Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Parlamentné voľby 2020: Politické strany a ich lídri na Facebooku a Instagrame

31.01.2020, 17:27

  • Tlačiť
  • 0

V súvislosti s rastúcim vplyvom sociálnych médií sa za posledné roky zmenil aj spôsob, ako ľudia prijímajú politické informácie. Tieto zmeny so sebou priniesli aj negatívne javy, ako je podstatne väčší výskyt neoverených a manipulatívnych informácií, ktoré mnohých utvrdzujú v ich predsudkoch a zaujatých názoroch. Čoraz viac si uvedomujeme, že existujúce sociálne rozdiely v spoločnosti môžu byť vďaka sociálnym médiám zneužité rôznymi aktérmi, ktorí svoju činnosť vyvíjajú buď spoza hraníc (ako to bolo po prvýkrát výraznejšie zaznamenané počas volieb v USA v 2016), alebo pôsobia priamo v krajine, kde sa voľby konajú. Skúsenosti z viacerých krajín naznačujú, že riziko zneužitia je niekoľkonásobne väčšie v čase zvýšenej politickej a spoločenskej angažovanosti, akou sú voľby. Sociálne média a dezinformácie sú čoraz viacej v centre pozornosti ako potenciálna hrozba pre integritu a bezproblémový priebeh volieb.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)