Diskusia

Markíza: Vysielanie v HD kvalite je naša priorita / Ivan Krasko / 25.03.2010

Okrem akvizícií chystá slovenská televízna trhová jednotka tiež vlastnú tvorbu vo vysokom rozlíšení.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Srandisti / Reagujem / 25.3.2010

    No pokiaľ nebudú pravidelne vysielať HD v DVB-T celoplošne tak ako keby ani nevysielali nič. Alebo len pre svojich (presný počet neviem tak ho nenapíšem)ničím neohrozených platiacich fanúšikov.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: Srandisti / Matiak / 25.3.2010

      O tom mozes len snivat ...myslim o HD v DVB-T...a ja som zastanca toho, ze tam HD ani nie je treba..kto chce HD nech si da IPTV alebo satelit... DVB-T ma byt len alternativa pre tych, kde sa signal neda prijimat inym sposobmi alebo su spokojni zo zakladnou ponukou v zakladnej kvalite obrazu...pripadne HD v DVB-T, ale za priplatok... ved TV platia za kazdy Mbs v multiplexe tak mali by to HD spoplatnit, kedze im to zysuje financne naroky..

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: Srandisti / petox / 25.3.2010

        fakt si myslis, ze tv zaujimaju financne naroky a poplatky za mbit v muxe? preco by potom sli na mpeg2? vsak sd sa da vysielat v mpeg4 s omnoho nizsim bandwidth...

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: Srandisti / pinakl / 25.3.2010

          prachy su faktor, preco napr. Markiza nie je v tomto MUXE a oddaluje to ako sa len da, ani sa jej necudujem ... s MPEG-4 to nema co robit, tebe to moze byt jedno aku technologiu prijimas, nemas sancu to postrehnut na obraze

          • Ohodnoťte príspevok !
            RE: RE: RE: RE: Srandisti / petox / 30.3.2010

            o tom, ci to mam alebo nemam sancu 'postrehnut' je ina vec. argumentoval som financnu stranku, teda mpeg4 v sd je nizsi datovy tok ako mpeg2 sd, ergo nizsie financne naroky... kapis?

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: Srandisti / pinakl / 25.3.2010

        neviem kto si, ale napisal si to presne :) HD v DVB-T nema co robit ani na SK nebude, vyhodene prachy pre vysielatela

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: Srandisti / Reagujem / 25.3.2010

          HD v DVB-T nema co robit ani na SK nebude, vyhodene prachy pre vysielatela.....

          No, ak nebude tak si budeme na Slovensku hľadať náhradu a budeme si to HD pozerať inak ale ten Tvoj vysielateľ (určite Markíza) príde o diváka a čím nás bude viac tým bude menej divákov pre ?vysielateľa" .....načo vyhadzovať zbytočne prachy.

        • Ohodnoťte príspevok !

          vysielanie z dôvodu, že keď je už zabehnuté, stačí platiť iba jednému celoplošnému operátorovi, kým platiť za "sprostredkovanie" niekoľkým operátorom (IPTV, káblovým a pod.) znamená mať viac administratívnych prac. síl, menšia flexibilnosť, v podstate i menšia dostupnosť, pokiaľ sú v jednotlivých okresoch operátori monopolmi, nie každý v domácnosti je ochotný platiť takéto premrštené náklady a prečo by mali TV-vysielatelia platiť "duplovane" v niektorých okresoch, kde sa operátori prekrývajú... . FAKT: stále hovorím, že pokiaľ chce mať vo svojej ponuke nejaký IPTV alebo káblový operátor nejakú TV-stanicu, nech za ňu oň platí, prejaví sa to potom na cene služby koncovému zákazníkovi a preto odporúčam terestrické vysielanie ako dostupnú garantovanú službu danú štátom pre všetkých... !

          • Ohodnoťte príspevok !

            obyčajne s Tvojimi názormi súhlasím ale teraz nie. Prečo by mala vždy káblovka platiť staniciam ? Samozrejme ak chcem ľuďom ponúknuť Eurosport, NGC, HBO zaplatím a aj zákazníci to akceptujú. Ale aby som platil za klony Doma a Plus alebo aj Vonku a Minus, to teda nie a Živá Osmička to už vôbec nie, pretože v káblovke to zaberá miesto a ani zákazníci zvýšenie cien neakceptujú, buď preto lebo na hlavnom kanále je promo že je to zadarmo alebo preto že je blbosť platiť za to čo ešte zaplatia audiotexom. Ono by to mal byť odchodný vzťah telekomunikačný operátor vs. televízna stanica na základe vzájomnej dohody. PS: Pustím Osmičku ak mi budú platiť.

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: Srandisti / Reagujem / 25.3.2010

        pre Matiak:
        Toto si napísal ako odborný znalec DVB-T vysielania na Slovensku alebo iba ako svoj osobný laický názor na vec?

      • Ohodnoťte príspevok !
        Ty snáď žartuješ Matlák!!! / gaben / 25.3.2010

        1. Keď niekto rizhodol, že HD je novým štandardom (už v 90. rokoch m.st.), tak snáď koncový užívateľ nebude znevýhodňovaný tým, že si to bude musieť priplácať, inak by mal nárok dostať kúpiť televízor i v štandardnom rozlíšení vo všetkých dostupných uhlopriečkách, tak ako pred tým!!!
        2. DVB-T je tu snáď aj preto, že na jednom analógovom kanály sa dajú v digitálnej forme preniesť pri MPEG2 kódovaní videa aj päť TV-staníc v SD (štandardnom rozlíšení) a pri MPEG4 3-4 TV staníc vo Full HD. Vieš Matlák, koľko má SR pridelených frekvencií-kanálov? I vo HD je súčet TV-staníc prenášaných cez DVB-T viac, ako ponúkajú niektorí operátori... .
        3. FAKT!!! Kým predtým sa na jednu frekvenciu skladal jeden TV-vysielateľ, teraz ich bude na jednu frekvenciu (kanál alebo multiplex) viac... . Pre operátora je to jednoduchšie, nepribudnú mu geometricky náklady na personál... a pokiaľ viem a dobre sledujem cenové ponuky s vysielacou technikou (najmä vďaka digitálnej forme), tak ceny od 90. rokov išli na 1/2 úroveň... .

  • Ohodnoťte príspevok !
    IPTV ok a čo SATELIT?? / Offline / 25.3.2010

    Súhlasím s názorom že HDTV v DVB-T v súčastnosti je zbytočné. Ale keď SATELIT má byť CELOPLOŠNOU ALTERNATÍVOU pre tých, čo chcú vyššiu kvalitu (v Skylinku je vyšší bitrate ako v DVB-T) a tá nie len pre vybranú populáciu na sídliskách a v develovperských centrách, potom je nevyhnutné, aby súdruhovia v MARKÍZE, ale aj v STV ZABEZPEČILI ŠÍRENIE programov v HD cez satelitné platformy.

    Skylink má v SK 400 000??? aktívnych kariet, UPC + Digi a už aj T-Com sat - to je skutočná alternatíva pre väčšinu obyvateľov SK a nie kábel a IPTV. Svet nekončí v krajských a okresných mestách....

    Takže dúfam, že STV nezabudne pri MS vo futbale (nie ako pri OTO-vi) na Skylink (a v tom čase vraj aj UPC Direct bude mať HD programy), lebo potom sú to len marketingové reči pre pár vyvolených z polatkov všetkých... Nie všetci to budú mať, ale všetci majú právo na technickú dostupnosť - alebo NIE?

    Nech im je vzorom ARD a ZDF

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: IPTV ok a čo SATELIT?? / pinakl / 25.3.2010

      sudruhovia su v stv, v markize je to len otazka penazi, nicoho ineho, ked to bude rentabilne, bude hd aj v skylinku, zatial iba pre kablovky

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: IPTV ok a čo SATELIT?? / pinakl / 25.3.2010

      kolko penazi a aky trh ma ARD a ZDF a aky je na Sk, uvazuj trocha ...

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: IPTV ok a čo SATELIT?? / Offline / 25.3.2010

      Tak budme "reálnejší" - TV NOVA HD v skylinku a na tej družici dokonca 2x v HD, lebo CS link si ju v uplinkuje sama. - NOVA - CME ako Markíza

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: IPTV ok a čo SATELIT?? / Offline / 25.3.2010

      A ešte ma napadol na SK "populárny" príklad - Maďarsko, ktoré má HD aj v DVB-T a programy verejnoprávne aj na SATELITE: M1 HD, M2 HD, DUNA TV HD - posledné dva dokonca nekódovane!!!

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: IPTV ok a čo SATELIT?? / Reagujem / 25.3.2010

      To si hádam teraz nemyslíš že ak si budem chcieť pozrieť napr. Markízu v HD tak si rýchlo na panelák v petržke budem zavesený na parapete montovať satelit alebo nebodaj si rýchlo budem utekať objednať nejakého nenásytného prevádzkovateľa káblovky ktorý ani nevie koľko by za to chcel pýtať len nech je to veľa? Smiešna predstava na úrovni vysielania terajšieho seriálového šialenstva na Slovensku.

  • Ohodnoťte príspevok !
    HD? Smiešne / rob!n / 25.3.2010

    Myslim, že HD je zatiaľ u nás len marketingový ťah. Štandardný slovenský divák
    nemá šancu vidieť ten ich "HD obsah". Nemá taký televízor, nemá taký box s HD príplatkom
    a ani DVB-T prijímač s podporou HD. HD je u nás dosť presadzovaný ako
    vysoko nadštandardná služba, takže reklama typu vysielame vo vysokom rozlíšení je
    úplne smiešna.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: HD? Smiešne / Reagujem / 25.3.2010

      Chápem o čom píšeš len neviem prečo si to napísal v množnom čísle, keď to čo tu opisuješ nemáš Ty alebo niekto v Tvojom blízkom okolí nemusí znamenať že to už nemá nik alebo len málo ľudí.

    • Ohodnoťte príspevok !
      Gaben / gaben / 25.3.2010

      Vystihol si plne fakt, že operátori sa snažia vysielanie vo HD predstavovať ako nadštandardnú službu... , za ktorú treba im dať nadštandardný extra príplatok. Akosi niekto pozabudol, že HD sa predstavovalo v 90. rokoch ako nový štandard vysielania, k čomu dotlačili aj výrobcov televíznych prijímačov, následne koncových spotrebiteľov, ktorí už ani nemajú možnosť si zakúpiť televízor so SD obrazovkou, aby nemuseli SD (štandardné rozlíšenie aj keď už i v digitálnej forme) pozerať na HD Ready alebo Full HD televízore ROZMAZANE!!!!!!!!!!!

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: Gaben / pinakl / 25.3.2010

        HD je nadstandardna sluzba, je podstatne financne narocnejsia ako SD, tato debata je maximalne amaterska, az na par rozumnych ludi, ked uz, tak ziadne full hd neexistuje, norma pozna iba HD ready - minimalny pocet riadkov 720 a hd ready 1080 - minimalny pocet riadkov 1080, full hd je iba marketingovy pojem, nic viac ... houk, nema cenu sa tu bavit na takejto urovni, ked kazdy si chce nasilu presadit svoju zbludilu predstavu a neuznava realne argumenty

        • Ohodnoťte príspevok !

          čo si kupuje a či bude mať HD vysielanie z 1080i downgradované... (p sa zatiaľ neplánuje pre vysielanie, i keď robili sa už pokusy, ale zatiaľ je určené pre BR a DVD). Viď technické normy a pojmy označovania. Rozdiel medzi SD a HD je náročnejšie iba z pohľadu technického, nie však z hľadiska nárokov na pribúdanie pracovníkov alebo ich možnosti sa zapracovať na tento "formát (ako štandard). To čo sa vyvinulo sa iba implementuje v praxi ako štandard. Raz sa jednoducho v 90. rokoch dohodlo, že HD bude nový štandard, ktorý má zvýšiť kvalitu na veľkoplošných obrazovkách a vďaka diogitalizácii zmizne aj nežiadúce riadkovanie (samozrejme nie v z analógových archívov na videopásoch... ).

          • Ohodnoťte príspevok !

            presne tu normu mam, ked chces tak ti ju poslem :) mam aj aktualny informacny dokument (feb. 2010) vydany EBU ohladom HDTV formatov kde je popisany rozdiel medzi HDTV formatmi 720p/50 a 1080i/25. Full HD je marketing vyrobcov TV, ziadna norma ...

            • Ohodnoťte príspevok !

              pre vysielanie, tak ju potom písal naozajstný BLBEC!!! Full HD je norma pre výrobcov, ktorou MUSIA aspoň v návode označovať televízory!!! (viď. už spomenuté.
              Podľa technických noriem (žiadnej EBÚ) sa za HD ready považuje iba 720i alebo 720p. Za (plné) HD sa považuje iba 1080i a 1080p pre vysielanie v 16:9. Profesionálna technika musí mať primárne snímanie a záznam v 1080i alebo 1080p!!!, žiadne 720i alebo720p!!! postupne by mali zmiznúť z predaja i televízory so 720i...
              Snáď v tej brožúrke bolo niečo napísané aj o rozlíšení 1920:1480... .

  • Ohodnoťte príspevok !
    MARKIZA HD / p.f. / 25.3.2010

    SUPER ,ale chce to aspon v SKlinku vysielať v HD a dolby digital!!!

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: MARKIZA HD / Reagujem / 25.3.2010

      Prečo práve v SK link-u a nie v DVB-T? Aký máš na to dôvod okrem toho že rád platíš?

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: MARKIZA HD / pinakl / 25.3.2010

        dvb-t je brutal draha sluzba podla toho co pyta towercom, zaplatit 6-8 Mega pri 700.000 €/Mega pre par ludi je nezmysel ... pre porovnanie satelit stoji 7x menej ...

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: MARKIZA HD / Reagujem / 25.3.2010

          Áno, súhlasím s Tebou ale iba za predpokladu že som vysielateľ (Markíza, JOJ, STV, TA3) čo nie som. Som občan, televízny divák. Ich spory či obchodné konania sú pre mňa "tabu". Pre mňa je lacnejšie si pozrieť program cez DVB-T ako cez iné platené služby. A to je najdôležitejšie. Ak komerčné televízie nemajú záujem o televízneho diváka nemusia vysielať a ani nikomu platiť. Je to ich vec ako sa zachovajú. Ak napríklad Markíza sľubované HD vysielanie nebude vysielať aj cez DVB-T tak takí diváci ako som napr. ja ich neuvidí. Ja osobne o nič neprídem, alernatív je v dnešnej dobe neúrekom. Len verím že nie som sám a je nás viac a bude nás pribúdať a pribúdať.

          • Ohodnoťte príspevok !
            RE: RE: RE: RE: MARKIZA HD / pinakl / 25.3.2010

            v podstate mas pravdu, otazka je, kolko je takych ako ty ....

            • Ohodnoťte príspevok !
              RE: RE: RE: RE: RE: MARKIZA HD / Reagujem / 25.3.2010

              No, ak to komerčné TV myslia s prehláseniami typu "záleží nám na každom televíznom divákovi" tak nás je dosť na to aby to stálo za to pustiť to aj v DVB-T. Presné číslo sa nikdy nikto nedozvie ale ak si predstavíme že za posledné dva roky sa predalo X televízorov a každý má zabudovaný DVB-T tuner MPEG4 a v dnešnej dobe to má už každý televízor štandardne tak by nám mohlo vyjsť dosť kúzelné číslo. A každým dňom pribúdajú nové a nové. Takže argument tu je záleží iba na záujme vysieľateľov či to myslia vážne s televíznymi divákmi.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: MARKIZA HD / pinakl / 25.3.2010

      HD stream Markizy ide standardne v dolby digital (AC3) ....

  • Ohodnoťte príspevok !
    Markiza HD / Peter.M / 25.3.2010

    je to super sprava len ci tu bude v Native HD a ci to pojde aj cez magio sat v zakladnom baliku a nie v baliku HD programy

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: Markiza HD / pinakl / 25.3.2010

      v native HD teraz bezi kazdy pondelok Poistovna stastia, pripravuje sa vlastna tvorba, niektore filmy sa tiez nakupuju v HD, za malo penazi je ale SD stream, HD bude zrejme iba plateny, v kablovkach urcite, satelit zatial otazny ...

  • Ohodnoťte príspevok !

    K tejto téme je veľa príspevkov (a nielen na medialne.sk). Fanúšikovia satelitu väčšinou nechápu načo je DVB-t. Nuž nato, že v takom paneláku je satelit reálny len pre byty otočené na juh (o estetike tanierov sa radšej nezmieňujem) a opačné byty sú potom v nevýhode. Na väčšine bytoviek sú ešte analógové spoločné antény. A tu je ten priestor pre DVB-t.
    Satelit je hlavne pre tých, čo majú rodinný dom ideálnym riešením - množstvo programov aj bez mesačných poplatkov.
    V bytovkách je však satelit obmedzený, zostáva anténa alebo platená káblovka, ktorú nie každý však chce platiť.

    • Ohodnoťte príspevok !

      Blbost, neni nijako zlozite spravit spolocnu parabolu pre cely dom a ta sa hodi na strechu. Tak sme to riesili aj u nas a nemame s tym problem. Takze technicky je to zvladnutelne, ale vzdy to je iba o ludoch. Ja mam skor pocit, ze do dvb-t chcu HD iba socky, ktore nechcu investovat ani korunu naviac ale chcu vsetko zadarmo, najlepsie a hned... Je jasne, ze HD v DVB-T stoji celkom dost penazi pre vysielatelov a pre ekonomicky najslabsiu skupinu ludi sa im to jednoducho rentovat nemusi... tak preco by to mali robit? Podla mna je satelit a kablovky + IPTV uplne postacujuca konfiguracia.

      • Ohodnoťte príspevok !

        Nie je to určite zložité urobiť ako opisuješ ale nie je to určite lacné riešenie ak to má byť inšalované kvalitne, upevnenie paraboly a zavedenie rozvodov do každej domácnosti plus minimálne jeden prijímač do každej domácnosti (v prípade záujmu dostať signál do inej miestnosti plus ďalší prijímač) takže je to iba o ľuďoch a ich peňaženkách. Investovať môžu komerčné TV spoločnosti do DVB-T ktoré tel. divákovi podsúvajú do vysielania každých 10 minút reklamy a môžme to prípadne nazvať odškodné. Televízny divák má možnosť investície do televízneho prijímača, antény, prípadne tunnera a hlavne pevných nervov takže by som do tohto procesu nezaťahoval Tebou nazvané socky lebo nie je socka ako socka. Ale aby si ma nepochopil zle: kľudne si zainvestuj do satelitného rozvodu, neber moje písmenká ako návod na niečo čo by Ťa možno v budúcnosti mohlo vyjsť lacnejšie, menej komplikovane a bezstarostne.
        Ale v podstate je to jedno. Ak bude tak, tak bude tak. Prežijeme to aj s DVB-T aj bez DVB-T aj so satelitom aj bez satelitu. Riešenie sa vždy nájde lebo človek je tvor tvorivý.

      • Ohodnoťte príspevok !

        Takže aj vo Veľkej Británii je HD v DVB-T určené pre "chudobu"? V Maďarsku vysiela verejnoprávna telka v HD v DVB-T pre "chudobu"?
        Káblovky a IPTV nie sú dostupné všade a nie všetky umožňujú vysielanie HD kanálov a nie všade budú operátori investovať do ich modernizácie. Zároveň nie každý má chuť platiť SkyLinku alebo UPC nehorázne poplatky za HD televízie...
        Chybu urobila súčasná Ficovláda, ktorá za silného lobizmu Markízy a JOJ defacto znemožnila vysielanie v MPEG4 v DVB-T....

        • Ohodnoťte príspevok !

          sorry ale pises mimo misu, neporovnavaj trh v britanii a neporovnavaj verejnopravnu mtv so sukromnymi telkami, na jednej strane tu kazdy pinda na reklamy, na druhej chce mat vsetko zadarmo, s coho sa to ma financovat?

          • Ohodnoťte príspevok !

            Z reklám predsa. Všetci do jedného to tu vieme aj keď na ne vrčíme. Ale ked sa práve teraz nad tým tak zamýšľam, my vlastne ani nenadávame na reklamy ako také. My tuším nadávame na tie reklamy preto lebo zisky z nich miznú niekde v "čiernych dierach", ktosi si z nich užíva niekde na Tahiti a nám televíznym divákom ktorí na ne kukáme zostávajú iba oči pre plač. Unavené, červené, opuchnuté, nevyspané. Táto neochota investovať aspoň časť z týchto ziskov a necestovať na Tahiti ale napríklad do Vysokých Tatier, uskromniť svoje osobné nenásytnosti na prospech spoločnej veci napríklad do DVB-T vysielania v HD by bolo určite povznášajúcejšie. A možno by sme aj tých čechov predbehli v 3D vysielaní ešte v tomto roku............a pritom stačí len tak málo, zainvestovať zarobené miliardy z reklám (v prepočte na Sk) do vysielania.

  • Ohodnoťte príspevok !
    HD v DVB-T / Milosbb / 25.3.2010

    HD v DVB-T má odskúšané STV a fungovalo to. Nebývam v paneláku na sídlisku, takže káblovka a IPTV a pod. mi nehrozí. Takže jediná možnosť,ako prijímať signál v HD je pre mňa satelit, alebo DVB-T. Keďže šírenie signálu cez DVB-T je pre vysielateľov pridrahé, ostáva mi zaobstarať si satelit. No a keď už budem mať ten satelit so stovkami rôznych TV staníc, tak sa zvysoka vykašlem na programové sračky televízií typu Markíza, Doma, JOJ, JOJ Plus a takisto aj STV, nech už budú vysielať aj v Ultra HD.

    Ďakujem, vážené televízie, že ste mi umožnili vzhliadnuť kvalitu v podaní ostatnej konkurencie. A to všetko vďaka vašej zadubenosti a nadutosti.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: HD v DVB-T / pinakl / 26.3.2010

      toto co pises je cisto tvoj problem, nie problem televizii ...

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Rebríčky

Najnovší názor

s tym komentarom na radiu_fm to uz v zivote pozerat nebudem. ti dvaja su absolutne trapni - ani raz som sa na ich vtipoch nezasmial mam pocit ze sa smiali len oni. a okrem toho tam hadzali poznamky o tom, ako sa im to nechce robit a ze...

Vaše fóra


freeSAT

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT

Rádio FM

MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk