Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Počet káblovkárov UPC vlani klesol, rástol digitál, internet a freeSat

14.02.2014 | Martin Poláš | SITA

UPC Holding B. V., ktorého súčasťou je aj slovenská spoločnosť UPC Broadband Slovakia, dosiahol podľa predbežných výsledkov za štvrtý kvartál vlaňajška jednopercentný pokles tržieb na 1,08 miliardy eur. Konsolidované tržby za celý rok 2013 však o percento vzrástli na 4,3 miliardy eur. Spoločnosť o tom informovala vo štvrtok. Nepriaznivo na výsledky vplývali pohyby menových kurzov, zatiaľ čo dopady akvizícii boli podľa spoločnosti obmedzené.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

UPC

Po odpočítaní dopadov vplyvu výkyvov menových kurzov a akvizícií tržby počas štvrtého kvartálu aj za celý minulý rok poskočili o dve percentá. Podpísal sa pod to nárast objemu, a to obzvlášť v širokopásmovom pripojení k internetu. Prevádzkový zisk spoločnosti sa v minulom roku zvýšil o percento na 1 miliardu eur.

V krajinách strednej a východnej Európy dosiahol holding v roku 2013 tržby 859,1 milióna eur, čo je takmer rovnaká úroveň ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.

Vo svojom ročnom finančnom účte (celý dokument v angličtine) UPC Holding uvádza aj štatistiky pre každú z dvanástich európskych krajín, kde poskytuje televíziu, vysokorýchlostný internet a telefónne služby. Vyplýva z nich, že na Slovensku mal k 31.decembru 2013 celkovo 287 600 zákazníkov (televízia, internet, telefón), čo je prakticky rovnaké množstvo ako pred rokom (287 500).

upc_logo_nove.gif

Počet predplatiteľov TV služieb oproti vlaňajšku klesol o vyše 3-tisíc klientov na úroveň 259 200 zákazníkov. Za pokles môže úbytok predplatiteľov analógovej káblovky, ktorá je najstaršou formou príjmu televízneho signálu operátora. Takýmto spôsobom koncom minulého roka televízny signál prijímalo 59 100 zákazníkov, čo je medziročný prepad až o 30 percent.

Nie všetci klienti, ktorí opustili analóg, prešli - čo do zmeny počtov - na digitálnu káblovku UPC - počet jej predplatiteľov narástol o desaťtisíc a dosiahol hranicu 133-tisíc zákazníkov. Medziročný rast bol zhruba 8 percenta, v predchádzajúcom porovnaní dvoch rokov vyše 10 percent.

Viac zákazníkov ako v roku 2012 mala vlani aj satelitná služba freeSat, prevádzkovaná spoločnosťou UPC DTH, ktorá podobne ako UPC patrí americkej spoločnosti Libery Global. freeSat mal koncom minulého roka 66 500 zákazníkov, čo je ročný nárast o vyše 22 percent.

Prostredníctvom platformy MMDS sledovalo televíziu k poslednému dňu vlaňajška 600 zákazníkov, o 500 menej ako v predchádzajúcom roku.

Zákaznícka báza UPC - medziročné porovnanie
2013 2012 zmena (%)
Počet zákazníkov 287 600 287 500 0,03
TV klienti 259 200 262 600 -1,29
analógová káblovka 59 100 84 100 -29,73
digitálna káblovka 133 000 123 100 8,04
satelit 66 500 54 300 22,47
MMDS 600 1 100 -45,45
Internet 109 400 103 800 5,39
Zdroj: Liberty Global

UPC na Slovensku narástol aj počet internetových klientov, spoločnosť pripojenie poskytovala 109 400 zákazníkom, čo predstavovalo päťpercentný medziročný nárast. Firma vlani v auguste paušálne zvyšovala ceny za služby.

V susednom Česku mal UPC vlani celkovo 725 600 zákazníkov, čiže o 20-tisíc menej ako pred rokom.

Materská firma Liberty Global v minulom roku uskutočnila významnú akvizíciu vo Veľkej Británii, kde za 24 miliárd dolárov kúpila operátora Virgin Media. Spoločnosť zároveň zvýšila svoj akciový podiel v belgickom operátorovi Telenet - z 50,2 na 58 percent.

Naopak, svoju dcérsku firmu Chellomedia prevádzkujúcu desiatky televíznych staníc predala za vyše miliardu eur americkej spoločnosti AMC Networks.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy UPC

Diskusia (0 reakcií)