Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Matka Markízy našla sto miliónov pre problematickú divíziu na Ukrajine

03.07.2009 | Ivan Krasko | SITA

Do ukrajinského Studio 1+1 a Kino naleje sto miliónov dolárov akcionár Central European Media Enterprises.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4

cme.gif

Kvartálny pokles čistých výnosov CME na Ukrajine o 79,4 % neostal bez odozvy. Spoločnosť hľadala pre svoje ukrajinské aktivity strategického finančného partnera a teraz ho našla. Presne 49-percentný podiel z miestnej televíznej siete Studio 1+1 od nej za sto miliónov dolárov (71,4 mil. eur) kúpi podnikateľ a zároveň akcionár a člen predstavenstva CME Igor Kolomojský. Malo by sa tak stať do konca tretieho kvartálu 2009. Informuje tlačová správa.

igorkolomoisky-kolomojsky_cme.jpg


Podnikateľ Igor Kolomojský kúpi od CME 49 % jej ukrajinskej siete. Na oplátku bude môcť do nej začleniť svoje televízie a do roka odkúpiť i zvyšný podiel.

Kolomojský v budúcnosti môže ovládnuť celé Studio 1+1, získal totiž aj predkupné právo na zvyšný 51-percentný podiel. Ak ho chce, musí ho odkúpiť za 300 miliónov dolárov najneskôr do roka od uzavretia prvej transakcie. Dovtedy využije druhú klauzulu zmluvy: CME mu totiž umožnila, aby svoje súkromnú spoločnosť TET TV začlenil do skupiny Studio 1+1. Zo 100-miliónov pre CME teda bude môcť financovať aj jednu satelitnú televíziu a osem terestriálnych kanálov patriacich pod TET TV.

V tlačovej správe CME odôvodňuje transakciu tým, že chce posilniť multikanálovú stratégiu na Ukrajine. "Umožní nám to rozvíjať aktivity v krajine. Zároveň potvrdzuje našu víziu, že Ukrajina bude v budúcnosti silný motor rastu pre CME," povedal šéf CME Adrian Sarbu. Kolomojský sa nechal počuť, že keď sa ukrajinská ekonomika vráti do rastu, pre CME to môže byť najrýchlejšie stúpajúci biznis z jej medzinárodného portfólia.

Momentálne znamená Ukrajina pre CME najnižšiu ziskovosť – v prvom kvartáli 2009 tu klesli čisté výnosy viac ako v Chorvátsku, Česku, Rumunsku, Slovinsku či na Slovensku. Celkovo spoločnosť CME dosiahla kvartálne čisté výnosy 141,2 milióna dolárov, čo znamená pokles o 37 % v porovnaní s rovnakým obdobím 2008. Na Slovensku prevádzkuje Markízu, v Česku Novu či tematické kanály Nova Cinema a Nova Sport. Hospodárske výsledky za prvý kvartál 2009 vrátane výsledkov Markízy.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4