Zo žiadosti vyplýva, že má ísť o celoplošný kanál – monotyp. Joj v žiadosti doplnila, že 90 percent vysielania novej stanice vyplnia detské programy. Stanica bude vysielať sedem dní v týždni 24 hodín a šírená má byť všetkými „DVB-spôsobmi“.

Podľa Martina Doročiaka z licenčnej rady teraz prebehne posúdenie žiadosti Mac TV. Ak bude spĺňať všetky náležitosti, na rokovanie RVR sa dostane v najbližšom období.

Nová stanica sa bude volať RiK. O ochrannú známku s týmto znením už Mac TV, prevádzkovateľ staníc Joj, požiadal Úrad priemyselného vlastníctva 19. septembra.

Stanica s podobným názvom aj rovnakým štylizovaným písmen v mene vysiela v Nemecku – pod názvom RiC. Tam funguje od septembra 2012 ako voľne šírený kanál zameraný na deti od troch do trinástich rokov, v noci s prestávkou vyplnenou teleshoppingom.

Aktualizované 7. 10.: Joj potvrdila zámer zaradiť do svojho portfólia ďalšiu stanicu. K plánovanému termínu spustenia uviedla - „už čoskoro“.

Platené detské kanály na slovenskom a českom trhu už vysielajú, AMC Networks International – Central Europe má dvojicu Megamax a Minimax. Nickelodeon (Viacom) sa dá naladiť aj cez anténu v rámci Plustelky. Kábloví a IP TV operátori šíria aj Disney Channel (Walt Disney Company) a Jim Jam (AMC Networks International). Ako pripomína Živé.sk, všetky spomínané stanice vysielajú v českom jazyku.

Detský kanál Jojky by mohol byť spoplatnený. Túto stratégiu naznačil v rozhovore pre mesačník Stratégie obchodný riaditeľ skupiny Joj Martin Heržo.

Jojka sa už dlhšie snaží zmeniť svoj obchodný model pri retransmisii, keď pred časom avizovala, že od operátov by si chcela pýtať peniaze aj za distribúciu základných staníc ako Joj a Plus. Argumentujúc, že jej stanice patria k najžiadanejším, z ktorých provideri profitujú.

Ak by bol aj detský kanál spoplatnený, neznamená to, že by diváci zaň priamo platili ako pri HBO a podobne. Kanál by mohol byť napríklad súčasťou detských balíkov.

Čo sa týka ďalšieho rozširovania portfólia staníc, M. Heržo pre Stratégie uviedol: „Môže ich byť niekoľko, podstatný je skôr biznis model, ktorý by bol za tým. Máme plány s viacerými možnými kanálmi, ktoré by sme chceli na tento trh priniesť. Je tu niekoľko príležitostí, ktoré zatiaľ nie sú využité. Sú to, samozrejme, menšinové žánre, ale v spojení viacerých staníc to môže byť v súčte veľmi zaujímavý biznis model.“ 

Najmladšou stanicou Joj je hudobná televízia Senzi TV. Pri nej sa v uplynulých mesiacoch objavili informácie o tom, že ju Joj chce predať. Kupujúcim polovičného podielu Joj (druhý patrí režisérovi Petrovi Núňezovi) mala byť česká TV Barrandov. Joj potvrdila záujem niekoľkých subjektov o Senzi TV, predaj sa ale podľa vysielateľa neuskutočnil.

Zámer spustiť platenú stanicu podľa informácií Mediálne.sk zvažuje v dlhšom časovom horizonte aj Markíza, ktorá na prelome rokov rušila svoju štvrtú stanicu Fooor.