Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Aj Česi začnú zverejňovať oneskorenú sledovanosť, bude oficiálnym údajom

15.01.2016 | pol | © 2016 News and Media Holding

S oneskorenou sledovanosťou v rámci „nultého“ dňa začne od februára pracovať aj český televízny trh. Sledovanosť programov sa bude zverejňovať v oficiálnych výstupoch v tomto parametri.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

O úprave informuje Asociácia televíznych organizácií (ATO), pre ktorú elektronické meranie sledovanosti realizuje spoločnosť Nielsen Admosphere.

Česi budú do sledovanosti programov zarátavať po novom aj zhliadnutia na televízore v rovnaký deň, ako bol program uvedený v premiére („Viewed On Same Day As Live“).

Odloženú sledovanosť meria ATO od januára 2013, doteraz však dáta do oficiálnych výstupov nezahŕňala.

Ako píše asociácia, VOSDAL aktuálne v Česku predstavuje asi 55 percent z objemu celkovej nameranej odloženej sledovanosti.

Najneskôr začiatkom roku 2017 plánuje ATO do oficiálnej meny zahrnúť celú odloženú sledovanosť realizovanú v horizonte siedmich dní po živom vysielaní.

Rovnaký trend sa týka slovenského trhu, kde televízie združené v PMT pracujú oficiálne s číslami oneskorenej sledovanosti od vlaňajšieho júna.

Jednotlivým programom to mierne zvyšuje rating. V praxi sa meranie odloženej sledovanosti realizuje do 3:00 rána nasledujúceho dňa.

Aj TNS už meria sledovanosť v archívoch počas týždňa od televíznej premiéry, tieto čísla sa však ešte nezverejňujú. V testovacej fáze je aj meranie sledovanosti cez internet. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy ATO, oneskorená sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)