Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Ako bude vyzerať televízia o 20 rokov? Splynie s webom, tvrdí prognóza

15.04.2010 | Ivan Krasko | © 2010 TREND Holding

Televízia získa významnú rolu v segmente internetového videa. Prognózy združenia najväčších televíznych hráčov.

Po tom, čo víziu na rok 2010 predstavila audítorská spoločnosť Deloitte, zverejnilo prognózy aj združenie The International Television Expert Group (ITVE). Pozerá sa až do roku 2020, kedy sa podľa neho bude televízny priemysel zaoberať hlavne o migráciou na internet. ITVE o tom informuje na svojom webe.

Podľa prognózy už sú na to splnené všetky podmienky, vrátane prístupu k internetu z mobilu, zlepšenia kvality videa na webe či zmeny stratégie hráčov v televíznej brandži. Na rozdiel od tlače a hudobného priemyslu získava televízny segment silné postavenie na webe, čoho výsledkom bude, že zohrá kľúčovú rolu pri poskytovaní on-line videa.

ITVE predpokladá, že diváci budú málo naklonení platiť za nové televízne služby. Pirátstvo sa môže podľa predikcie uberať rôzne – od nízkej, značne limitovanej miery až po všeobecnú rozšírenosť. Nelegálne sťahovanie obsahu sa podľa všetkých scenárov stane bežnejšie a profesionálnejšie, stránky tomu venované nájdu životaschopný biznismodel.

Prístup k videu v domácnostiach sa v roku 2020 nemá obmedzovať len na televízory, ale rozšíri sa na všetky dostupné platformy. Sociálne siete už teraz začleňujú pod seba videoobsah, čoskoro prestávajú byť iba miestom na komunikáciu, ale posilnia svoje postavenie medzi distribučnými platformami. Po texte a fotografiách web migruje smerom k videu. No hlavní weboví hráči zatiaľ neinvestujú do profesionálneho obsahu a v budúcnosti možno očakávať, že preň uzavrú strategické partnerstvá s kľúčovými mediálnymi hráčmi.

V najbližších rokoch do 2020 sa značne rozšíri televízia vo vysokom rozlíšení (HD). Dostupné bude i 3D, avšak čakajú ho problémy spôsobené chýbajúcou štandardizáciou technických noriem. Ťahúňom 3D budú videohry. Problémy čakajú službu video-on-demand, ktorá bude súperiť s pirátskym sťahovaním obsahom. Ľahké to nebude mať ani mobilná televízia. V porovnaní s inými platformami jej budú ľudia stále venovať v priemere menej času.

Pridanou hodnotou pre televíznych vysielateľov sa stane prémiový obsah. S rozvojom bezplatných kanálov posilní svoju pozíciu práve pay-TV segment založený na exkluzívnom obsahu. Aj tematické kanály bez prémiového contentu budú ohrozené.  V prípade naplnenia najradikálnejšieho scenára ITVE bude pirátstvo znamenať výraznú hrozbu pre pay-TV. Zmenou prejdú i verejnoprávny vysielatelia - posilnia svoj rozmer verejnej služby.

The International Television Expert Group je medzinárodná skupina pokrývajúca Ameriku, Európu či Áziu. Jej členmi sú podľa webu aj 20th Century Fox, ABC, ARD/ZDF, BBC, BSkyB, Canal+, CBS, CCTV, CNN, Discovery Communications, Disney Channel, Endemol, ESPN, Eurosport, Fox, HBO, MTV Networks, NBC Universal, ORF, Paramount Pictures, ProSiebenSat.1, RTL Group, Sony Pictures Entertainment, Turner Broadcasting, Viasat alebo Warner Bros.

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia
  1. Kawasakiho rúže
    založené 14.11.2014 3
  2. Podlosť západných médii ?
    založené 02.11.2014 1
  3. Doktori neuspeli
    založené 18.10.2014 6
  4. Jojke prepadol cely program
    založené 04.09.2014 8
  5. Cenzúra seriálov na TV Markíza
    založené 09.07.2014 3
  6. Nové vlákno Všetky vlákna
Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT
MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk