Diskusia

Grafika pod lupou pri sledovaní hokeja / fuko / 04.05.2008

Všimli ste si to hrozné grafické zobrazovanie aktuálneho výsledku pri sledovaní hokeja na dvojke? Alebo skôr ani nevšimli? Človek, ktorý hokej nezačne pozerať od začiatku má proste smolu! Výsledok z grafiky si len tak ľahko neprečíta. Pokiaľ si nezaopatrí dobrú lupu alebo nezačne z blízka obraz dlhšie analyzovať.Celková grafika je dossť slabá.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mercury007 / 4.5.2008 Nedeľa

    Tiez som si to vsimol, resp. nevsimol :)

    Velmi tazko sa to da precitat a CAS je este mensimi pismami, ten sa neda vidiet takmer vobec.



    Inak moze niekto napisat, aky podiel ziskala Dvojka v case od 01:00 do 03:30, len tak pre zaujimavost :).

    • Ohodnoťte príspevok !
      Porky / 4.5.2008 Nedeľa

      Zrejme podiel na trhu budes vediet zajtra ;-). Suhlasim, grafika je otrasna. Tu istu vsak ma Ceska televizia, takze nielen STV je na to tak zle :-).

      • Ohodnoťte príspevok !
        Gaben / 4.5.2008 Nedeľa

        Pravdepodobne si v Kanade myslia, že všetci už majú veľkoplošné tv-prijímače... , ale inak oni to mávajú tak stále.

        Podiel? Asi aj niečo mali, podľa rozosvietených okien oproti a hurhaju u nás v dome, tak to ľudia nejak strávili teraz cez víkend.

      • Ohodnoťte príspevok !
        Mercury007 / 4.5.2008 Nedeľa

        ano, ano...to som chcel este dopisat, ze pravdepodobne nie STV je na chybe, ale Kanada, lebo tu zlu grafiku maju viacere staty, ktore vysielaju hokejove prenosy.

        Ale tak niektori diskuteri niekedy zvyknu hodit do diskusie sledovanost a podiel, tak preto sa pytam. Moj tip je 80% :)

        • Ohodnoťte príspevok !
          V5 / 4.5.2008 Nedeľa

          STV nie je vinnikom "zlej grafiky" grafika je zla podla vas preto lebo mame male televizory so standartným rozlisenim a cely prenos je vyrabany vo vysokom rozliseni a to znamena: keby bol prenos ku nam distribuovany tak ako je vyrobeny grafika by bola citatelna obraz by netrhal bol by lepsi zvuk a v neposlednom rade by boli v poriadku aj farby ostrost a svetlost obrazu. Ale domnievam sa ze ladova plocha je nasvietena dost slabo pripadne kamery nemaju uplne idealne nastavene clony (ked poviem nie idealne nemyslim tym zle)

      • Ohodnoťte príspevok !
        V5 / 4.5.2008 Nedeľa

        STV nie je vinnikom "zlej grafiky" grafika je zla podla vas preto lebo mame male televizory so standartným rozlisenim a cely prenos je vyrabany vo vysokom rozliseni a to znamena: keby bol prenos ku nam distribuovany tak ako je vyrobeny grafika by bola citatelna obraz by netrhal bol by lepsi zvuk a v neposlednom rade by boli v poriadku aj farby ostrost a svetlost obrazu. Ale domnievam sa ze ladova plocha je nasvietena dost slabo pripadne kamery nemaju uplne idealne nastavene clony (ked poviem nie idealne nemyslim tym zle)

      • Ohodnoťte príspevok !
        V5 / 4.5.2008 Nedeľa

        STV nie je vinnikom "zlej grafiky" grafika je zla podla vas preto lebo mame male televizory so standartným rozlisenim a cely prenos je vyrabany vo vysokom rozliseni a to znamena: keby bol prenos ku nam distribuovany tak ako je vyrobeny grafika by bola citatelna obraz by netrhal bol by lepsi zvuk a v neposlednom rade by boli v poriadku aj farby ostrost a svetlost obrazu. Ale domnievam sa ze ladova plocha je nasvietena dost slabo pripadne kamery nemaju uplne idealne nastavene clony (ked poviem nie idealne nemyslim tym zle)

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mr.Monoskop / 4.5.2008 Nedeľa

    Prenosy z Kanady vraj zabezpečuje švédska televízna spoločnosť a vyrába ich v HD 1080, k tomu je prispôsobená aj grafika a veľkosť písma a znakov. Konverziou do SD 16:9 LetterBoxu a ešte navyše cez normu NTSC do PAL takto vzniká na klasickej TV obrazovke rozmazaný prenos z "mraveniska" so sekajúcim sa, takmer nevyditeľným, minipukom. Aj na veľkoplošných LCD obrazovkách je obraz nedokonalý. Súčasne prebiehajúci zápas NHL Philadelphia - Montreal na Galaxii Sport bol vo fomáte 4:3 SD prenos dokonalý, čomu prispelo aj nasvietenie ľadovej plochy, zdá sa mi že v Halifaxe majú málo svetla nad plochou, alebo kamery su naclonené do úrovne šedej. Analýzy expertov z notebooku s grafickým perom v štúdiu STV sú ešte zúfalejšie, čo vzniká prevodom signálu do komprimovanej podoby v PC a následne späť.



    Nuž žijeme v prerode analógu do digitálu, je to strastiplná cesta nielen v STV. Všetko je pripravené a vymyslené na kvalitný prenos vo vysokom rozlíšení, pôžitok z "novej" televízie, no kompromisy ktoré k tomu vedú sú zrazu akoby proti tomu. Nie je všetko digitál a 100% aj keď to kde-kto vyhlasuje. Ak by niekto ukázal Slovákovi rozdiel medzi takýmto prenosom hokeju ako v noci, a tým pravým digitálnym HD1080 prenosom, možno by pochopil rozdiel.

    Veľké rozčarovanie čakám aj so spustením STV3 SPORT. Ale o tom potom...

    Howgh!

    • Ohodnoťte príspevok !
      Mr.Monoskop / 4.5.2008 Nedeľa

      Nespal som, nevidím poriadne, takze sorry za neviditeľný preklep...

    • Ohodnoťte príspevok !
      Fly / 4.5.2008 Nedeľa

      Ale coby nebolo vidiet puk? Ked niekto prudko nahrava, alebo striel.a, ja vidim hned niekolko pukov... teda puk a este dalsich 5 tienov :)))) a tie hokejky? ako zvaceny obrazok ciary na PC... dost trhane... skoda.. :(

      • Ohodnoťte príspevok !
        mikibulo / 4.5.2008 Nedeľa

        Zrejme máš LCD, však?

        LCD TV v kombinácii s analógovým vysielaním je tá najhoršia voľba pri sledovaní športu v analógových normách. Trošku lepšie to je, ak je možnosť DVB-T, ale pri tých testovacích datových tokoch to aj tak nie je výhra.

        • Ohodnoťte príspevok !
          Fly / 4.5.2008 Nedeľa

          Praveze nie... obycajny slim TV 55cm uhlopriecka... ale dobre ze vravis, skusim si pozriet nejaky zapas na notebooku. Mam 16:10 screen (15,4'' wide) a k nemu hybrid kartu... dam vediet :)

        • Ohodnoťte príspevok !
          Fly / 4.5.2008 Nedeľa

          Takze som pozrel aktualny zapas Cesko - Rusko... je to strasne aj na notebooku (DVB-T z Kamzika)... ten trojity puk je otrasny :( akurat ta grafika je citatelnejsia)

        • Ohodnoťte príspevok !
          Fly / 4.5.2008 Nedeľa

          Uz som prisiel na to, co mi to pripomina... zle skomprimovany DivX :(((

    • Ohodnoťte príspevok !
      piggee / 5.5.2008 Pondelok

      Tak vidim, ze ides este cez jednu konverziu, lebo ten kto ma digitalne vysielanie (skylink, DVB-T, magio a pod) tak ma widepixel a nie letterbox, ale toto je standartny problem UPC, ze do svojich rozvodov vpusta zkonvertovany signal

  • Ohodnoťte príspevok !
    V5 / 4.5.2008 Nedeľa

    priatelia Mr. monoskopo to povedal presne kde je pes zakopany v tomto pripade s tym STV nic nenarobi. paneboze ludia prestante mat myslenie toho typu ze ak cosi v pv nie je dobre tak to ma na svedomi STV a jej ludia mimochom keby stv hokej nevysielala v 16:9 grafika by bola čitateľná no v tom pripade by kavlita obrazu sla dole

    • Ohodnoťte príspevok !
      Mercury007 / 4.5.2008 Nedeľa

      V5, my tu kritizujeme STV alebo ludi z STV, ze oni za to mozu??? Ved si poriadne precitaj nase prispevky...Nevidim tu ziadnu kritiku na STV, ved sme sa vyjadrili, ze za to moze Kanada :)

    • Ohodnoťte príspevok !
      fuko / 4.5.2008 Nedeľa

      V5ko nikto tu netvrdil, ze problem je v STV. Slovaci si budu musiet pockat na taky standard ako v Kanade (1080). Jednoduco male televizori - male Slovensko. Pokial sa obraz dostane do nasich prijmacov, okrese sa na taku kvalitu aka bohuzial je. STV s tym nic nenarobi. A ani s tym krutým vysielacim casom :(

  • Ohodnoťte príspevok !
    mikibulo / 4.5.2008 Nedeľa

    Odporúčam vytiahnuť staré 50 Hz TVP, ak ich máte ešte niekde v pivnici, alebo na chate. Na 50 Hz plochom TVP z Oravy (uhl.72) je čitateľný aj priebežný stav a dokonca vidno aj puk a nie rozmazane. Samozrejme nie z piatich metrov!

    Inak s tými normami je to fakt problem vyriešiť, takže som rád, že to ide aspoň takto. Jediné, čo ma štve, že obraz síce nie je rozmazaný, ale oči po zobudení v noci o jednej áno :)

    A s tým svetlom v Halifaxe to bude asi pravda. No a čo sa týka full HDTV, tak to u nás bude pri tomto našom pokroku tak za 20 rokov :(

  • Ohodnoťte príspevok !
    Matiak / 4.5.2008 Nedeľa

    No napr. ja prijimam signal cez poskytovatela IPTV a tam je obraz na CT2 ovela kvalitnejsi ako na STV2 aj a grafika je lepsie citatelnejsia..neviete cim to moze byt sposobene?

    • Ohodnoťte príspevok !
      Fly / 5.5.2008 Pondelok

      Okrem toho, ze celkovo je to obraz na CT2 lepsi, na STV mi vadi to, ze zvuk ide skor ako obraz.. a tym padom uz komentator krici GOL, pricom puk v brane este nie je... nejako si to potom clovek nedokaze vychutnat... na CT2 zase ide cely prenos asi o 1-2 sekundy neskor, ale obraz aj zvuk idu naraz...

      • Ohodnoťte príspevok !
        janek05 / 5.5.2008 Pondelok

        Nemáš pravdu aj na čT ide skôr zvuk ako obraz.

        • Ohodnoťte príspevok !
          Fly / 5.5.2008 Pondelok

          Mozno ano, ale celkom dobre to dokaze oklamat zmysly, lebo nejde az o tolko dopredu (zvyk), ako na STV...



          Inak ked sme uz pri porovnavani... Studio MS na CT2 je aspon o 50 rokov popredu ako slovenske... tie reklamne diodove bannery v studiu na STV, ktore sa menia len podla toho, co sa vysiela, to je dost smutne :(

  • Ohodnoťte príspevok !
    vegahit / 4.5.2008 Nedeľa

    Mne viac ako grafika vadia tie trápne, viac ako minútu dlhé reklamy na pomaranč a najhoršie dve pivá aké Slovensko produkuje...

    • Ohodnoťte príspevok !
      Mercury007 / 4.5.2008 Nedeľa

      Nahodou Orange ma dobru reklamu, tak ako kazdy rok, no horsie to je s tymi pivami. Skoda, ze uz nechodia tie reklamy, kde ziapali nevadiii, nevadiii (napr. tecieee vam pracka...nevadiii, nevadiii) :)

      • Ohodnoťte príspevok !
        vegahit / 5.5.2008 Pondelok

        Reklama moze byt kvalitna ale ak ti ju nukaju pred kazdou tretinou zapasu....no comment

      • Ohodnoťte príspevok !
        Fly / 5.5.2008 Pondelok

        Orange ma dobru reklamu? S hokejistami, ktori neprisli... :((

        • Ohodnoťte príspevok !
          vegahit / 5.5.2008 Pondelok

          ja som rad, ze neprisli. Konecne pan Siroky uvidi kam doviedol slovensky hokej za posledne roky...:(

        • Ohodnoťte príspevok !
          news / 5.5.2008 Pondelok

          Ale zase Marian Hossa hra este v NHL, ten prist nemohol...Marcel Hossa je na MS...Gaborik + Demitra tam nie su :( bohuzial, ale tak ich neucast je opodstatnena (Gaborik je zraneny a Demitra nema zmluvu)...inak fakt dobra reklama, ostatne hokejove reklamy sa mi nepacia.

