Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Uplácanie zákazníkov nevyšlo

27.01.2013 | igor 123

Pred pár dňami sa konkurencia medzi dvomi internetovými bankami vyostrila. Mbank prišla s ponukou, ktorá mala tromfnúť jej konkurenta Zuno.

To dlhšiu dobu bez medializácie ponúkalo desať eur všetkým ktorý odporučia nového zákazníka a ďalších desať eur odporučenému zákazníkovi po úhrade prvej platby prostredníctvom platobnej karty.

Mbank sa zrejme cítila ohrozená a prišla s vyššou ponukou. Každému starému zákazníkovi, ktorý odporučil , dala 25 eur a každému odporučenému bez iných podmienok ďalších 25 eur. Suma sumárum 50 eur. Výhodná ponuka. Akcia zabrala. Ale až tak, že o dva dni ju Mbank musela upraviť. Podľa jej oficiálneho stanoviska boli jej kapacity vďaka záujmu natoľko vyťažené, že by ledva stíhala poskytovať riadne svoje služby. Preto odmenu znížila na 15 eur pre obe strany. Akcia však i za týchto podmienok nemala dlhého trvania a o ďalšie dva dni ju banka úplne zrušila. Chaos.

Počas štyroch dní Mbank získala 5 830 nových klientov. Uviedla, že akciu spustila po úspechoch z Českej republiky, záujem Slovákov ju ale prekvapil. Čo z toho vyplýva z pohľadu PR? Pre odborníkov na komunikáciu s verejnosťou ťažká úloha. Akcia bola síce promovaná len mailingom a nie masovými médiami. Napriek tomu ale vzbudila veľký záujem. Ťažko po dvoch dňoch vysvetliť, že banka akciu upravuje a po ďalších dvoch dňoch ju úplne ruší. I nezainteresovanému z toho vyplýva, že banka to s úplatkami pre klientov prepálila. Tu sa banke neškodiace vysvetlenie pre verejnosť ani nedá nájsť.

A aký dopad mala akcia z marketingového hľadiska? Ťažko povedať na čo banka využije 5830 nových účtov. Vedenie účtu, vydanie karty i zrušenie účtu sú bez poplatku. Na mŕtvych účtoch je teda banka stratová. Jediná možnosť je presvedčiť nových klientov, aby si na ne presmerovali výplaty alebo inak využívali. To ale už závisí od konkrétnych podmienok účtov a nie od toho, či ich banka podporila bonusom alebo nie a aký veľký bol. Presvedčiť ich teba bude musieť tak či tak. Získala teda len databázu kontaktov. A to sa dá i oveľa lacnejšie, ako bude musieť banka vlastníkom účtov vyplatiť. Kto by to nevedel, opýtajte sa ma ako.

Peter Apolen senior account manager MediaDom

 Pravidlá diskusie

30.01.2013 | gejza77

každý rozumný človek si zistí rozdiel medzi nemeckou bankou a poľskou paródiou na banku .... a podľa toho sa zariadi ....

26.03.2013 | lopokio

A teda nam nerozumnym mozes prosim vysvetlit ten rozdiel?
Mam mbank niekolko rokov, ale ukrateny som akurat o mesacne poplatky. A internet banking ma mbank velmi dobry, prehladny a jednoduchy.