Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Prepad printov cíti aj gigant Bauer Media, rástol vďaka rádiám

23.09.2016 | pol | © 2016 News and Media Holding

Najväčší európsky vydavateľ časopis Bauer Media hlási za vlaňajšok zvýšený obrat, nie však vďaka printom, ale v súvislosti s akvizíciami na rádiovom trhu. Nemeckému mediálnemu domu rástli aj výnosy v digitáli, ten má však na celkových príjmoch nízky podiel.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Bauer Media, ktorá na Slovensku podniká prostredníctvom rovnomenného lokálneho vydavateľstva a zároveň ako vlastník Rádia Expres, oznámila obrat za minulý rok na úrovni 2,316 miliardy eur. Oproti predošlému roku je to nárast o 2,3 percenta a zároveň druhý najlepší výsledok v histórii (maximum v roku 2013 – 2,322 miliardy eur).

Nemecká mediálna skupina tradične nezverejnila zisk, šéfka spoločnosti Yvonne Bauerová v rozhovore pre Manager Magazin ale uviedla, že dosahuje stabilnú úroveň.

Jadrom biznisu skupiny pôsobiacej v 20 krajinách sú naďalej s odstupom printy, ktorých má spoločnosť v portfóliu vyše 600. Zabezpečili obrat 1,689 miliardy eur. Čísla však klesli Baueru v oblasti predaja časopisov, kde sa obrat pohyboval na úrovni 1,292 miliardy eur, aj v predaji inzercie, ktorá bola na 397 miliónoch.

Značný nárast naopak evidovala spoločnosť v rádiovom segmente, zapríčinili ho akvizície na trhoch vo Švédsku a Veľkej Británii. Celkový obrat za rádiá činil 320 miliónov eur oproti 231 miliónom v roku 2014.

Digitálna divízia Baueru bola vlani na obrate 122 miliónov eur, čo predstavuje 16-percentný medziročný nárast. Podľa Y. Bauerovej sú práve online a rádiá najprirodzenejším priestorom pre rast skupiny, nebránia sa však ani akvizíciám na printovom trhu, ak budú mať opodstatnenie.

„Print je platforma nášho úspechu. K nej však chceme naďalej rozvíjať rádio a digitál a robiť ďalšie strategické investície vo všetkých oblastiach,“ uviedla šéfka skupiny.

Na domácom trhu v Nemecku evidovala vlani skupina 65,6 percenta celkového obratu, čo je mierny nárast oproti roku 2014 (64,9 %). Vlani firma zároveň navýšila počet zamestnancov o 6,5 percenta na 11 500 ľudí.

Na Slovensku Bauer Media vydáva programové časopisy Eurotelevízia, Tele magazín pre ženy, TV Max, ako aj spoločenské tituly Rytmus života, Chvíľka pre teba, Čas na lásku, Napísané životom a ďalšie. Rádio Expres, ktoré Bauer Media kúpila v roku 2013, je dlhodobým lídrom rozhlasového trhu.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Bauer Media

Diskusia (0 reakcií)

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT