Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Dag Daniš končí v Hospodárskych novinách, Marek Vagovič odchádza z .týždňa. Obaja budú písať pre Aktuality.sk

03.08.2015 | Zuzana Petková | © 2015 News and Media Holding

Spravodajský portál Aktuality.sk od jesene posilnia dvaja známi novinári. Investigatívny reportér Marek Vagovič odchádza z .týždňa, kde dosiaľ pôsobil, a zakladá na webe investigatívny tím. Politické komentáre bude pre Aktuality.sk písať Dag Daniš, ktorý doteraz pracoval v Hospodárskych novinách.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

„Odchádzam, pretože sa chcem posunúť ďalej, Aktuality.sk majú navyše veľký potenciál. Momentálne je to dvojka na trhu spravodajských portálov, niektoré dni majú dokonca vyššiu čítanosť ako Sme.sk,“ komentoval svoje rozhodnutie pre Mediálne.sk M. Vagovič. Ponuku šéfredaktora Aktuality.sk Petra Bárdyho vníma ako šancu posilniť mienkotvornosť portálu.

Od 1. októbra bude M. Vagovič viesť investigatívu, ktorej súčasťou budú ďalší novinári - Annamária Domeová, Ján Kuciak a Veronika Šmiralová. „Ama je skúsená a rešpektovaná novinárka, ktorá má navyše cenné kontakty v bezpečnostných zložkách. Jano a Veronika sú mladí, perspektívni reportéri, ktorí sa mi osvedčili počas spolupráce na viacerých ťažkých kauzách v .týždni. Verím, že spoločne sa nám podarí vytvoriť tím, ktorý sa raz stane postrachom skorumpovaných politikov a oligarchov," povedal.

M. Vagovič pôsobil v .týždni štyri roky, predtým bol v Sme. Odhalil viacero investigatívnych káuz a získal niekoľko Novinárskych cien. Je napríklad autorom série článkov o podozrivom financovaní politickej strany Smer-SD. Ako prvý písal o nahrávke, na ktorej hlas podobný Robertovi Ficovi hovorí o získavaní „čiernych“ peňazí v začiatkoch Smeru-SD. Odhalil aj prípad pochybného prevodu pozemkov vo Veľkom Slavkove počas prvej vlády R. Fica. Zodpovedný exšéf Slovenského pozemkového fondu Branislav Bríza je v kauze obžalovaný a v súčasnosti stojí pred súdom.

Spravodajský portál Aktuality.sk vlastní švajčiarsko-nemecký vydavateľský dom Ringier Axel Springer Media AG, minoritným vlastníkom je Milan Dubec. Návštevnosťou sa približuje Sme.sk, má takmer dva milióny RU mesačne.

Šéfredaktor P. Bárdy vníma posilnenie investigatívy ako ďalší krok v rozvoji portálu. „Aktuality.sk prešli istým vývojom od všeobecného webu, kde čísla robil bulvár, po stránku so silným domácim spravodajstvom a komentármi. Chceme sa posunúť ďalej,“ uviedol.

P. Bárdy potvrdil, že od 1. októbra k nim nastupuje ako komentátor aj Dag Daniš. V Hospodárskych novinách pôsobil päť rokov, okrem iného aj vo funkcii zástupcu šéfredaktora.

V HN mal na starosti nielen komentáre, ale aj diskusnú reláciu Aréna Daga Daniša, ktorú vysielali na webe. Predtým bol D. Daniš v Pravde a v zaniknutom denníku Národná obroda, kde bol šéfredaktorom.

„Zistil som, že online žurnalistika ma baví viac ako print. Aj ako čitateľa, aj ako komentátora. Ponuka z Aktuality.sk prišla v správnom čase a potešila ma. Aktuality.sk sú zaujímavý a otvorený projekt. Aj keď z HN sa mi bude odchádzať ťažko, sú tu fajn ľudia, s ktorými sa dobre pracuje," uviedol D. Daniš pre Mediálne.sk.

„To, že sme sa s Marekom a Dagom dohodli na spolupráci, nie je o zvyšovaní návštevnosti nášho webu, ale o zvyšovaní jeho kvality. Filozofia nášho vydavateľstva je robiť profesionálnu žurnalistiku. Som presvedčený, že Dag a jeho skúsenosti s komentármi, prácou s tímom komentárorov a s Marekom ako veľkým menom slovenskej investigatívy, budú pre nás a hlavne pre našich čitateľov veľkým posunom pre Aktuality.sk," dodal P. Bárdy.

Viaceré Danišove komentáre v HN vyvolali protesty vplyvných ľudí z biznisu. HN aj samotného D. Daniša žaluje finančná skupina Penta za článok, v ktorom napísal, že môže profitovať zo štátnej zákazky na dodávku vrtuľníkov Black Hawk od spoločnosti Sikorski. Jej subdodávateľom je totiž spoločnosť Aero Vodochody, ktorá patrí do portfólia Penty.

D. Daniš sa nedávno kriticky vyjadroval aj k tomu, že médiá na Slovensku a v Česku ovládli oligarchovia. Naposledy v diskusii .týždňa na hudobnom festivale Pohoda povedal, že médiá prestali zarábať, čím vytvorili priestor, aby ich kúpili „blázni a poloblázni“.

HN patria do vydavateľstva Mafra, ktoré vlastní český minister financií, miliardár slovenského pôvodu Andrej Babiš.

Poznámka: Portál TREND.sk, pod ktorý patrí Mediálne.sk, vlastní spoločnosť V3 Media Holdings BV, ktorá patrí k skupine Penta. Tá spolupracuje so spoločnosťou NAMAV, s. r. o., ktorá má v Petit Presse menšinový akcionársky podiel.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy Aktuality.sk, Dag Daniš

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT