Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Aká bola návštevnosť slovenského internetu v roku 2018? Online je 8 z 10 Slovákov

20.03.2019, 18:58 | IAB Slovakia

Podľa aktuálnej Správy o vývoji návštevnosti slovenského internetu Združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia využívalo internet v roku 2018 až 85 percent Slovákov vo veku 12 až 79. Celkovo hovoríme o 3,9 milióna používateľoch. Medziročne 2018/2017 sa reach internetovej populácie zvýšil o tri percentá.

  • Tlačiť
  • 0

Slovensko z hľadiska využívania internetu dosahuje priemer krajín Európskej únie. Ako upozorňuje IAB Slovakia, tento údaj je uvedený len pre informáciu a veľmi orientačné porovnanie, nakoľko parametre ako vek a používanosť nie sú úplne identické.

Až 96 percent používateľov z celkovej internetovej populácie navštevuje slovenské stránky zaradené v jedinom auditovanom meraní návštevnosti AIMmonitor. Priemerná mesačná návštevnosť zo Slovenska dosiahla v roku 2018 hodnotu 3,7 milióna používateľov.

Najviac ľudí stále využíva desktop (PC) na browsovanie internetovými stránkami. Z celkového počtu používateľov ide až o 92 percent, teda 3,4 milióna používateľov.

Zastúpenie mužov a žien je viac menej vyrovnané 1:1. Čo sa týka reachu podľa pohlavia na celkovej slovenskej populácii vedú muži so 75 percentami, ženy dosahujú 73 percent. Muži na slovenských stránkach trávia o jednu hodinu a 27 minút viac času ako ženy a zároveň sú aktívnejší.

Výskum návštevnosti AIMmonitor aktuálne poskytuje sociodemografické dáta len na úrovni používateľov zo Slovenska a cez PC, nakoľko v roku 2018 nebol realizovaný mobilný panel.

Mobilné zariadenia na slovenskom trhu zaznamenali rast a vysoké hodnoty vo viacerých parametroch. Svedčia o tom nielen medziročné porovnania z hľadiska návštevnosti, stráveného času, ale aj z hľadiska vytvoreného množstva mediálneho priestoru.

Na tento trend reagujú aj výdavky do mobilnej reklamy, ktoré medziročne narástli až o 16 percent. Rastúca návštevnosť ako aj inventory na mobilných zariadeniach z hľadiska reklamných formátov nahráva najmä videu, natívnej reklame a nepochybne aj audio reklame, respektíve reklame v podcastoch, ktorých je aktuálne na Slovensku okolo 80 a generujú milióny prehratí.

Od 1.4.2019 sa AIMmonitor mení na IABmonitor. S ohlasovanou aktualizovanou metodikou gemiusOverNight dochádza k zmene názvu ako aj zmene domény, na ktorej budú verejne dostupné dáta. IABmonitor pobeží na doméne monitor.iabslovakia.sk (zatiaľ neaktívna).

O aktualizovanej metodike bude IAB Slovakia čoskoro informovať na svojich stránkach. Za dobrú správu považuje, že už v treťom kvartáli roka 2019 by mal výskum využívať aj mobilný panel a mali by byť dostupné sociodemografické dáta aj pre mobilných používateľov.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)