Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nový web Slovenského rozhlasu

30.05.2011 | kudlanka

Je 5 mesiac a na webe rozhlasu sa nič nedeje. Takú obrovskú sumu ako zaplatil rozhlas za vynovenie stránky a nič sa nedeje. Nikomu to naozaj nevadí ? Kam išli peniaze za robotu, ktorú by v takomto stave ako je, zvládlo aj školopovinné dieťa. Mala by sa k tomu vyjadriť aj p. Zemková, viem že má toho veľa , ale predsa zaplatila za to vyše 200.000.- Euro a výsledok žiadny. To teda je poriadna hanba.

 Pravidlá diskusie

31.05.2011 | martinSN

Ty pises o webe - ak by to bolo tak tak je to ozaj predrazene, ale pravda je ina. Rozhlas nie je az taky hlupy, zeby za zmenu dizajnu stranky dal tolko tisic eur. Rozhlas jasne komunikoval, ze meni (ak sa to tak da povedat) cele pozadie a system stranky. Jednoducho povedane, aby sa funkcionality webu prepojili na system, ktory uklada nahravky - interny archiv s webom. Doteraz vsetky relacie museli dat z ich systemu na server pre web, teraz robia to, aby web bol prepojeny na ich system (tusim sa vola sepia). Takze zober si naklady: na aplikacie, na nastavenie, na prebudovanie systemu a pozor - na ulozisko dat - rozhlas denne odvysiela vela hodin programu a tak si predstavte ten archiv, tie pevne disky, ktore treba udrziavat tak aby bol k nim pristup - toto je mozno najdrahsie tie hardwerove veci. Ci si mysli, ze rozhlas nasiel patent na ako na stranku za par eur nahodit cely archiv... No, az teraz sa mozeme bavit o cene "akoze webu" - nech da kazdy cenove ponuky? Smutne je, ze k archivnym relaciam sa stale cez web da dostat velmi zlozito, viac krat zlyha spojenie - to je skor podla mna problem. Dufam, že som vysvetlil čo je vynovenie stánky za 20 EUR a čo je zmena webu - na ktorej pracuje rozhlas.

02.06.2011 | fonzo

Kudlanka myslí niečo možno trochu iné - ako som to ja pochopil. Nie primárne sumu, aká sa za web zaplatila, ale celkové stagnovanie nového webu.
Je pochopiteľné, že niektoré veci nejdú naraz, ale web by sa mal dať "von" až vtedy, keď je funkčný, otestovaný, pripravený na používanie. Za také prachy (ktoré by sa vyčlenili z toho rozpočtu na web) sa dá nakonfigurovať testovací server, kde by sa simulovala reálna prevádzka.
Takže po 5 mesiacoch naozaj žiaden progres, aspoň nie viditeľný. Jednoducho robota (nejaká) sa odviedla, prachy sa zaplatili a záujem o dokončenie tým pádom je minimálny, keďže nikomu z kompetentných to nechýba a ani momentáne to pre nich nie je prioritou.

03.06.2011 | martinSN

No toto už je hlbší a správnejší komentár súčasného webu. Vo všetkom máš pravdu. Dokonca to dnes vyzerá tak, že keď Zemková nemala isté čo bude ďalej s tou novou RTVS tak ešte stihla spraviť investíciu - prebudovanie webu. Ale určite nezmenila len dizajn, ako to zle a bulvárne chápe kudlanka. Pozri, je sloboda názorov, môžeš napísať do RTVS a opýtať sa prečo stále zlyháva archív keď sa klikne na konkrétnu reláciu, tak zvukový záznam sa nenačíta a kde sa za posledných 5 mesiacov pohla stránka ...? Toto sú otázky, na ktoré by mala RTVS odpovedať.

16.08.2011 | jaguár

Mám web stránku, kde denne nahrávame cca 2 hodiny videa. Viete si predstaviť aké sú to dáta oproti zvuku v rozhlase. Robíme to už 5 rokov a minuli sme cca 20 terrových diskov po 150 Eur.
Denne tie videá nahráva cca 2 hodiny a to dáva aj foto (screen z videa) plus kopíruje text.
Za stránku sme zaplatili 1500 € - CMS na mieru prispôsobený tak, aby každý pracovník mohol s tým pracovať. Totálne VŠETKO vnútri je editovateteľné. Má všetko: články, ankety, fitrovanie v archíve, vytváranie iframe kódov pre umiestňovanie na cudzie stránky, RSS, fotogalériu, e-shop, diskusné fórum, nekonečné možnosti 5-úrovňového menu, stránka rozdelená na 11 častí a v každej z nich neobmedzený počet vytváranie menu, v admine vidíš diskusné príspevky, štatistiky, jednoduché vyhľadávanie, mazanie, veci ako počasie, FB a rôzne si pridávaš sám bez potreby pomoci webmajstra, webmajstrom sú 20 ľudia, akurát nie všetci môžu mazať, vkladanie článkov z jedného zdroja atď. Proste stránka na úrovni stránky JOJky.
Samozrejme stránka má page runk 5 - ako napr. TVnoniny.sk. (Myslím, že huste.sk má 4).
A to celé stálo 1500 EUR!!! bez tých diskov. Niečo platíme externej firme za hosting a streamig ( cca 150 € mesačne), plus disky podľa potreby dokupujeme. Grafiku - ilustračné obrázky nám robí grafik vo fotošope (platený na hodiny) a kedykoľvek (aj 2x denne by sme stihli nahrať nové obrázky a mali nový vizuál webu!!!)

Vie mi niekto povedať, prečo rozhlas platil také strašné peniaze??? Čo tam zamotáva MartinSN? Nie je to niekto kto má v tom prsty? Ľudia sa tak neuveriteľne podceňujú sami seba, keď tomu veria. Veď si napr. pozrite systém Buxus s ktorým pracujú redakcie. Licencia stojí okolo 3000 Eur, grafiku mohli urobiť interní grafici, plus povedzme by sa zaplatilo nejakých 1000 € za prispôsobenie na nahrávanie archívu, plus nejaký ročný poplatok 200 € za upgrade... To kto sa to snaží oblbovať? Práca s relácia je dosť podobná akémukoľvek e-shopu (tam pracuje s tovarom).
Nemám problém diskutovať o tom PREČO? Ak sa tak pani riaditeľka či šéf techniky podceňovali, je mi ľúto.
Iste aj zakladatelia Medialne.sk vedia, že mám pravdu, aj keď mi to asi nepotvrdia...