Najčítanejší mesačník je Eva, predávanejšia je však Emma

12.11.2008 | Lukáš Kočišek

Celková čítanosť mesačníkov klesla oproti prvému polroku 2008 o jedno percento. Pozrite si podrobný prehľad výsledkov čítanosti mesačníkov.

mml_logo-1.gif

Najčítanejším mesačníkom je podľa najnovšej vlny prieskumu MML-TGI agentúry Median SK tretíkrát po sebe ženský titul Eva vydavateľstva Ringier Slovakia. Jeho posledné vydanie čítalo v období medzi 31. marcom a 14. septembrom 10,2 percenta respondentov nad 14 rokov, čo predstavuje 457-tisíc ľudí.

Medziročne si Eva polepšila o dva percentné body, pred rokom dosahovala jej čítanosť hodnoty okolo ôsmich percent. Predajnosť rastúci trend čítanosti pritom nekopíruje – Eva je až piaty najpredávanejší mesačník, pričom od júna ju predbieha aj konkurenčná Emma.

Rebríček čítanosti mesačníkov podľa spojených údajov za druhý a tretí štvrťrok 2008


1. Eva (počet čitateľov: 457 tis., čítanosť: 10,2 %)
2. Zdravie (449 tis., 10,1 %)
3. Emma (410 tis., 9,2 %)
4. Záhradkár (400 tis., 9,0 %)
5. Rebecca (267 tis., 6,0 %)
6. Pekné bývanie (264 tis., 5,9 %)
7. Jednota (233 tis., 5,2 %)
8. Môj dom (173 tis., 3,9 %)
9. Maxikrížovky (169 tis., 3,8 %)
10. Harmónia (151 tis., 3,4 %)

S veľmi tesným odstupom sa na druhej priečke umiestnilo Zdravie Spoločnosti 7 Plus. Udržuje si dlhodobo stabilnú čítanosť okolo desiatich percent. V rodinách putuje jedno číslo z ruky do ruky, v rebríčku predajnosti je titul až šiesty.

Rovnaký vydavateľ obsadil aj tretie miesto so ženským mesačníkom Emma. Ten si medziročne významne polepšil o 2,1 percentného bodu z hodnoty 7,1 na aktuálnu predajnosť 9,2 percenta. Polepšuje si aj z hľadiska predajnosti, ostatné auditované mesiace neklesá pod 80-tisíc predaných výtlačkov. Ešte pred rokom v auguste bola predajnosť Emmy na úrovni 63-tisíc kusov.

Štvrtý v poradí skončil najpredávanejší mesačník Záhradkár, taktiež z portfólia Spoločnosti 7 Plus. Jeho čítanosť od vlaňajška kontinuálne rastie. Začiatkom roka 2007 bola na úrovni 7,3 percent, aktuálne titul číta 9,0 percent respondentov.

Prepnite na:

Prehľad počúvanosti rádií
Prehľad čítanosti denníkov
Prehľad čítanosti týždenníkov

Takmer zhodnú čítanosť dosiahli Ringierova Rebecca (5,99 %) a Pekné bývanie (5,91 %) Spoločnosti 7 Plus. Rozdiel činí iba osem stotín percentného bodu v prospech Rebeccy. Tá medziročne posilnila o jeden percentný bod, Pekné bývanie o osem desatín.

median_sk_logo.gif

Siedmy sa umiestnil bezplatný mesačník Jednota, rozdávaný v prevádzkach rovnomennej siete potravín. Spomenulo si naň 5,2 percenta respondentov. Prvú desiatku uzatvárajú čo sa týka predajnosti neuaditované tituly Môj dom (3,9 %), Maxikrížovky (3,8 %) a Harmónia (3,4 %).

Mesačníky čítalo v druhom a treťom kvartáli 2008 dovedna 51 percent ľudí, čo je pokles o jedno percento oproti prvému polroku 2008. Výsledky vyplývajú z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index), spoločnosti Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International, ktorý sa uskutočnil od 31. marca do 14. septembra na vzorke 4063 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1 Diskusia

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1 Diskusia
  1. Primitívna úroveň slovenských bulvárnych denníkov
    založené 28.02.2012 8
  2. opustilo natankuj.sk Piano?
    založené 28.12.2011 1
  3. Pokrytecký Nový Čas
    založené 19.12.2011 15
  4. Čo sa stalo s mesačníkmi GALA a RECEPTY?
    založené 21.03.2011 3
  5. Detský segment tlače
    založené 03.02.2011 2
  6. Nové vlákno Všetky vlákna

Najnovší príspevok

to bol sekrét v novinovom stánku

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT
MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk