Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Slzy Bosporu prispeli k rekordu Doma (týždenná sledovanosť)

21.04.2011 | Lukáš Kočišek | © 2011 TREND Holding

Najviac divákov z cieľovky 12-54 sledovalo minulý týždeň Česko Slovenskú SuperStar, Tisíc a jednu noc a Modré z neba. Týždenný sumár sledovanosti.

V uplynulom 15. týždni (11. až 17. apríl 2011) si v cieľovej skupine 12+ medzitýždenne najviac polepšila televízia Doma (+ 0,8 na 3,4 %). Dosiahla historicky najvyšší celotýždenný trhový podiel, vďačí za to najmä novej tureckej telenovele Slzy Bosporu. Najvýraznejší pokles zaznamenala TV Markíza (- 1,8 na 31,6 %). Ide o jej druhý najslabší tohtoročný výkon. Balík ostatných staníc, ktorý obsahuje aj tri okruhy STV, si medzitýždenne polepšil o 1,4 percentného bodu na 29,0 %. Nezahŕňa české (7,9 %) a maďarské (4,4 %) televízie. V strategickej cieľovke 12-54 najviac rástla TV Markíza (+ 1,4 na 33,1 %) a klesala TV Joj (- 2,4 na 19,8 %).

Udalosti týždňa

Najúspešnejší týždeň svojej doterajšej histórie má za sebou ženská televízia Doma. Dosiahla najvyššie celotýždňové podiely v oboch hlavných cieľových skupinách - 3,4 % v 12+ a 3,1 % v 12-54. Zároveň zaznamenala druhý najlepší výkon v primárnej cieľovke žien 12-54 s podielom 4,1 %. Najväčšiu zásluhu má na tom nová turecká telenovela Slzy Bosporu, ktorá minulý týždeň odštartovala s vysoko nadpiemernými výkonmi (2,4 % / 7,3 % v 12+ a 1,8 % / 6,2 % v 12-54). Najúspešnejšia bola u žien v cieľovkách 12-54 (2,5 % / 8,1 %) a 12-34 (2,2 % / 9,4 %). Rekord zaznamenala aj telenovela Čistá láska s priemerom 4,0 % v 12-54.

slzy_bosporu_TV Markíza

Úspechmi sa pochválila aj konkurenčná Joj Plus, ktorá minulý týždeň v 12-54 zaznamenala najvyšší štvrtkový celodenný podiel od začiatku jej peoplemetrového merania – 4,3 %. Darilo sa najmä podvečerným Simpsonovcom s podielmi 4,3 % a 5,4 %. Televízii pomáhajú aj stredajšie novinky určené mladším divákom, relácie Ninja Factor (5,5 % a 5,1 %) a Blízko smrti (3,8 %).

Najsledovanejším programom týždňa bola už tradične nedeľná Česko Slovenská SuperStar (rating 593-tisíc, 17,3 % / share 45,7 % v 12-54) na Markíze, ktorú v rebríčku nasleduje jej pondelkový subformát s podnázvom Rozhodnutie (575-tisíc, 16,8 % / 47,4 % v 12-54). Okrem speváckej súťaže najviac mladších divákov sleduje telenovelu Tisíc a jedna noc (týždenný priemer 516-tisíc, 15,1 % / 43,6 % v 12-54) a stredajšiu emotívnu šou Modré z neba (471-tisíc, 13,8 % / 42,1 % v 12-54).

Na Joj si najviac divákov pozrelo nedeľné Noviny (332-tisíc, 9,7 % / 30,2 % v 12-54) a Šport (339-tisíc, 9,9 % / 28,4 % v 12-54). Zabodovala tiež so sobotným prime-time filmom Far Cry (289-tisíc, 8,4 % / 25,2 % v 12-54), nedeľné Zakázané kráľovstvo (274-tisíc, 8,0 % / 20,3 % v 12-54) už skončilo v miernom podpriemere. Panelák dosiahol najlepší výkon vo štvrtok (279-tisíc, 8,2 % / 22,7 % v 12-54). Nedarilo sa pôvodným seriálom Profesionáli (204-tisíc, 6,0 % / 18,9 % v 12-54) a utorkovému Keby bolo keby 2 (188-tisíc, 5,5 % / 19,1 % v 12-54), štvrtková časť dopadla o niečo lepšie (218-tisíc, 6,4 % / 22,1 % v 12-54).

Trhová dvojka v utorok po 22:30 odštartovala nový akvizičný seriál Dollhouse (Nežní zabijaci), ktorý zaznamenal podpriemerný podiel 18,3 % v 12-54. Tradične úspešné však boli stredajšie Kosti s podielmi 26,8 % a 34,0 % v 12-54.

Najúspešnejším filmom týždňa bol piatkový akčný film Markízy Sila úderu (369-tisíc, 10,8 % / 35,9 % v 12-54), nasledovala ho sobotná prime-time snímka Svadobná noc v Las Vegas (362-tisíc, 10,6 % / 31,6 % v 12-54).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12+)

Markíza 31,6 % (+ 1,1)
Joj 18,4 % (- 1,6)
Joj Plus 3,6 % (+ 0,5)
Doma 3,4 % (+ 1,4)
Ta3 1,6 % (- 0,7)

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12-54)

Markíza 33,1 % (+ 1,4)
Joj 19,8 % (- 2,4)
Joj Plus 3,4 % (+ 0,7)
Doma 3,1 % (+ 1,3)
Ta3 1,1 % (- 0,6)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (12+)

Markíza 31,6 % (- 0,5)
Joj 18,4 % (- 2,1)
Joj Plus 3,6 % (+ 0,4)
Doma 3,4 % (+ 0,9)
Ta3 1,6 % (- 0,3)

Posuny v podieloch. Pri medziročnom porovnaní celodenných priemerných podielov v 12-54 si Markíza polepšila o 1,4 percentného bodu na 33,1 %. Joj si medziročne pohoršila až o 2,4 percentného bodu na 19,8 %. Markíza dosiahla za minulý týždeň priemerný prime-time podiel 38,1 % (12-54) a Joj 22,1 % (12-54).

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Tagy: Týždenná sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia
  1. Nová tanečna šou s Rozborilom
    založené 07.12.2014 4
  2. Kawasakiho rúže
    založené 14.11.2014 3
  3. Podlosť západných médii ?
    založené 02.11.2014 1
  4. Doktori neuspeli
    založené 18.10.2014 7
  5. Jojke prepadol cely program
    založené 04.09.2014 8
  6. Nové vlákno Všetky vlákna
Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT
MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk