Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako fungujú peoplemetre?

15.01.2009 | Useless

Osobne mi nie je celkom jasne, akym spôsobom funguju peoplemetre. Technicka stranka mi je ako tak jasna, avsak zaujima ma sposob, akym sa potom vypocitava sledovanost.



Funguje to tak, ze ak ma TV JOJ 50% pokrytia na uzami SR, znamena to, ze TV JOJ ma v ponuke prave 50% zo vsetkych, ktori sa na peoplemetrovom merani zucastnuju? Alebo akym sposobom je to osetrene?

 Pravidlá diskusie

15.01.2009 | mikibulo

Peoplemetre na slovenský spôsob sú ako pán Boh. Každý o nich hovorí, no nikto ich nevidel. Ešteže nie som veriaci.

16.01.2009 | zippy

Podla programovej struktury a toho co sa deje v nasich telkach je na to jednoducha odpoved, na p....

29.01.2009 | Peto.P

na stranke www.pmt.sk je to rozpisane, ale v skratke : v 850 domacnostiach je na televizore namontovany peoplemeter. ak by vo vsetkych 850 domacnostiach pozerali zivu panoramu na dvojke, mala by podiel 100% a sledovanost okolo 4 milionov divakov podla jednoducheho matematicko statistickeho vypoctu... .suma sumarum, kedze kolko ludi, tolko chuti, peoplemetre v podstate vobec relevantne neodzrkadluju sledovanost . :)

29.01.2009 | Falco

Bohužiaľ, máme smolu, pretože väčšina z tých 850 domácností očividne uprednostňujú markízu nech na nej ide čokoľvek a nevedia si prepnúť na iný program... ono možno ten rex a susedia ktorí majú aj v toľkej repríze sledovanosť 30 až 40 % sleduje možno iba 30 až 40 % len z tých 850 domácností a nikomu inému z nás čo peoplemetre nemáme, rex ani susedia nebeží... iba kvoli tomu, že z 850 "peoplemetrových" domácností si väčšina nevie prepnúť na iné než na markízu, tak markíza je trhový líder, pri čom keď sa vezmú všetci ľudia na Slovensku to tak absolútne nemusí byť... a potom nám tu píšu, že nám prepadáva 5 proti 5 a tak... a potom to chcú rušiť... výsledky sledovanosti sú na h..., všetky naše obľúbené relácie stoja a padajú len na tom, na koľkú reprízu markizáckych programov má akurát chuť nejakých poondiatych 850 domácností, o ktorých ani nevieme... 850 domácností určuje smer celému televíznemu trhu... fakt sila... vidno, že sme na Slovensku

29.01.2009 | radowan

Pravdepodobne je to tak ako hovoris... ta vzorka strukturou zodpoveda demografickej strukture obyvatelstva. To znamena, ze su toztruseni po celom slovensku, mesta, dediny, pokrytie, atd... take male Slovensko.

29.01.2009 | jofokles

je to tak bohužiaľ dnes úspešnosť relácie divácku a aj komerčne vyfinancovanú( pretože peoplemetre sú základom na zháňanie sponzorov a zadávateľov reklamy) určujú štatistiky, ktoré pri tomto počte sa môžu pohybovať s odchylkou až 35%. Hoc podľa mojich poznatkov ide o viac televízorov v konečnom dôsledku je to smiešné číslo.

01.03.2009 | Falco

Ako fungujú peoplemetre? Napadol ma dobrý príklad:



Keby sa 850 domácností, ktoré sa toho zúčastňujú, na seba nakontaktovali a dohodli sa, že napríklad jednu hodinu budú mať všetci spoločne pustenú Živú panorámu na Trojke, mala by celú hodinu 100 % podiel... všetko ostatné by malo nuly, veď ako zistíte, čo pozerali ostatní, keď títo všetci pozerali panorámu? to "zariadenie - peoplemeter" Vám to nemá odkiaľ vyhrabať... a asi ani nijako ináč sa to nedá... ako sa hovorí - cucáme z prsta? a od toho dňa by aj Jednotka, aj Markíza aj JOJ začali vysielať každý deň 24 hodín denne svoje vlastné verzie Živej panorámy, keď to bolo také úspešné, že na Trojke to pozeralo 100 % divákov... asi takto ja vnímam to, akým spôsobom sa získavajú výsledky sledovanosti a akým spôsobom asi tieto výsledky určujú smerovanie vysielania slovenských TV...



možno sa už priveľa opakujem, ale opäť uvediem ako reálny príklad moju najobľúbenejšiu reláciu 5 proti 5 a to, čo mi už dosť dlho pekne lezie na nervy - Komisár Rex. 5 proti 5 vraj dosahuje podiely od 10 do 13 %, Komisár Rex v tretej repríze za sebou a celkovo už možno v desiatej niekedy aj 40 % ... opäť len 850 "peoplemetrových" domácností... čo ak kompletne všetci ostatní na Slovensku, ktorým sa nemeria to, čo sledujú, pozerajú práve 5 proti 5? to nemôže nikto vedieť... peoplemeter Vám to nezmeria, nemá to odkiaľ zistiť, on len tých svojich 850 domácností... a opäť - cucáme z prsta... a potom sa tu z kvalitnej rodinnej zábavnej súťaže robí prepadák... to, že museli v STV pozastaviť prihlasovanie sa do súťaže, pretože už majú po štyroch mesiacoch od opätovného spustenia po desaťmesačnej pauze opäť rodín prihlásených na rok, mi nepríde ako nezáujem slovenského diváka o túto súťaž, o ktorom sa hovorí vzhľadom na čísla získané týmto meraním...



ak však naozaj 40 % ľudí pri obrazovkách na celom Slovensku sleduje Rexa a len 10 % 5 proti 5, ide skôr o tuposť slovenského národa, ktorá si až tak zvykla na Markízu, že ju pozerá furt, aj keby tam bol monoskop, mala by okolo 35 % podiel...



tomu, že Rexa sleduje 40 % divákov pri obrazovkách v toľkej repríze, neuverím nikdy...



takže asi takto vidím ja získavanie údajov o sledovanosti na slovenskom televíznom trhu... ako sa hovorí - zaostalosť :-)

01.03.2009 | Nerte

Suhlas. To s Rexom je proste blbost! Nemoze to mat taku sledovanost! Nikto, ale kompletne NIKTO koho poznam taku ******** nesleduje, ale 5 proti 5 ludia pozeraju minimalne "pri veceri".



Dal by som ruku do ohna za to, ze Markiza sa nejak dostala k adresam tych peoplemetrakov a posielaju im pravidelne nejake "pekne balicky". Nehovorim, ze peniaze, ale nejaka babka z Hornej-dolnej dostane kazdy tyzden krasny kosik s jedlom alebo niecim a je happy ze jej zostane viac z dochodku a na oplatku odklikava peoplemeter na barsjakej sracke, co Markiza pusti. Fakt som o tom presvedceny, lebo hento nie je normalne take sledovanosti ake maju... na hocicom!



Chcem peoplemeter. Fakt. Inak... s nastupom digitalnej TV (napr. ja mam Magio) nie je mozne uplne jednoducho checkovat sledovanost? Ved Magio nie len prijma, ale aj odosiela informacie (up/down) nie ako klasicka telka, pri ktorej len "chytate na antenu". Neviem ci to v T-Come robia, ale sledovanost kanalov, aspon kvoli ich vlastnej statistike, nemoze byt problem. Ked sa zrusi o par rokov analog, teoreticky mozu ist cele peoplemetre niekam a budu REALNE vysledky sledovanosti, s presnostou na 1 divaka. Alebo nie?

01.03.2009 | Falco

Možno keby každý jeden obyvateľ Slovenska, ktorý má doma funkčnú telku by mal na nej aj peoplemeter, tak by sme možno dozvedeli, že tá stanica, ktorá bola celé roky prezentovaná ako najsledovanejšia, vôbec najsledovanejšia nie je... a možno by sme sa dozvedeli, že Rexa v toľkej repríze už nesleduje ani 5 % divákov...

01.03.2009 | Mercury007

K tomu Rexovi, ak nevysielali Rexa mali s Ulicou 20-25%, JOJ s reprízou Paneláka 18-20% a Jednotka vysielala reprízy Niečo za niečo s okolo 10%-tami. Takže, kde sa stratili diváci, čo pozerali Rexa? Takže s tou sledovanosťou Rexa nie je všetko v poriadku.

Ak vysielali Rexa, JOJ vysielala Súdnu sieň 25-30% a Jednotka ponúkla telenovelu 20-25%, čiže starší diváci mali alternatívu, zrazu sa Rex pohyboval pod 30%.



Falco, nechaj ich tak však reprízy Rexa a reprízy Susedov sú ich poistka, všimni si, že ak niečo nové nasadia, vždy im to prepadne.

01.03.2009 | Mercury007

A ešte by ma zaujímalo či tí, čo majú doma peoplemetre navštevujú také stránky ako je napr. medialne.sk. Či sa zaujímavú o sledovanosť. Či si čítajú rôzne články a názory ľudí na dané relácie/seriály. Či na základe týchto článkov a názorov dané relácie pozerajú alebo nepozerajú (lebo je to dosť veľké ovplyvňovanie). Či dané seriály/relácie pozerajú preto lebo to chcú pozerať alebo preto lebo to musia pozerať a podobne.



A myslím si, že už by bolo načase zmeniť tých 850 domácností a zvoliť úplne novú vzorku a možno by sa zistilo, že z tých 31% (minulý rok 37% - medziročný pokles 6%), čo získala markíza minulý týždeň, by zrazu bolo napr. 25%.



A taktiež by bolo zaujímavé keby merali sledovanosť 2-3 firmy a každá by mala svoju vzorku 850 domácností. To by som bol zvedavý na výsledky.

01.03.2009 | Falco

Markíza je na Slovensku "ospevovaná" ako naša "najobľúbenejšia" a "najsledovanejšia" televízia a pritom to vôbec nemusí byť pravda... ja napríklad ani neviem, čo markíza vysiela cez deň a často ani neviem, čo vysiela večer... absolútne ju nesledujem... pre mňa tam nie je nič zaujímavé... to len ľudia, čo si už zvykli na "značku", tak pozerajú všetko, čo tam ide, lebo tu raz niekto povedal, že značka robí svoje...

01.03.2009 | Nerte

Presne tak, ja tam tiez nemam co pozerat. Jedine, co sa mi kazdy tyzden nahrava je 112, ale aj to uz je nejake divne a davali tam minule cast, ktoru som videl pred pol rokom...



Neviem, skade si ty, ale ja vidim ten problem v tomto: podla mna my sme z velkych miest (ja Bratislava) a mame co pozerat na dalsich 30tich kanaloch. Tie peoplemetre podla mna naschval dostali ti najvacsi sedlaci niekde z doliny, kde chytia tak STV, M a rozsumene JOJ. Mozno to je taka mala "konspiracia", ved kto by chcel prijst o zisky z reklamy?



Chcem VIDIET mapu Slovenska, na ktorej su bodkami oznacene miesta, kde sa nachadza peoplemeter. Vie toto vobec niekto??? To aj ja si zalozim firmu a zacnem tvrdit ze som dal 8000 domacnostiam nejake pristroje.

01.03.2009 | Falco

Ja som z Banskej Bystrice a raz som čítal, že tá vzorka je vybraná reprezentatívne... ale kto vie... čo to vlastne ten peoplemeter je? ako to vyzerá? je to nejaký prístroj? merač? okrúhly? plochý? veď my ani nevieme, čo to je a ako to vyzerá... len vieme, že pri tom sedia ľudia, ktorí ešte nezistili, že na slovenskom televíznom trhu neexistuje len Markíza, ale aj iné programy a že na tých iných chodia skvelé veci ako napr. 5 proti 5

01.03.2009 | Falco

Niekto tu písal tuším niečo o odklikávaní na peoplemetroch... to každý, kto to má, tak tam niečo kliká, že čo pozerá? alebo ako... tak to je možno aj tak, že ľudia možno vôbec nesledujú Markízu a už vôbec nie Rexa, ale môžu dostávať nejaké odmeny, ktoré im Markíza posiela za to, že odkliknú Markízu, hoci ju nesledujú ako písal Nerte...

01.03.2009 | Mercury007

Peoplemeter vyzerá nejak takto: http://medialne.etr...



No vzorka je vybraná reprezentatívne, to je možno pravda, ale čo bolo reprezentatívne pred XY rokmi je podľa v dnešnej dobe už neprezentatívne, či? A myslím si, že tí čo majú peoplemetre by sa ich radi vzdali, lebo to musí byť pre nich dosť veľká otrava. (ale možno z toho majú nejaké tajné výhody, o ktorých my nevieme :))

01.03.2009 | Falco

A možno to už niektorí ani neklikajú, nechce sa im...

01.03.2009 | Mercury007

To podľa mňa musia, inak by dostali pokutu alebo by im zobrali peoplemeter alebo ja neviem na akom princípe to presne funguje.

01.03.2009 | Falco

Možno skutočne tak, ako napísal Nerte, že Markíza poslala nejaké darčeky, tak odkliknem, že pozerám Komisára Rexa hoci pozerám 5 proti 5... čo by Markíza neurobila pre vysokú sledovanosť a čo by sprostí ľudia neurobili za nejakú dobrú odmenu?

01.03.2009 | Nerte

To tym odklikavanim som myslel toto (niekde som to davno cital ze tak to funguje):



Mate zapnute nieco a pozerate to a musite do toho peoplemetra zadat, kto vsetko to pozera, ktory clen domacnosti. No a ak som to spravne pochopil, tak potom, ked uz nieco pozerate dlhsie, napr. po hodine (alebo nahodne hocikedy), vam to zacne nejako blikat a vy to len "odklikenete". Je to kvoli tomu, aby ste naozaj nenechali len tak nieco zapnute na 12 hodin a ani neboli v miestnosti. Alebo niekedy proste zabudnete vypnut telku. Tak to je taka kontrola, ze to naozaj stale pozerate. To som tym myslel.



Ale pride mi trochu divne to, ako byvali niekedy podrobne tie vysledky... ze "ludia pozerali to a to a ked isla prva reklama, nastal odliv divakov...". Keby som to ja mal tak kvoli reklame nebudem predsa vsetko nastavovat, ako randome prepinam vsetky kanaly, no nie?

01.03.2009 | krtko

Pri zavedení peoplemetrov ich ukazovali v Teleráne. Už si presne nepamätám, ako vyzerali, tuším ako nejaký videorekordér bez otvoru na kazety. Malo to aj diaľkový ovládač, kde si nejak označili stanicu a aj počet sledujúcich osôb. A bola tam aj funkcia (neviem ako sa volala, súvisí s "návštevou"), ktorú zapli pri návšteve (akože sledujúci ľudia navyše).



Už si to presne nepamätám, bolo to dávno :)

02.03.2009 | Grutan

Mozno par upresneni k peoplemetrom:

- 850 domacnosti je cca 2600 respondentov denne

- MML ma v jednej vlne (stvrtrok) tiez cca 2500 respondentov co je v tomto pripade reprezentativnejsie ? pozrite si vzorky vyskumov, ktore sa robia na SK a podme sa bavit o ich reprezentativite a ci dosahuju denne tolko respondentov...

- tych 850 domacnosti sa rocne meni tak aby sa za 5 rokov vymenili vsetky.... s ohladom na reprezentativitu vyskumu a parametre domacnosti

- pocas trvania projektu sa pravidelne stvrtrocne kalibruje cely system aby odrazal vyvoja na trhu....

- umiestnenie peoplemetrov je robene tak aby co najlepsie kopriovalo rozlozenie a strukturu obyvatelstva

- meranie sledovanosti z Magia, Fiber TV a UPC digitalu je vo vacsine pripadov zalozene na return path data, kde problemom zostava otazka kto v danom case sledoval TV a co je to za domacnost...

- ako chces vyriesit otazku kolko zije v domacnosti ludi ? v Magiu to myslim tiez nevedia kolki doma ste a ci si TV sledoval ty, tvoj brad alebo vas pes alebo vsetci traja naraz....

-

03.03.2009 | Falco

Fungovanie týchto peoplemetrov mi už začína trošku smrdieť podvodom... nikdy neuverím, že Rexa aj včera sledovalo 418 tisíc divákov (podiel 31,5 %)... ak je to skutočne tak, je to podpriemerná idiocia slovenských divákov, ktorí fakt zožerú všetko, čo im tá ich "najobľúbenejšia" a "najsledovanejšia" naservíruje, alebo je tých 31,5 % iba spomedzi tých ich obľúbených 850 domácností, a ten počet divákov 418 tisíc je iba vycucaný z prsta, alebo tu ide o nejaký podvod zo strany Markízy...

03.03.2009 | Grutan

Falco, je mi to luto ale asi mas v tej prvej vete skutocne pravdu. Je to odraz spolocnosti.... presne tak ako aj vysledky volieb...

04.03.2009 | Falco

To je pravda, aby si väčšina Slovákov už rok a pol v kuse stále dokázala v tom istom čase z ponuky slovenských TV vybrať iba desať krát dookola omieľané vraždenie rakúskymi psychopatmi (Komisára Rexa) namiesto zabávania sa, súťaženia a vyhrávania normálnych slovenských rodín (5 proti 5), je podľa mňa vymletosť tých (v pondelok) 31,5 % ľudí, ktorí si vedia diaľkovým ovládačom zapnúť TV...



Ja osobne ale nevylučujem ani tie možnosti, že sledovanosť na celom Slovensku je úplne iná a že tie podiely sú len výhradne spomedzi tých 850 domácností a kľudne môže Markíza podplácať tých, ktorí dostávajú čísla a informujú o nich, aby z nej robili lídra, hoci možno lídrom na slovenskom trhu už roky ani nie je... veď dnes na svete sa dejú už aj väčšie podvody, tento je oproti niektorým úplne zanedbateľný...

08.03.2009 | Lili

´To je jasné, že Markíza už nie je líder. Ak by bolo pokrytie všetkých slovenských televízii na Slovensku rovnaké a každý by mal doma ten slávny peoplemeter a Markíza by mala stále najväčšie čísla,to už by bola iná reč. Ja som taktiež už zo spomínanej BB a viem, že ešte donedávna niektorí ľudia nemali doma JOJ. A to nehovorím o dedinách, ktoré nemajú ani tušenia čo Jojka vysiela.Jediná ich možnosť je pozerať jojkárske prgramy na webe.Pokiaľ nemajú káblovku,satelit,Digi...je to bez šance.Sú odkázaní na Markízu a STV.Takže sa veľmi nemáme čomu čudovať.

Ešte k tým peoplemetrom...počula som, že ľudia,ktorí ich doma majú dostávajú nejaké vecné ceny v podobe televízorov a tak...no a keď dlhšie nemanipulujú s prístrojom, kompetentní ľudia im spätne volajú, či je všetko v poriadku.Dosť vtipné:)

08.03.2009 | Falco

Ja akože nechápem, čo je na tej Markíze také sledované, že to je až najsledovanejšie... ja si na Markíze možno raz za tri mesiace pozriem jeden film a dosť... z tých ich relácií vlastnej tvorby nesledujem vôbec nič, a čo, sté reprízy Rexa a Susedov? to robí z Markízy lídra? Dobre, Ordinácia, to môže byť... pôvodný seriál, úspešný, ako pre JOJku Panelák... tiež som z BB a nepoznám nikoho zo svojho okolia, kto by mal na Markíze niečo obľúbené... poznám len veľmi málo ľudí, ktorí čokoľvek pravidelne na Markíze sledujú...

08.03.2009 | Lili

Je sledovaná, pretože tých pár peoplemetrov je zle rozmiestnených. K tomu netreba veľmi čo dodať. Všetkých, ktorých poznám pozerájú zo slovenských staníc väčšinou Jojku. No poznám aj ľudí v BB,ktorí Jojku nemajú a keď aj majú,tak sa to zrnenie nedá pozerať. Taktiež keď prídem napríklad k starkej, ktorá býva na Horehroní, vyberať si nemôžem. Markíza, alebo STV... sobotný večer? Pošta, alebo Bailando ( myslím, že opäť niečo, čo Markíza reprízuje ), takže nepozerám pre istotu ani jedno, ani druhé.

08.03.2009 | Falco

Ja mám tiež najviac obľúbených programov na Jojke (Profesionáli, Mafstory, kedysi to boli aj dnes už zrušené Lyrics, Páli vám to, Vojna slov, Riskuj) a môj TOP najobľúbenejší program mám na Jednotke - 5 proti 5 + 5 proti 5 - Hviezdny špeciál a tam si ešte rád pozriem aj Poštu pre teba, Chodili sme spolu, raz za čas aj Takí sme boli - podľa toho, aký tam je hosť... ale nech rozmýšľam ako rozmýšľam, na Markíze nemám obľúbené nič... takže ja osobne nevidím na nej nič také, čo by sa dalo na Slovensku označiť ako najsledovanejšie...

08.03.2009 | Lili

Tak na Jojke si veru pozriem rada hocico. Najradšej mám jednoznačne Webmaster, ďalej Panelák,Promi noviny a Profeiônali sú medzi seriálmi bezkonkurenční. Dovolím si tvrdiť, že sú lepši než poniektoré americké sitcomy.Teraz Jojka dobre vsadila aj na seriál Sexi špinavé prachy. Myslím, že tam je úspech zaručený, čo súdim nie len podľa seba, ale aj ohlasov okolia. Čo sa týka STV, tam sú pre mňa najzaujímavejšie Zúfalé manželky, hoci som ich už dosť dávno nevidela a momentálne asi Eurovízia. No a na Markíze si tak maximálne pozriem cez víkend Priateľov.

08.03.2009 | Falco

Tak Sexi špinavé prachy, Zúfalé manželky, ani Priatelia ma nikdy vôbec neoslovili... Webmaster záleží od výberu hosťa, teraz s Toráčom to asi pozerať nebudem a Promi Noviny mi niekedy pripomínajú Smotánku či Prominentov na Markíze a to nie je môj obľúbený druh programov... no a 5 proti 5 nesleduješ? som tam bol hihi :D

08.03.2009 | Lili

Veru to vôbec nesledujem, ale viem o čo ide:) Ako som spomínala, keď som u starkej, tak rodinní príslušníci sledujú STV a Markízu, čiže tam som to občas zhliadla.

08.03.2009 | Falco

No ja chápem, iba nechápem, čo sa dá pozerať na Markíze, ja tam pre mňa nič zaujímavého už strašne dlho nenachádzam :-)

08.03.2009 | Lili

Ja netvrdím, že to majú zapnuté od rána do večera...ale čo im podľa teba ostáva? Veď nemajú na výber..a už toľkokrát ospevovaný Rex je na dennom poriadku..teraz aspoň vieš aká veková kategŕia to pozerá...60 a vyššie:)))

08.03.2009 | Falco

To ich baví toľký krát? Veď nech si zapnú radšej 5 proti 5 ... mohli ma tam vidieť, keby nepozerali sto krát ten istý seriál :D inak pozdravuj... ;-)

08.03.2009 | Lili

No jasné a isto by hneď vedeli, ktorý si ty:)))Aspoň si vyhral?

08.03.2009 | Falco

Ee nevyhrali sme hneď v prvej súťaži sme vypadli... no a ja som bol ten pekný a múdry, ktorý šéfoval tej inteligentnej a talentovanej rodine :D

08.03.2009 | Lili

o teraz si už úplne viem vybaviť kto si:))))))

08.03.2009 | Falco

Áno, presne ten... teší ma :D

08.03.2009 | Nerte

No, ked ste hned vypadli, tak asi az tak inteligentni a talentovani nie ste :-D

08.03.2009 | Falco

Sme, len druhá rodina bola o málo viac :D

08.03.2009 | Lili

no ešte sa tu zvrhne hádka chalani, alebo aby som nikoho neurazila, muži:)

08.03.2009 | ivn

V titulke sa riešia píplmetre, no celá diskusia sa krúti okolo 5 proti 5. Ja by som do sledovanosti tejto relácie bodík nepridal, lebo aj keď som mal vždy rád vedomostné súťažné relácie, žiaľ narcisistický spôsob moderovania A.Bičanom mi je absolútne proti srsti a podobné to bolo aj s jeho varením.

12.03.2009 | pedrito

Mna by napriklad zaujimalo ako je vyriesene pri peoplemetroch napr. PIP (obraz v obraze), alebo ked mam zapnuty teletext, alebo ked si nejaky program nahravam a pozriem neskor. Tak isto ako je to s pokrytim, napr. pokrytie STV 3 a JOJ PLUS uvadzaju priblizne 50%, ale vela ludi ma DIGI TV a este viac ho ma nacierno alebo SKYLINK, ktore maju pokrytie 100%.

12.03.2009 | radowan

Nie som z branze, ale tipujem to takto:

POKRYTIE - to cislo vyjadruje, kolko ludi si program moze naladit okamzite. Je jasne, ze satelit ma pokrytie 100%, ale nie kazdy ma satelit a nie kazdy ma Skylink. Podla mojho nazoru, tych 50% berie do uvahy aj tieto kriteria.

PIP - netusim... viem vsak, ze existuju peoplemetre, ktore funguju na baze zvukovej stopy, takze tam by sa bral do uvahy ten kanal, pri ktorom mas zapnuty zvuk. Na Slovensku to tak tusim nefunguje.

VIDEO - Toto som nasiel na stranke PMT: "Meranie sledovanosti TV sa uskutočňuje prostredníctvom peoplemetrov, ktoré v jednotlivých domácnostiach v sekundových intervaloch zaznamenávajú sledovanosť všetkých terestriálnych, káblových a satelitných naladených televíznych staníc (t.č. bez digitálnych), sledovanosť teletextu, nahrávanie a prehrávanie videa . Výsledky sledovanosti sú pre užívateľov k dispozícii nasledujúci deň po vysielaní."

12.03.2009 | mikibulo

To naozaj ešte niekto verí, že peoplemetre existujú??? :)))