Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Známy časopis skončil s diktátom krásy. Vzdal sa „tela vhodného do bikín“

07.01.2016 | Ivana Izakovičová | © 2016 News and Media Holding

Známy ženský magazín Women’s Health sa rozhodol, že na svojej titulke po desiatich rokoch už nebude používať slovné spojenia typu „Bikini Body“, ktoré charakterizujú ideálnu ženskú postavu a nepriamo vymedzujú, ktoré ženy spĺňajú vzhľadové kritériá a ktoré nie.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

V nedávnom prieskume sa v magazíne rozhodli spýtať svojich čitateľov, aká obálka časopisu by sa im páčila a aká nie. Tri najpreferovanejšie slová, ktoré vyšli z prieskumu sú: opálená, silná, sexy.

Šéfredaktorka tohto lifestylového magazínu zameraného na zdravie a fitnes Amy Keller Laird je nadšená, pretože podľa nej práve tieto pojmy symbolizujú všetko, o čo sa magazín snaží a o čom vlastne aj je. 

Ženský lifestylový časopis však často používal aj termíny ako dokonalá postava do bikín, či schudni o dve veľkosti. Na základe nich sa potom odvíjala i vizualizácia obálky magazínu. Tieto výrazy však už po novom budú minulosťou. Prieskum ukázal, že u čitateľov nie sú vôbec obľúbené. 

Už v minulosti sa časopis na základe spätnej väzby vzdal používania výrazov ako diéta či stratiť na objeme. V tomto duchu ide Women's Health ďalej.

A. Keller Laird sa rozhodla urobiť razantnú zmenu. Jej zámerom je odstrániť, prinajmenšom z titulnej obálky, napríklad spomínaný výraz bikini body, ktorý sugestívne naznačuje, že len istý typ ženského tela spĺňa nároky. Podľa šéfredaktorky to zo strany časopisu bola urážka, hoci neúmyselná, ale stále nevhodná, a tak je novoročným predsavzatím magazínu napraviť to. 

V otvorenom liste píše šefredaktorka dokonalému telu a vysvetľuje, že pomenovanie bikini body je vlastne úplne nesprávne. Priznáva, že naznačuje, že telo musí spĺňať určité kritériá, aby si mohlo dovoliť nosiť dvojdielne plavky. A že by sa za niečo také vlastne malo hanbiť.

Jeden z čitateľov sa v minulosti na margo časopisu vyjadril, že neznáša, ako ženské magazíny zdôrazňujú, že byť chudá alebo nosiť bikiny súvisí výlučne so zdravou ženou. Podľa šéfredaktorky však magazín Women’s Health nikdy takýto cieľ nemal a tak sa lúči so zaujatými výrazmi spojenými s diktátom krásy. 

Kauza s dokonalými telami, ktoré si smú obliecť bikiny a ísť na pláž, rezonovala v minulom roku. Reklama na chudnutie, na ktorej bola vyobrazená modelka v bikinách s nápisom, či je vaše telo pripravené pre pláž, ale podľa regulačného úradu nikoho neurážala. Na protest proti takémuto druhu reklamy však dokonca vzniklo i združenie. Aktivisti v ňom tvrdili, že každé telo je pripravené na pláž, bez ohľadu na tvar, rozmery a vek.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy bikini bodies, Women's Health

Diskusia (0 reakcií)

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT