iba 6 % opýtaných.

„V roku 2016 sprístupnil Instagram biznis funkcie, ktoré umožňujú promovať značku cez firemný profil. Keďže cieľová skupina je tu veľmi rozmanitá a na výraznejší úspech a zvyšovanie počtu sledujúcich je potrebné sa venovať svojmu profilu aktívne a na dennej báze, manažéri, možno okrem maloobchodníkov, skôr uprednostňujú iné sociálne siete,” dopĺňa B. Dubeňová.

Podľa prieskumu KPMG sú slovenskí manažéri celkovo pri využívaní sociálnych sietí skôr menej aktívni. V priemere vrcholový predstaviteľ firmy u nás využíva 1,57 sociálnej siete. Manažéri, ktorí majú aktívny profil na viac ako dvoch sociálnych sieťach, sú skôr výnimkou.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)