          ...................

          No fakt to nevidno, nevidno ani stav a ani cas...komentatori by mohli aspon castejsie hovorit, kolko trva tretina a kolko este chyba do konca tretiny :-) ked uz sme vsetci taki slepi :-)))

  • Ohodnoťte príspevok !
    Scarface / 5.5.2008 Pondelok

    Obraz je otrasný, na STV aj na ČT, čítam názory v tejto diskusii a nesúhlasím s nimi. Mám 102 cm LCD a čas je niekedy nečitateľný! Že vraj v Kanade je obraz vo vysokom rozlíšení a u nas to prepočítavajú na nižšie rozlíšenie? Hahahaha... Chcete povedať, že keď kvalitný obraz prepočítate na nižšie rozlíšenie, tak vznikne mazanica? Skôr by som povedal, že je to snímané v tom ich skvelom NTSC, ktoré má nižšie rozlíšenie ako PAL. Televíziu pozerám cez IPTV od Orange a viem čo je to pekný obraz v štandartnom rozlíšení. Stačí si pustiť akýkoľvek športový prenos na ČT, nemeckej alebo rakúskej televízii. Kanaďania sa k šampionáru stavajú ako k miestnemu turnaju v bowlingu, celé je to odfláknuté. Všimnite si tie farebné odrazy od blikajúcich sveteľných tabúľ na lade, takéto prenosy nešli ani za komunistov z Moskvy... Hanba a trapas, vidno, že na hokeji ich zaujíma hlavne to, aké majú hamburgery a pivo v stánkoch v útrobách štadióna.

    • Ohodnoťte príspevok !
      news / 5.5.2008 Pondelok

      "Hanba a trapas, vidno, že na hokeji ich zaujíma hlavne to, aké majú hamburgery a pivo v stánkoch v útrobách štadióna." s tym suhlasim...dufam, ze v Kanade su MS posledny krat...Kanada si hovori hokejova velmoc, ale tie podmienky, co su tam su priserne: (len tak co ma narychlo napadne)

      - hraci sa stazuju na zly lad

      - uz som cital na viacerych forach, ze hracia plocha je zle nasvietana

      - grafika priserna, dostava sa do Europy zly obraz

      - hraci sa na striedackach musia tlacit na malom priestore lebo Kanada narychlo prerabala priestor, kde su striedacky (pretoze striedacky boli oproti)

      - v Kanade je dost slaby medialny zaujem o MS

      - no a ten vysielaci cas je pre Europu priserny

      - a tak dale a tak dale



      Co dodat..."fakt hokejova velmoc" co sa tyka pripravy a organizacie MS :-(

    • Ohodnoťte príspevok !
      mikibulo / 5.5.2008 Pondelok

      No však som tu písal, že LCD v kombinácii z analógom je pri športe to najhoršie. A čím máš väčšie LCD, tým viac vidíš tie nedokonalosti (mazanicu). LCD je určené hlavne pre digitálne zobrazovanie a nie na nejaký blbý analógový PAL, alebo NTSC, aj keď ti ho domov privedú digitálne (IPTV). Vyber z pivnice starý TVP a budeš mať o niečo lepší zážitok, aj keď to nebude samozrejme dokonalé.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Nerte / 5.5.2008 Pondelok

    Hmmm, ja mam klasicku CRT telku, teda normalne rozlisenie a je to citatelne dost (ak si dobre pamatam). Skor je u vas problem v tom, ze ste 4:3 a nie 16:9, cize to mate o to este viac zmensene... plus ked tam niekto napisal ze ma 55 cm uhlopriecku, tak co cakate.



    A u mna na Magiu to chvalabohu davaju 16:9 priamo od zdroja, takze mam plne sirokouhle rozlisenie a nemam to umelo zoomnute.

    • Ohodnoťte príspevok !
      Fly / 5.5.2008 Pondelok

      a aku mam mat uhlopriecku, ked mam TV asi 2 metre pred sebou? snad si tam nesupnem 108cm??

  • Ohodnoťte príspevok !
    Speedtrash / 5.5.2008 Pondelok

    Mne skôr vadilo v zápase s Nórskom, že zvuk predbiehal obraz, čiže komentátor kričal už gól, zatiaľčo hráč len napriahoval k strele....

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Najnovší názor

tn 12-54 telerano 12-54 modre z neba 12+....uz aj teleranom sa zacali chvalit kedze nieje cim.....

Vaše fóra