Diskusia

STV nakrútila dobrý seriál / Radoslav Augustín,Bohumil Stejskal / 24.08.2005

O priazeň televízneho diváka sa bude verejnoprávna STV uchádzať od jesene po dlhom čase aj s pôvodným televíznym seriálom. Rodinné tajomstvá majú ťažkú úlohu zaujať v konkurencii nákladných reality show na Markíze a TV JOJ. Mediálne.sk ako prvé médium exkluzívne prináša hodnotenie po zhliadnutí prvých dielov, ktoré televízia odvysiela až v septembri.

  • Ohodnoťte príspevok !
    joyko / 24.8.2005

    Neviem co noveho oproti starsim inscenaciam prinesie tento serial. Predpokladam, ze to bude studiova inscenacia s podobnymi temami ako Rodinne pouta. Som zvedavy ako na tom bude uroven scenara a dialogov oproti ceskym serialom...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Tony / 24.8.2005

    Joyko musis byt velmi tupy clovek... uz len ked dianie na trhu sledujes, nemozes nieco take povedat. Alebo ja neviem z obrazkov vidno ze to nie je interierovy sopa ala Rodinne puta. Prosim ked uz ta musia tu trpiet v diskusiach o spravach tak nepis sem pod temy, ktorym sa nerozumies....

  • Ohodnoťte príspevok !
    joyko / 24.8.2005

    Tony

    Neviem kedy sme si potykali a uz vobec neviem, ci sa pozname natolko, aby ste mali pravo urazat ma. Obrazky z noveho serialu som nevidel a v mojom prispevku bolo zazracne slovicko "predpokladam". Citat dufam viete...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Tomáš / 24.8.2005

    Joyko, ja som si doteraz myslel, že keď sa vyjadrujete do diskusie k novému článku, tak si ho aspoň prečítate (potom by ste videli aj to, že sú v ňom obrázky), teraz mám pocit, že vy nič nečítate, vy rovno píšete do diskusií a vďaka tomu už chápem, prečo niektoré vaše príspevky v diskusiach boli také, aké boli... Skúste si najskôr prečítať článok ku ktorému sa vyjadrujete.

  • Ohodnoťte príspevok !
    joyko / 24.8.2005

    Tomas, Tony

    Ukazte mi prosim, kde su tu obrazky. Mozno som slepy...

    "STV sťahuje slovenskú tvorbu z vysielania v sobotu z prime-time, sledovanosť starších titulov ktoré sa verejnoprávna televízia pokúšala nasadiť na tento čas nebola uspokojivá. Napríklad film Zakázané uvoľnenie z roku 1986 zaznamenal 6. augusta len 3,7 % sledovanosť, čím Jednotku dostal na tretiu priečku v porovnaní s konkurenciou. Na minulú sobotu plánovaný film Posledná bosorka teda STV neodvysielala: "Ukazuje sa, že volanie po "pôvodnej tvorbe" je skôr hlasom tvorcov ako názorom a želaním divákov," podotýka Branislav Zahradník z STV. Zároveň priznáva, že v tomto prípade ide aj výber titulov. Filmy televízia odvysiela v náhradnom termíne pravdepodobne na Dvojke. "Existuje 7- 10 slovenských filmových trhákov - Tisícročná včela, Pásla kone na betóne, Nevera po slovensky a podobne, ktoré keď nasadíte ako niekoľkú reprízu stále prinesú divácky úspech. Ale archívy sú stovkami slovenských filmov a inscenácií, ktoré už dnes naozaj je možné vysielať len pre špecifickú cieľovú skupinu divákov na Dvojke," upresňuje Zahradník. Výsledok "testu" so slovenskou tvorbou považuje STV za silný argument pre ďalšiu stratégiu programovej skladky Jednotky. Na Jednotke nahradí pripravované tituly séria Nero Wolfe. (ra)

  • Ohodnoťte príspevok !
    joyko / 24.8.2005

    Tomas, Tony

    Prepacte, uz vidim kde je chyba.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Tomáš / 24.8.2005

    Joyko, a kde bola chyba? :)

  • Ohodnoťte príspevok !
    Umelec / 24.8.2005

    chyba bola ze este vcera tam tie obrazky neboli a namiesto napisu tam bola fotka rybnicka...tento serial vyzera velmi zaujimavo,len skoda ze ho rozdelili...

  • Ohodnoťte príspevok !
    joyko / 24.8.2005

    Umelec

    Dakujem Vam za pochopenie.

    Tomas

    Sypem si popol na hlavu. Vychadzal som z tlacovej spravy.

  • Ohodnoťte príspevok !
    mia / 24.8.2005

    Joyko, prosim Ta, ako sa opovazujes vychadzat z niecoho ineho ako z toho, co je na tejto stranke. Dufam, ze si si obrazky pozrel a pochopil, ze to bude bomba-:)



    Uvidime...Len ta stopaz je fakt divna.



    A rovnako ten neoriginalny nazov. Podla mna je to dost mylive s Rodinnymi putami. Mna to hned zaskocilo, lebo Rodinne puta maju dost velku reklamu este aj na potravinarskych produktoch...



    Mohli dat lepsi nazov, ale snad obsah bude lepsi ako nepodareny titul.

  • Ohodnoťte príspevok !
    joyko / 24.8.2005

    Ospravedlnenie ani popol nestacia...? Idem sa teda zastrelit...

  • Ohodnoťte príspevok !
    mia / 24.8.2005

    Tieto radikalne muzske postupy sa mi pacia. Teda vychadzam z toho, ze pod nickom Joyko sa skryva muz.



    Prosim Ta nestrielaj sa, ale diskutuj-:))

  • Ohodnoťte príspevok !
    Ivana / 24.8.2005

    Mimochodom poznáte niekto firmu Oreo? Kto sú a čo ešte produkovali? Hlavne pred NOVÝM ZAČIATKOM. Často sú spomínaní v súvislosti s STV- produkujú seriál, kompletný grafický design a počula som o nich aj v súvislosti so SuperStar. Kto je majiteľ? Mne osobne to smrdí ako poriadny tunel.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Tomáš / 24.8.2005

    Ivanka, ak sa chceš dozvedieť viac o firme OREO, tak si prečítaj tento článok na Mediálne.sk:



    www.medialne.sk

  • Ohodnoťte príspevok !
    smoker / 24.8.2005

    OREO poznam, lebo ma napadne natukat si www.oreo.sk. Sledujem ich pracu a su vyborni! Tesim sa na serial. Verim, ze to bude pecka a novy dych do tohto zahniteho post-socialistickeho systemu.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Tomáš / 25.8.2005

    Teším sa na tento seriál. Videl som na Jednotke aj upútavku, vyzerá to byť veľmi dobré. Dúfam však, že sa tvorcovia nesnažili len o skvelé zábery a zaujímavú hudbu, ale, že aj dej zaujme masového diváka, lebo tomu je seriál určený.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 25.8.2005

    Zatiaľ len volám : Hurá ! Hurá ! Hurá , konečne !

    Uvidím, či to budem môcť zvolať aj po zhliadnutí seriálu. A keďže som herec, bol by som rád, keby bol tento seriál výborný, mal značný divácky úspech / väčší než SHS - zbožné prianie / a stal sa len prvým z dlhej rady pôvodných slovenských seriálov a "novým začiatkom" pôvodnej televíznej tvorby v STV. Ozaj, ak chcem v seriáli účinkovať, neviete kam mám zaniesť švestičky ze své zahrádečky ? Do tej firmy OREO ? A majú tam radi švestičky ? A co Jan Tleskač ?

  • Ohodnoťte príspevok !
    Michall / 25.8.2005

    Myslim, ze do toho serialu sa uz dostat neda.



    Skus tu kravinu od TVM, tam budu brat novych hercov stale:).

  • Ohodnoťte príspevok !
    mia / 25.8.2005

    Miso,



    mam pocit, ze STV uz ten serial nakrutila, ze je hotovy. Ale naozaj skus tu TVM, mam to mat milion casti a budu zrejme potrebovat plno hercov. drzim paste.

  • Ohodnoťte príspevok !
    peter / 26.8.2005

    Z uputavok a z tohto clanku som sa na tento serial tesil, ale po tom, ako vcera v spravach ukazovali ukazky tohto serialu, tak ma z toho zvuku (dabingu) hned presla chut. Uplne neprofesionalne.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Smoker / 26.8.2005

    Peter, a ty si profesional?

  • Ohodnoťte príspevok !
    mia / 26.8.2005

    ...reagoval Zahradník. Ako ďalej uviedol, STV sa cíti v citlivej pozícii, pretože na jednej strane má zmluvu s herečkou, no na druhej strane spolupracuje s Novým časom. Verejnoprávna televízia podľa Záhradníka dúfa, že sa celú situáciu podarí vyriešiť bez súdnej žaloby. (Pravda, dnes Škandál okolo nového seriálu Rodinne tajomstva)



    Necitam sice NC, takze neviem, ake presne fotky su tam zverejnene, ale zda sa mi vrchol, aby verejnopravna televizia spolupracovala!!!!opakujem spolupracovala s Novym Casom. Ak si oni nieco vycmuchaju, fajn, ale aby im STV davala tipy, ci dokonca info a robila si takto reklamu, to mi pride minimalne scestne.



  • Ohodnoťte príspevok !
    Kata / 26.8.2005

    A to co ma byt - 26 minut??!! Dobre akurat tak na "rozbabranie" vecera. Ak sa uz rozhodnem pre telku, chcem program o normalnej dlzke. Ale toto? To je potom lepsia 10-minutova rozpravka a postel... Odkedy sa v prime time presadzuju namiesto normalnych celovecernych filmov kadejake 50-minutove serialove kusocky alebo kvazi zabavne programceky, volim radsej internet. Lebo co uz po 50-tich minutkach s nacatym vecerom? A cakat na poriadny program do 23.00 sa mi zda nehorazne. No ale 26 minut - to je uz uplne absurdum! Naozaj len take pierko za Rybnikov sirak, nech si ho tam teda zastokne.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 26.8.2005

    No, za tych 26 minut sa da celom dobre rozbabrat...

  • Ohodnoťte príspevok !
    bobco / 27.8.2005

    Tema1, serial:

    No fasa... tak dali sme sa na telenoveli, akokeby sme ich nemali dost zo spanielska, talianska, portugalska a dokonca aj ceska, tak si este zopar natocime... Samozrejme nechcem dopredu nic kritizovat, ale ta minutaz??? Ved to bude horsie ako serial beverly hills, 26minut??? to si snad robia kozy v tej estevecke ;o)))



    Tema2, samotna STV:

    Co sa tyka k samotnej praci a novemu zaciatku STV, povazujem ho asi za jedno najlepsie co som za posledne dva roky na STV videl od padu komunizmu. Uz ju nemam na 1kanali, ale na druhom, na prvom mam stale HBO ;o))) Konecne sa tam niekomu podarilo urobit poriadok. Nooo a ta SuperStar, myslim ze ziadna ina TV na Slovensku by to nezvladla lepsie ako tato! A co je najlepsie, konecne STV vykazala zisk ;o))) super a gratulujem! drzim palce aj v SuperStar II.



    Tema3, firma OREO:

    To ze SuperStar pre STV robila tato firma je fajn, a pri takom velkom projekte ako SuperStar to aj chapem, STV nemala ziadnu skusenost s takymto niecim. Ale co sa tyka tocenia serialu, STV ma techniku (ak zastaralu, ma pouzit financie zo zisku na kupu novej) a to mohla kludne zvladnut aj sama. Takto mi pripada, ze STV je vlastne iba sponzorom a finalizatorom serialu ;o( co mi je luto, lebo prostriedky na to ma! Takto to stalo o par milionov viacej a tocenie serialov predsa nieje nic nove pre televiziu!



    Toto su moje pocity a nazory, teda ak som cely clanok pochopil spravne, ak nie, opravte ma v niecom....dik

  • Ohodnoťte príspevok !
    bobco / 27.8.2005

    chyba, oprava:

    1kanali = 11kanali

  • Ohodnoťte príspevok !
    Csaba neblazni / 27.8.2005

    Konecne svieze videnie sveta...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Smoker / 27.8.2005

    Bobco! (aj vsetci ostatni...)



    Nakrutit 34 dielny serial (17 dlhych casti)

    za 22 milionov je prakticky nemozne.

    Za tak malo to este nikto neskusil a len drzim palce firme OREO, nech to zvladnu. Viem, ze zarabaju peniaze z inych cinnosti, tak si to snad mozu dovolit a pustia fajnu vec.

  • Ohodnoťte príspevok !
    wexx / 27.8.2005

    A zaregistrovali ste, co odznie na konci uputavky na Rodinne tajomstava? ... odkaz na Markizu... "a zostane to medzi nami"...

  • Ohodnoťte príspevok !
    xyz / 27.8.2005

    rozdelenie jednej casti na dve epizody - ako to sikovne a nevinne pomenovali v STV je blbost najvacsia. Herci, ktori v serialy hraju su z toho hotovi...niektori chceli odstupit od zmluvy. Je to podraz!!! Keby sa dalo nieco taketo vobec tusit, urcite si to daju do zmluvy...ale z dramaturgickeho hladiska je to vec, ktora sa ani nesniva. Videl som prve tri casti...vlastne epizody - hold...z tej prvej 26-minutovky nie je jasne ani h...o. STV slubovala,ze necha aspon prvu cast pokope - ako pilotak ale zda sa, ze nakoniec z toho zislo. Naslubovala to hercom, aby neboli hystericki. Herci, autori su podvedeni a dokonca niektori neprisli na tlacovku, aby novinarom nemuseli rozpravat, aka je STV amaterska...a pritom vacsina do projektu vstupovala prave preto, ze swerial toci STV, za ktoru tolko bojovali a preto, ze bojovali o povodnu tvorbu.Navyse PR kampan je amaterska. Vobec sa o serial nezaujimaju, stale je v tieni Superstar...co mi pride vzhladom na to, ze sa konecne nieco toci, zbabele. Superstar je overena. Bolo by mi luto, keby bol serial prepadak a trufam si povedat, ze to nebude chyba Orea, autorov, hercov ale samotnej STV, ktora na to dlabe. Videli ste u tlacovku s projekciou noveho serialu, novej povodnej tvorby, na ktoru sa tak dlho cakalo, kam pride asi 5 novinarov (lebo ved naco pozyvat,ked to ma STV na strakach), ze na tej tlacovke nie je jeden propagacny material, minimalne jedna A4 kde je anotacia a zakl.informacie???To ze nikto z vedenia na tlacovku neprisiel asi ani neriesim.To si robia kozy, nie? Markiza toci evidentne blbost-telenovelu...ale maju kampan!!!A uz odkedy?Som sklamany z STV.Je to podraz. je len otazka casu,kedy s tym vsetkym vyjdu tvorcovia na verejnost!

  • Ohodnoťte príspevok !
    xyz / 27.8.2005

    POZOR: to je:"Rodinne tajomstva-nebude to medzi nami"...ma to obsah, je to recesia...fajnotka

  • Ohodnoťte príspevok !
    wexx / 27.8.2005

    to Xyz: sorry som si to zle zapamatal..:) ale ako recesia je to dobre...tak ako podtitul ceskych VyVoleni: reality show, ktera nezna bratra...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Smoker / 27.8.2005

    STV pusti prve dve epizody naraz. Formalne rozdelene, ale hned po sebe. 8.9.2005. 7.9.2005, teda den pred tym, pojde dokument o seriali.

  • Ohodnoťte príspevok !
    xyz / 27.8.2005

    v tom serialy je kopec recesie...staci vnimat. to s tymi vyvolenmi som nepoznal. super. Smoker a odkial vies, ze to pojde za sebou? Je to uz v programe?

  • Ohodnoťte príspevok !
    Smoker / 27.8.2005

    Xyz,



    Mam info, ze to predsa len nepojde za sebou.

    Sorry. Takze streda - prva cast 26min a stvrtok druha cast 26min.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Smoker / 27.8.2005

    Xyz,



    Mam info, ze to predsa len nepojde za sebou.

    Sorry. Takze streda - prva cast 26min a stvrtok druha cast 26min.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Wakeup / 27.8.2005

    Nebude to medzi nami



    Skvelý slogan

  • Ohodnoťte príspevok !
    Marec / 27.8.2005

    Suhlas, nebude to m/Medzi nami... prefikane;))))))

  • Ohodnoťte príspevok !
    Diximan / 28.8.2005

    Mr. Stejskal a Mr. Augustin - nezda sa vam to predčasne - také jednoznačné hodnotenie...?

    Kolko ste z toho serialu naozaj videli a kto vám a čím prispel k vytvoreniu takého nazoru...

    Čo to citujete za blaboly o kamere z Hong-Kongu... Každá Sony, Panasonic atd. kamera je z Azie - a točia sa na ne aj porno-serialy...

    A ta technologická zastaralosť - to iba Oreo potrebovalo novú techniku... Cele je to iba o zadaní do vopred určenej firmy... - s vrátením časti výnosu na správny účet...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Smoker / 29.8.2005

    Pan Diximan,



    Ste nejak velmi informovany.

    Je to celkom normalne na technologickom trhu, ze do europy sa nova technologia dostava zo znacnym casovym oneskorenim. (2-3 roky). Tak preto ta azia. A ako si dovolujete tvrdit nezmysly o vracani penazi? Autori clanku su urcite viac informovani ako vy. Videli 4 casti. To je dost na to, aby sa dalo urobit hodnotenie. Vy ste videli kolko? 2 minuty cisteho casu v uputavkach?

  • Ohodnoťte príspevok !
    xyz / 29.8.2005

    verte tomu,ze existuje viac ako 4 diely.a aj sme ich videli.tak nemachrujte.dolezity!!!

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 30.8.2005

    Tak som si prečítal info o všetkých šumoch a škandáloch okolo seriálu / napr. o nevídanom rozdelení na kratučké sitcomové epizódy, o účinkovaní Mira "Mosad" Jaroša / a je mi blivno..

    Po prečítaní článku pána Stískala som mal pocit, že vďaka tomuto novému seriálu môžem inštitúciu STV spojiť so slovíčkom, ktoré najlepšie vyjadruje to, čo od verejnoprávnej telky očakávam - SOLÍDNOSŤ. Aké sklamanie ! Už mi asi nič neostáva, len svietiť petrolejkami.. Alebo musí koncesionárske výpalné Rybníčkovi platiť aj ten, kto má tranzistor na baterky ? Platiť vedeniu, ktoré reprezentuje človek neschopný odolať pubertálnemu mámeniu / alebo je to s tou Šindlerovou blbosť ? Nedivil by som sa.. / mi totiž pripadá "poňěkud pošetilé". Už sa teším, keď budú páni Záhradník, Rybníček a Para vyliati z ružovej vaničky v ktorej sa tak infantilne "superstarovsky" pľačkajú. Škoda, že ako to už na Slovensku chodí, po nich takmer na 100 percent prídu ešte väčší úbožiaci..

  • Ohodnoťte príspevok !
    Onegin / 5.9.2005

    Oba záverečné slogany "Nebude to medzi nami", či na prime "Reality show, která nazná bratra"- sú trápne. Je to typický a prežitý copywriterský reklamný slogan na podpichnutie, ktorý však v normálnej promo kampani už nemá čo robiť.

    Dokazuje to iba určitú predposratosť z konkurencie. Keby vymysleli normálny a hlavne chytľavý slogan a poriadne ho "tlačili", na tú dvojzmyselnú blbosť by nikto ani nepomyslel. Podpichovanie je v vtejto dobe už klišé ako vyšité a s "modernou kreativitou" nemá čo dočinenia. Je to tak, ked nemám ako inak zaujať, napadnem konkurenciu. Nevravím, videl som aj dobrú "podpichovaciu" (ale starúúú) kampaň viď spoty pepsi vs. cola, ale tie boli vymastené, mali vtip, stvčkársky či primácky dovetok vo voiceovery je prilepená somarina, bez "hlbšieho" významu, nápadu, vtipu, noblesy atd.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Totocollo / 8.9.2005

    Vcera som videl prvu cast ospevovaneho serialu a musim povedat, ze potvrdzuje sa to co bolo a ostalo pre STV typicke v podani RR. Amatercina najhrubsieho zrna. Vo vsetkom.

  • Ohodnoťte príspevok !
    korpus / 8.9.2005

    neschopnosť orea stavať na réžii a dramatizácii hercov vymieňa za nezmyselné kamerové švenky, ručné snímanie z hovna do hovna, a celkovo kolorizovaný obraz bez väcšej podstaty. netvrdím nie je to zlé, ale veľmi podobné so študentskými filmamy z všmu. Oreo malo zostať tam kde je, a netrepať sa do vôd kde nemajú (okrem postpropdukcie) čo robiť. Nuňéz aj s kolegom iba potvrdili, že réžia nie je iba o tom ako nasnímam hercov ale hlavne o ume pracovať s látkou a hercom aby to dávalo nejaký význam, celok.

  • Ohodnoťte príspevok !
    mzbs / 9.9.2005

    K deju sa zatial vyjadrovat nebudem, lebo som videl len prvu cast. Co sa tyka postprodukcie a stylu natocenia, nemyslim si, ze sa da filmu nieco vytknut. Oreo odviedol kus dobrej prace. Obraz nema plochy vzhlad typicky pre spravodajstvo a ine, takymi kamerami tocene, produkty. Je to dane iste do urcitej miery samotnou kamerou, ktoru by som tipol na HDV (zeby Sony FX1?), ale aj farebnymi korekturami (zeby Discreet?). Skoda tej minutaze, ale za to uz Oreo nemoze. V kazdom pripade, treba STV a Oreu podakovat. Zbytocna kritika v tomto pripade podla mna nie je namieste.

  • Ohodnoťte príspevok !
    MZBS / 9.9.2005

    Napisal som "film", myslel som tym samozrejme serial.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Rejžo / 9.9.2005

    Vážení páni Bohumil Stejskal a Radoslav Augustín - možno rozumiete masmediálnej komunikácii, médiám a mediálnej teórii. Neviem však pochopiť prečo sa montujete aj do hodnotenia dramatického umenia, ktoré sa riadi inými kritériami. Podľa mňa sú Rodinné tajomstvá "umeleckou vraždou Rybníčkovej STV". Autori projektu to totiž s alternatívnym umením na verejnoprávnom kanáli jednoducho prepískli. Ak si niekto myslí, že vie režírovať SHS kde dynamiku dosahuje zhlukom rýchlych strihov - nemusí to znamenať, že vie režírovať dramatické dielo. V tomto prípade, iba ak to zoberieme z vizuálnej stránky, ide o absolútnu absenciu kompozície mizanscén. Zhrnuté podtčiarknuté: Rodinné tajomstvá sú iba stroboskopickým 26-minútovým videoklipom bez ladu a skladu a bez žiadnej umeleckej hodnoty. Nakoniec peoplemetre to ukážu.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 9.9.2005

    Ad : Rejžo

    Plne sa prikláňam k názoru Rejža.

    Oveľa cennejšie, než natočiť efektné scény, kameramansky atechnicky dokonale zvládnuté, je natočiť pútavý príbeh prerozprávaný kamerou. Bez zbytočne okázalého technického majstrovstva. To je zaujímavé v prvom, možno aj v druhom dieli. Väčšina laickej verejnosti to celkom iste neocení a aj podľa mňa stratia záujem, čo sa prejaví v peoplemetrovm sledovaní.

    Bohužiaľ, väčšina dramatických programov na točených po roku 92 trpí rovnakou chorobou : tvorcovia nie sú vyberaní podľa toho, čo skutočne vedia, ale ako dokážu oblbnúť fantasmagorickými nápadmi produkciu. Na ploche pár minút sa snažia prerozprávať kompletne všetky problémy Slovenska, sveta aj galaxie. V jednom guláši sa rieši problém drôg, peňazí, podvodov, alkoholizmu, prostitúcie, médií aj nedostatku najnovších matriošiek na slovenskom trhu.

    Posledný dobrý seriál / aj to koprodukčný / od slovenského tvorcu bol Lutherov Koniec veľkých prázdnin a Haľamov film Tábor padlých žien. / Všetko čo mám rád je už príliš staré a Záhrada mi pripadala prepoetizovaná /

    Neverím, že na Slovensku neexistujú tvorcovia, ktorí by nedokázali pripraviť kvalitné dramatické dielo. Bohužiaľ, zrejme nedokážu byť dostatočne draví, ako si to doba žiada, alebo už pracujú v Čechách.

    Je mi ľúto, že aj vo výbere tvorcov a v obsadení sa prejavila arogancia vedenia SHS a jej detinské pľačkanie sa v bazéniku zvanom SHS.

  • Ohodnoťte príspevok !
    skeptik / 9.9.2005

    Ad. Rejžo

    Žeby peoplemetre dokázali merať umeleckú hodnotu? To nemyslíte vážne.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 9.9.2005

    @ Skeptik

    Ja som pochopil, ako to Rejžo zrejme myslel. Neverím, že diváci budú seriál pozerať kvôli spevákom z ľudu v epizódnych úlohách a kvôli kongeniálnemu režisérovi SHS. Chce to viac, než len "také pekné, dynamické, farebné"...

  • Ohodnoťte príspevok !
    skeptik / 9.9.2005

    Ad Miso

    Skúste zalistovať v Slovníku cudzích slov. Ak ho nemáte, tak:

    Kongeniálny - "rovnako mimoriadne nadaný, geniálny ako dakto iný, príbuzný schopnosťami, zmýšľaním ".

    Preverte si tiež, čo je "produkcia". Asi prídete k záveru , že tú nikto nemôže "oblbnúť fantasmagorickými nápadmi".

    Týmto neobhajujem pánov z OREa, keď si však niekto pletie pojmy s dojmami a peoplemtre s umeleckou kritikou, ozývam sa.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 9.9.2005

    ad : Skeptik

    O.K. Beriem

    Aspoň ste si v slovníku zjavne zalistovali vy. Ja nie, vychádzal som z empírie - v istej divadelnej kritike som čítal, že "..za zmienku určite stojí kongeniálna scéna scénografa I.H., ktorá tejto priemernej inscenácii výrazne pomohla." Ale moja chyba, že som si použitie slova neoveril. Namiesto toho, aby som dal slovo geniálny do úvodzoviek, použil som nesprávnu príponu, ktorá nevyjadruje niečo ako vyšší stupeň. / nemusel som sa vlastne priznať k neznalosti, mohol som tvrdiť, že ironizujem seriál ako "geniálny" a režisér je preto "kongeniálny"/ :-)

    Lepší výraz než produkcie by ste mi mohli poradiť. Tvorivé teamy ? Dramaturgie ? Ľudí, čo majú peniaze na filmy ? Vyhovoval by vám "producentské centrá" ? Alebo "ľudí, ktorí majú peniaze na produkovanie filmov" ?

    Takže : v slove kongeniálny si škrtnite "kon" a namiesto "produkcie" si doplňte iný, podľa vás vhodnejší výraz.

    Na obsahu môjho príspevku to nič nezmení.

    Váš i môj posledný príspevok kvôli dvom slovíčkam celkom zbytočne zabrali priestor na tomto portáli. / nie je vhodnejšie "serveri" ?? / :-)

    Fajn, že ste sa ozvali, ale obávam sa, že nikto si nepletie umeleckú kritiku s peoplemetrami, len Rejžo aj sme sa nedokázali vyjadriť tak precízne, ako to dokážete vy. :-)

  • Ohodnoťte príspevok !
    Pepo / 10.9.2005

    Včera som ho konečne videl a iba jedno poviem, KONEČNE!

  • Ohodnoťte príspevok !
    Jano / 10.9.2005

    Nemusí byť rodinným tajomstvom, že seriál je oživením v situácii, keď sledujeme všetkých tých amatérskych hercov, ktorí sú zavretí v rôznych domoch. Len si myslím, že tak, ako je ralizovaný, nie je "stráviteľný" pre divákov seriálov. Tí sú odchovaní na jednoduchých Máriách. Toto je na nich moc. Od dialógov, cez kameru, strih až po réžiu. To ako keby ste prerobili Nový čas na Timesy a potom sa čudovali, že sa to až tak nepredáva.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 10.9.2005

    Pockajme.

    Zatial forma predbieha obash, LAPD blue a 24 maju sice formu, toru Nunez obdivuje, ale paja ich nieco, co zatia v RT absentuje- pribeh a vieryhodn dialogy.

    Doteraz neviem pochopit krok STV zmenit minutaz, tomu serialu to ublizilo asi najviac.

    Inak ,to priprovnaie NC k Timesom ma nemierne pobavilo, taku blbost som este necital.

  • Ohodnoťte príspevok !
    mnau / 10.9.2005

    ...Zase sa na vsetko iba pinda!!!Je mi z toho smutno.Presne:odchovani na Jednoduchej Márii-decka,ved to je ale hanba nie?To sme az taki zadubeni,ze nevieme prijimat nove veci???Napr.mne sa herci velmi pacia!!!Su to konecne nove tvare v novych situaciach a excelentne to zvladaju...aj ked Hubinskej mam uz trocku plne zuby...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 10.9.2005

    ovorim, ze pockajme.

    Ale ake nove veci ?

    Ake nove situacie ?

    Ako to excelentne zvladaju ?

    Rezia- to nie je iba stri a kamera.

    A ani postrodukcia.

    A stale horim, ze rozdelenim dielovg si STV sama pili konar.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 10.9.2005

    @Easy

    To máš takú mizernú klávesnicu, artritické prsty, alebo to je "nedbalý image" keď vynechávaš písmenká ? Inak k obsahu : soglásno.



    @Mnau

    Neťahajte sem "Jednoducho Máriu". Nie je to o tom. Jednoducho Mária je seriál primitívny jednak obsahom a jednak použitými výrazovými prostriedkami. Tvrdím, že aj keď sú výrazové prostriedky na úrovni, neznamená to, že celý seriál je plusový. V seriáli ide vždy o dobre prerozprávaný a dobre napísný príbeh. Ak je nezrozumiteľný, nebude baviť ani čitateľa filozofickej prílohy klubového časopisu celosvetovej organizácie Menza, ani čitateľa Nového času.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 10.9.2005

    Aj mizernú klávesnicu, aj artritické prsty, ajnedbalý image, Mišo.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 10.9.2005

    @Easy

    Aha.. Tak už ič evravím.

    Nedávn som ozeral tvoje " akázané voľnenie". Napriek tomu, že to ihosit dodrbal, ozeralo sa to epšie, než RT.. :-)

  • Ohodnoťte príspevok !
    petro / 12.9.2005

    No, po zhliadnutí dvoch delov mám zmiešané pocity, po tej reklame a po to čítanom.

    Vidím riziká pre seriál-1.minutáž-veľmi krátka,nie je čas zachytiť nejaký dej2.kamera pôsobí veľmi rušivo,pri tom asi nebudem mať zážitok,rušia ma tie neustále zmeny

    3.či je širšia populácia ochotná a prijať takéto dielo, no neviem

    4.a nakolko pre úspech či neúspech diela na Slovensku sú dôležité píplmetre, bude to pre STV problém.

    Ale, ako pise Easy Rider-uvidime, počkajme-ASI JE EŠTE SKORO HODNOTIŤ.

  • Ohodnoťte príspevok !
    onegin / 12.9.2005

    absolútny súhlas s rejžom, všimol som si, ked sa menia prostredia kde majú herci konať, napr: medzi barom a bytom, na predel sú použité hnusné, prvoplánvé švenky, ktoré majú asi navodiť dojem akčnosti a zastrieť neschopnosť režiséra prejsť kontinuálne z jedného prostredia do druhého. Keby sa to stalo dva, tri krát zoberiem, ale stále??? Je to na grc. A to ňunézové vedenie hercov asi spočíva v tom, že hraj ako vieš, ja ti poviem maximálne že si nestúpil na značku, si mimo ostrosti, či leskne sa ti nos. Scéna prvomm diely s policajtami bola ostrasnááá, a to je napr: ondro kovaľ fakt dobrý herec. Ale v tomto prípade platí, že ked režisér nevie čo, herec hrá podľa seba, a neukáznenosť sa podpísala na výsledku.

    Myslím že STV si "splnila" svoju vynútenú povinnosť na vlastnú tvorbu, ale team z orea v tomto prípade mal zostať pri smokeoch, flintoch, avidoch a nemal sa s**ť tam, kde ešte nemá čo robiť. A o papierových dialógoch už ani nehovorím, jožo gaal sa veľmi netrhol.

    Principiálne som rád, že sa niečo natočilo, oproti markizáckemu seriálu máme asi dočinenia s "umením", ale bohužiaľ nie veľmi zvládnutým.

  • Ohodnoťte príspevok !
    mzbs / 12.9.2005

    Ja proti tym svenkom nic nemam. Je to urcite vec vkusu a aj ked to bude mozno vyzerat, ze si zastavam Oreo a STV, tak herecke vykony tiez hodnotim kladne (postprodukcia ma u mna 1+). Ved herci hraju "normalnych" ludi (aj ked neviem, kolko je na Slovensku takych rodin). Preco by do toho nemohli vlozit trochu prirodzenosti. Mam to urcite radsej ako afektovane hranie sa na hercov. Nemyslim si, ze ak niekto reziruje SHS, tak musi byt zly reziser vsetkeho ostatneho a jeho "dramaticke dielo" nepodarene. Nesuhlasim taktiez s tvrdenim, ze RT nemaju ziadnu umelecku hodnotu. Umelecka hodnota je podla mna dost relativny pojem, ktory si kazdy definujeme inak.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mrtvola / 12.9.2005

    Zbytočne tu o tom diskutujete, že umelecká hodnota a tak, jednoducho existujú isté remeselné pravidlá. Samozrejme všetko sa vyvíja, ale isté a určité veci sa musia dodržiavať. Platí to aj pre seriál. Kamera, scenár, strih, réžia, herec, posprodukcia, dramaturgia, to všetko musí do seba zapadať a mať určitý sled, dej a vývoj. Dobré dialógy a vierohodnosť deja akonania postáv je tiež dôležitá atd, atd. Najlepšie, ak by to zhodnotil nejaký odborník, ktorý vie, o čom má byť remeselne profesionálne zvládnutá práca!!!!

  • Ohodnoťte príspevok !
    jaja / 13.9.2005

    Som laik, obycajny konzument produktov TV, a preto sa mozem tak obycajne opytat - Komu je tento serial urceny? Odbornej verejnosti, kritikom ? Ak si uz o nom hovori, ako o rodinnom, mam za to, ze je urceny predovsetkym obycajnym konzumentom /v dobrom i zlom zmysle/ TV produktov. Avsak to, co bolo odvysielane o tom nesvedci, sorry. To skor patri na Dvojku ako nezavisla relacia. Alebo do XXL, ako maxi videoklip... Mam pocit, akoby niekto dostal novu kameru - hracku a silou-mocou musi dokazat, ze si k nej precital navod....Vadi mi tam toho vela, preblikavanie uvodnych titulkov - kym na ne zafixujem, tak sa tie male biele pismena stratia /nosim okuliare/, akesi ponure prostredie, nesuvisiace rozhovory-scenky /ja viem, je este skoro/, rychle pohyby kamerou /boli ma z toho hlava - mozno, keby to vystrihli, tak by sa zmestili do 26 min aj bez rozdelenia casti/, divne dialogy.... Tiez si myslim, ze slovensky tvorcovia maju silne nutkanie vychovavat divakov na svoj obraz - vsetko, co sa naucili v skole.... Vysledok je zvacsa hlboko filozoficke a tazko stravitelne dramaticke dielo. Kedy uz niekto natoci nieco, pricom sa bude dat smiat i plakat zaroven, na zamyslenie i na relax. Aby si clovek pri tom oddychol a mal dobry pocit, ze zbytocne nepremanil cas i koncesionarske poplatky...Posledny rodinny serial v premiere, ktory sa odvysielal v TV bol na Markize Pojistovna stesti, myslim. No, ak ho budu opakovat, tak nezavaham a Rodinne tajomstva maju smolu. Aj tak si ich asi pozriem len v opakovani a aj to, ked tam nahodou prepnem...Ozaj na web stv je k tomu tiez diskusia. Laicka, samozrejme....

  • Ohodnoťte príspevok !
    Atac / 13.9.2005

    Hmm najprv kritizujete STV za prilisnu komerciu a ked vytvori nieco umelecke tak to hned zavrhnete . . .

  • Ohodnoťte príspevok !
    Atac / 13.9.2005

    Ale musim uznat ze kamera je az prilis priliz roztrasena + blikanie obrazovky = bolest hlavy

  • Ohodnoťte príspevok !
    lia / 13.9.2005

    no, zda sa, ze v pripade serialu rodinne tajomstva plati niekolkonasobne - kolko ludi, tolko chuti.

    v kazdom pripade si myslim, ze keby bol ten serial uplne nezaujimavy, tak by nad nim kazdy mavol rukou, neprovokoval by a nediskutovalo by sa o nom tolko.

    mna osobne zaujal a pacilo sa mi, co som videla.

    myslim, dokonca verim, ze si najde svojich divakov, casom, lebo po prvych dvoch castiach (vlastne len jednej) ich este nema a mat ani nemoze. ma sancu oslovit ludi, ktori su presyteni telenovelami a reality show a podobnymi....(ako to slusne nazvat?)

    problem je asi prave v tom - niekolko rokov (priam cele veky!) na slovensku ludia nie su krmeni nicim inym, latka a aj naroky klesali, klesali a tazko povedat, kam az padli...

    ci sa ten serial niekomu paci alebo nie, neda sa mu upriet iste prvenstvo a hlavne pohol ladmi v stojatych vodach slovenskej tvorby (hoci pojem "slovenska tvorba" uz zasahuhe az kamsi do transcententalna:-)



    onegin: preco myslis, ze jozo sa netrhol? to vies povedat po jednej casti?



    a posledna vec: nemyslim si, ze ma niekto pravo nazyvat tvorcov amatermi... a ked uz - musi mat slovo "amater" nutne negativnny vyznam?! :-)))

    som skutocne rada takejto vysokej koncentracii odbornikov na m2...pretoze existuje predpoklad, ze nas niektory z nich v blizkej dobe oslni nejakym genialnym dielom!

    drzim palce

  • Ohodnoťte príspevok !
    lia / 13.9.2005

    no, zda sa, ze v pripade serialu rodinne tajomstva plati niekolkonasobne - kolko ludi, tolko chuti.

    v kazdom pripade si myslim, ze keby bol ten serial uplne nezaujimavy, tak by nad nim kazdy mavol rukou, neprovokoval by a nediskutovalo by sa o nom tolko.

    mna osobne zaujal a pacilo sa mi, co som videla.

    myslim, dokonca verim, ze si najde svojich divakov, casom, lebo po prvych dvoch castiach (vlastne len jednej) ich este nema a mat ani nemoze. ma sancu oslovit ludi, ktori su presyteni telenovelami a reality show a podobnymi....(ako to slusne nazvat?)

    problem je asi prave v tom - niekolko rokov (priam cele veky!) na slovensku ludia nie su krmeni nicim inym, latka a aj naroky klesali, klesali a tazko povedat, kam az padli...

    ci sa ten serial niekomu paci alebo nie, neda sa mu upriet iste prvenstvo a hlavne pohol ladmi v stojatych vodach slovenskej tvorby (hoci pojem "slovenska tvorba" uz zasahuhe az kamsi do transcententalna:-)



    onegin: preco myslis, ze jozo sa netrhol? to vies povedat po jednej casti?



    a posledna vec: nemyslim si, ze ma niekto pravo nazyvat tvorcov amatermi... a ked uz - musi mat slovo "amater" nutne negativnny vyznam?! :-)))

    som skutocne rada takejto vysokej koncentracii odbornikov na m2...pretoze existuje predpoklad, ze nas niektory z nich v blizkej dobe oslni nejakym genialnym dielom!

    drzim palce

  • Ohodnoťte príspevok !
    lia / 13.9.2005

    sorry, odoslane 2x...omylom

  • Ohodnoťte príspevok !
    mzbs / 13.9.2005

    Lia to celkom vystihla:-)

  • Ohodnoťte príspevok !
    onegin / 13.9.2005

    ad švenky a kamera: švenky musia mať zmysel, dobrý kameramn vie, že ak záber niekde začína musí aj niekde normálne končiť= mať logiku. Ale to čo stvárajú v RT na predely medzi prostrediami je nezmyselné švenkovanie z hovna do hovna, opakovanie sa a hranie sa na akčnosť, zachytávanie reality. Je to manierizmus ako vyšitý!

    Nunéz nie je Trier, takže tú hyperreálnosť tam nikdy nedostane. A to nemám Triera vôbec v láske...



    Padla tu poznámka, že ak niekto urobí SHS tak nemusí byť zlý režisér hranej veci. Tak s tým by som polemizoval. Hraný film je dramatické dielo, a preto k nemu treba pristupovať veľmi zodpovedne, inak sa z toho stane priemerné klišé, čo je momentálne prípad RT.

    Myslím, že M.Forman raz povedal "ľudia majú toľko drzosti točiť filmy bez praxe, ale operovať, to sa neodvážia..."



    lia: joža poznám, ale tie dialógy sú fakt zlé, neuveriteľne kŕčovité, až mi z toho zuby škrípu. Byť dobrý dialogista na to treba mať fakt talent a zmysel pre skratku, lebo to, čo je v normálnej hovorovej reči prirodzené, vo filme vôbec nefunguje.

    A celý príbeh? Áno, ešte neviem o čom bude, ale miestami som sa pri sledovaní pristihol, že sa fakt nudím, a motívy hercov a ich konanie ma nezaujímajú. A to je v 26minútovom príbehu fakt na zamyslenie...



    Principiálne som rád, že sa niečo natočilo, a rád podporujem slovenskú hranú tvorbu, ale vytáča ma, ak sa ku korytu dostane niekto, kto ešte nemá ani zdaleka takú prax a skúsenoti , aby si mohol dovoliť režírovať hraný seriál. Keby RT urobili v nemeckej televízii, kde sa toho natočí kvantá, som ticho, ale v Slovenských pomeroch, je to mrhanie aj mojimi peniazmi.



    A ešte k tej kamere: Aby som nebol stále negatívny, pozitívne hodnotím niektoré zábery, a farebné ladenie.



    Sorry za gramatiku:-/

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 13.9.2005

    @Onegin

    Respect !

    @Lia

    To, že sa o seriáli diskutuje, predsa nijako neznamená, že seriál je dobrý. Dovoľujem si ťa upozorniť, že najväčšia posledná spoločenská diskusia o TV programe prebehla k Mojsejovcom..

    O tom posúvaní latky je to tiež parádny blud. Nikdy som nepozeral žiadnu telenovelu, Rodinné putá a podobne.

    Ale pri poctivo natočenom seriáli Miesto nahoře, alebo Pojišťovna štěstí som sa nenudil a osudy protagonistov ma zaujímali a na ďalší diel som čakal.

    To sa o RT rozhodne povedať nedá. Nudil som sa ako pes. Nebavilo ma ani vyžívať sa v bohovsky invenčnom spracovaní. To slúži len na zakrytie toho, že kráľ je nahý a tvorcom uniká to, v čom je podstata dobrého dramatického diela.

    Hlavným hrdinom predsa nemôže byť kamera a technika privezená z Hong-Kongu.

    Nevylučujem, že niekomu sa takáto forma spracovania TV seriálu môže páčiť. Koľko ľudí, toľko chutí.

    Faktom však zostáva to, že vo všeobecnosti seriál RT nevyhovuje kritériám kvalitného dramatického televízneho diela. Bez ohľadu na kékoľvek subjektívne názory...

  • Ohodnoťte príspevok !
    natasa / 13.9.2005

    Mily Onegin,



    k Tvojmu prispevku len jedna veta /a asi na Tvoj vkus aj dost neodborna/:

    Som stastna, ze aj MOJE PENIAZE sa pouzili na vyrobu tohto serialu /a myslim si, ze maju taku istu vahu ako Tvoje /, lebo mne sa pacia dialogy, kamera a vobec mi nezalezi na tom, ci to reziruje clovek s 5rocnou alebo ziadnou praxou, jednoducho: mna presvedcil a budem to pozerat.

  • Ohodnoťte príspevok !
    lia / 14.9.2005

    miso: vytrhavas veci z kontextu a spajas si ich, ako sa ti hodi (zda sa mi) - nenapisala som, ze ked sa o serialy diskutuje, tak je dobry.... ale nebudem sa opakovat

    a este k tej latke: ta veta nebola urcena nikomu konkretnemu, tak nevidim dovod, preco si ju zosobnujes, to ze TY nepozeras telenovely a TEBE sa paci poistovna stastia este neznamena, ze je tu z coho vyberat... (resp. bolo)



    onegin: aj ja joza poznam a viem aj to, ze tomuto serialu obetoval hrozne vela, to, zial, nevidno.



    je skvele, ze existuje priestor, kde moze clovek vyjadrit svoj nazor a nikomu nikdy nebudem ten jeho vyvracat alebo znevazovat - jednu vec ale kategoricky odmietam a sice tvrdenie, ze sa na tom niekto nabalit!



    ja si pockam a sudy budem vynasat az ked uvidim viac.

    zaciatky su tazke

  • Ohodnoťte príspevok !
    onegin / 14.9.2005

    Lia: Natrápiť sa mohol, ale práveže výsledok je dikutabilný. Prečo, to som už napísal.





    Natasa: Proti gustu žiaden dišputát. Ešte šťastie, že markizácka telenovala nie je z koncesií, inak...



    Apropo v dnešnom SME, príloha TV OKO, je pekne vystihnutý problém RT. V skratke, ale o to trefne. Ja s tým názorom súhlasím. Ale na druhej strane, RT budú asi lepšie oproti tomu, čo nám chce markíza podať ako vrchol seriálovej tvorby na Slovensku.

  • Ohodnoťte príspevok !
    aha / 14.9.2005

    blablabla

    Asi takto sa da vystihnut tato konverzacia

  • Ohodnoťte príspevok !
    Braňo / 14.9.2005

    To sem píšu len výrostkovia alebo aj normálne rozmýšľajúci ľudia? Videli sme len dve časti a už hodnotíte kvalitatívnu úroveň seriálu Rodinné tajomstvá. Ak zoberiem do úvahy, že sa tu ešte žiadny seriál takéhoto obrazového, výtvarného spracovania nenatočil, som rád, že to urobila práve STV, ktorá sa na to v minulosti nezmohla. Každý sme STV kritizovali za nudnú vysielaciu štruktúru, za veľmi biednu grafiku a pod. Teraz, keď prišlo nové vedenie z radikálnymi zmenami, ktoré trvajú v podstate len druhý rok, niektorým sa nepáči ani to. Stále sa tu chváli len Markíza. Nezabudnite na to, že Markíza je na trhu už v podstate 10 rokov. Budovala si svoju štruktúru a získala si takmer tretinu slovákov. Lenže mala úplne iné podmienky. Nemala v podstate nijakú konkurenciu, tak si mohla robiť, čo považovala za vhodné. STV je na tom úpne inak. Je to akoby ste poslali na bežeckú dráhu športovca, ktorý musí dobehnúť svojho kolegu v počte odbehnutých kôl a bol na dráhu poslaný o niekoľko hodín neskôr. Myslím si, že STV dáva mnoho pekných filmových titulov aj dobré zábavné programi. No stále to nie je tak sledované akoby si mnohí priali. Stavím sa o to, ak by sa ten istý filmový alebo zábavný program odvysielal na Markíze, bol by mimoriadne sledovaný. Čím to asi je. Je to všetko v ľuďoch. Aj Mečiar mal dlhé roky nad 30% a určite ho niektorí milovali už len zo zvyku alebo z nejakého presvedčenia, že on je jediný dobrý a tak to bolo niekoľko rokov. Ono ale vždy po čase príde nejaká studená sprcha. Dajme prosím STV ešte šancu a priestor, aby sa mohla sama dať do kopy a aby našla tú najvhodnejšiu programovú štruktúru pre nás- pre diváka.

  • Ohodnoťte príspevok !
    petro / 14.9.2005

    Ja si fakt počkám, ako sa mi to bude páčiť ďalej. Lebo, malo by sa mi to páčiť-veď preto to pozerám...Ale ako som už raz napísal mám zmiešané pocity. Možno som čakal viac a iné stvárnenie. Ale som možno konzervatívny. A preto uvidíme, ako to bude po ďalších dieloch.

  • Ohodnoťte príspevok !
    lia / 14.9.2005

    Braňo: ďakujem. uplne suhlasim.

  • Ohodnoťte príspevok !
    MIŠO / 14.9.2005

    Toto je ten úryvok z TV OKO :

    V ten istý týždeň ukázala STV aj výkladnú skriňu svojej pôvodnej tvorby avizovanú ustavične sa opakujúcimi selfpromo s ironickým podtitulkom „Nebude to medzi nami". Rizikom prehnanej propagácie dramatického programu pozostávajúceho z klipovitých scén je to, že na upútavkách si vypotrebujeme všetky dramatickejšie momenty a na samotné odvysielanie nám nezostane nič, čo by dej niečo empatiu vzbudzujúcim spojilo. O vnútornom živote postáv sa zo seriálu nedozvieme oveľa viac ako o anonymných protagonistoch reklamných mikropríbehov, hoci sľuboval „štedrú dávku emócií a zážitkov, ktoré dýchajú životom a dennodennou realitou". Nakoniec, možno práve taká povrchná naša realita je, predvádzajúca sa, autentická len v zábleskoch dialógov a charakterov. Mladých tvorcov možno treba pochváliť za vynález nového žánru šot na pokračovanie.



    Zuzana Uličianska síce nie je žiaden expert na televízne vysielanie / skončila odbor "Mostné konštrukcie" a venuje sa najmä divadelnej kritike /, ale vystihla to fakt pomerne slušne.



    Priepasť medzi bežnými divákmi a ľuďmi od fachu je fakt hlboká.

    Platí to všade :

    1) Kritici sa budú otriasať hnusom, ale ľudia budú aj naďalej chodiť na gýčové muzikály na Novú scénu.

    2) Ale platí aj to, že výtvarný kritik si nad kozub nikdy nezavesí zátišie s ručiacim jeleňom, i keď nádherne prepracované.



    Dobre, uvedomujem si, že proti gustu žiaden dišputát a vox populi, vox dei. Ale žiadam zároveň aj to, aby si niektorí uvedomili bod číslo 2...

  • Ohodnoťte príspevok !
    zuzana / 14.9.2005

    Prepac, Miso, na jednej strane hovoris o priepasti medzi laikmi a ludmi z fachu a na druhej strane sa priklanas k p. Ulicianskej, ktora nie je od fachu, ale dostala prilezitost pisat a vyjadrovat sa k temam verejne.... ale jej to odpustime, ze nie je "odbornik", lebo nam to vyhovuje, vsak? Ja sa k jej nazoru vobec nepriklanam a nesuhlasim s nim, /precitala som si cely clanok/, mne sa promo na RT velmi pacilo.



    A poznam aj vytvarneho kritika, ktory ma "zavesene zatisie s ruciacim jelenom" a ma z toho uprimnu radost, myslis, ze je horsim clovekom ako Ty, lebo sa z toho tesi? Alebo my, ktorym sa ten serial jednoducho paci? ... este, ze je tu priestor na to, mat subjektivny nazor a ze ho pripustas.

  • Ohodnoťte príspevok !
    onegin / 14.9.2005

    to že sa niečo páči, je faj, aj mojsejovci sa niektorým ľudom páčili, to však neznamená, že je to kvalitná vec. Nie je všetko zlato čo sa blyští. A v RT sa to blyští až moc. A v Medzi nami, nás to "zlato" doslova 0oslepí...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 14.9.2005

    @Zuzana

    Tak neviem..

    Mám chuť všetko napísať ešte raz...

    Uličianska má v hodnotení diel predsa len viac praxe, než bežný konzument TV programov.

    Napísal som, že to vystihla a k jej názoru sa prikláňam. To snáď môžem, nie ? Nikoho tým predsa neurážam.

    Toho výtvarného kritika pozdravuj. Zrejme je to príma racesista. Lenže taký príklad ťažko aplikovať na seriál verejnoprávej STV. Ak ide o recesiu, zrejme som nič nepochopil. I keď.. pridrahá recesia za aj moje prachy..

    Akosi si nepochopila, že proti tým, ktorým sa seriál páči, nič nemám a nemienim na nich útočiť. Chcem len, aby ľudia pochopili, že medzi odbornými argumentami Onegina a medzi argumentami typu : "Mne sa to páči a basta, konečne že aspoň niečo a moderné.." je pomerne priepastný rozdiel.

    Tak ešte raz : podľa môjho subjektívneho môjho vlastného a možno neobjektívneho, skôr čiste subjektívneho názoru človeka s tou trochou praxe v televíznej tvorbe, ale je to len môj subjektívny názor seriál jednoducho nie je dobrý !

  • Ohodnoťte príspevok !
    i / 14.9.2005

    Vie mi niekto povedat, komu zostala ta kamera za tazke miliony? STV ci Oreu? Myslim ze Diximan to uz nasznacil... Inac vo vsetkom stebou suhlasim Miso. Tento serial je mensinovy zaner a patri na 2ku.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Marek / 15.9.2005

    Mily I, neznasam taketo reci malomestiakov, ze komu zostala kameraz za tazke miliony. Ste trapni s tou vasou vidlackou zavistou... A rovnako neznasam tie kecy o tom, ze "serial je drahy z mojich penazi". Kazdy z vas dal 75 korun. Ten serial z vasich 75-tich korun stal mozno 50 halierov, a vy "je to strasne a z mojich prachov". Trapne, kvoli 50 halierom sa tu hadate ako vidlaci...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 15.9.2005

    Milý Marek.

    Vymyslel si celkom nový pojem - Malomeštiacky vidlák..

    Tak trochu pubertálne vnímanie..

    "I" použil hyperbolu. To, že kamera a technológia bola riadne mastná sa dá dočítať na tomto serveri. Ja, aj keď vidlácky malomeštiak, som pochopil, že I chcel povedať, že podľa jeho názoru napriek cene technológie výsledok za to nestojí.

    Takisto každý "nevidlák" pochopí, že nejde o 75 Sk / keď si 2 krát za mesiac dopraješ Magnum, vyjde ťa to rovnako /, ale o princíp. Niekto ma totiž núti platiť za niečo, čo nechcem..



    Před tvou moudrostí se vše v prach řítí. Jen chci vědet, proč sa STV ocitla v ř...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 15.9.2005

    Ozaj, mohol by mi niekto napísať dej seriálu, teda čo som to vlastne videl a ako sú rozhodené dejové linky ? A to myslím bez irónie. S mojim chabým vzdelaním a mdlým rozumom som to nezachytil. Budem vážne vďačný, tiež bez irónie..

  • Ohodnoťte príspevok !
    zuzana / 15.9.2005

    ad Miso: Po tretej casti moj subjektivny nazor, tiez s trochou televiznej praxe, ostava rovnaky: paci sa mi a sledujem dalej... .

  • Ohodnoťte príspevok !
    KAMERA / 16.9.2005

    tu kameru si kupilo Oreo tak mu aj ostava. To je investicia zo strany Orea, tak fakt nechapem co tu riesite a na vsetko pindate...uz nemate o com.

  • Ohodnoťte príspevok !
    wow / 16.9.2005

    MISO, precitaj si obsah na www.stv.sk chuda moje...mozes este pozerat reprizu co ty na to - to ide cely diel dokopy - lebo inak vysielaju len polku dielu, co samozrejme nedava zmysel...chyba STV - serie si do vlastneho...preto odporucam piatok cez obed. Ale nie sediet pred telkou a pindat na to, co prave vidis, ale sledovat...neviem, ci vies o com hovorim...jednoznacne ti drzim palce, aby si to zvladol. Bez ironie.

  • Ohodnoťte príspevok !
    xixixik / 16.9.2005

    Ulicianska je znama tym, ze skritizuje co sa da. Hold - my divadelnici sme sa s tym snazili uz zmierit, ze nic pre nu nebude dost dobre. Riesime to uz peknych par rokov. Napadlo nas, ze by sme ju zavreli do miestnosti, priviazali k stolicke prilepili viecka - aby nezmurkala a pustili jej najhorsiu inscenaciu - tak 6 hodinovu...a hned by bolo podpory :-) Suhlasim s niektorymi nazormi slecny Ulicianskej, no napriek tomu z jej clankov citim zlost a vysmech - co mi pride az vtipne vzhladom na to, ze ona sama este nic neurobila (okrem negativnych reflexii). A uz mala aj pozitivnejsie obdobie...keby mala aspon objektivne.

  • Ohodnoťte príspevok !
    onegin / 16.9.2005

    ..."precitaj si obsah na www.stv.sk chuda moje..."



    no tak, ak neschopnosť režiséra so secnáristom vhodne uviesť človeka do deja a hlavne upútať ho, nie nudiť, máme ospravedlnovať obsahom diela verejne dostupným, tak sa stala niekde chyba. To ako keby som si musel prečítať obsah filmu predtým ako ho idem pozerať... Mna ten seriál nudí, a to mám rád náročnejšie filmy...

  • Ohodnoťte príspevok !
    petro / 16.9.2005

    Pomaly tomuto dielu prichádzam na chuť. Niektoré dialógy ma rozosmejú. Ak som už písal-uvidéme, videl som len štyri časti...

    Na druhej strane nerozumiem vete: NIEKTO MA TOTIŽ NÚTI PLATIŤ ZA NIEČO ČO NECHCEM. Pre pána jána...veď ja tiež nechcem platiť dane, rôzne primitívne odvody, taký drahý benzín,také drahé noviny, taký rozhlas, takú televíziu, také poplatky za psa, také zmluvné poistenie. ČIŽE ASI SI ZAPLATÍM 20mil. dolárov Rusom a dám sa vystreliť na mesiac na večné časy-a nebudem nič platiť. Lebo tu ma nútia platiť za všetko ešte aj za vodu ktoré odtečie ako dažďová z môjho domu.88 MIŠO -pôjdeš so mnou na ten mesiac, náklad za let na pol, a zoberieme nejeké byby...

  • Ohodnoťte príspevok !
    kleuie / 16.9.2005

    Ja som sa tak tešila, že KONEČNE bude v "telke" niečo normálne pre "všedného" diváka.



    V tejto dobe nič v televízii človek nevidí len stupídne nekonečne dlhé telenovely a ešte horšie primitívne reality show (taktiež bez konca a o ničom, a hlavne v tejto dobe veľmi dôležité - sex, sex, sex).

    To chce televízia dočista "zblbnúť" ľudí, ktorí by chceli trocha zrelaxovať po dni strávenom v práci pri normálnych filmoch, seriáloch atď?

    Skutočne nestačia horeuvedené primitívne blbosti a ešte nás chcú "ukecať" na "futuristický" seriál? Snažila som sa vydržať dívať na Rodinné tajomstvá, ale zakaždým som sa vlastne "čumela do blba". Nič mi to nehovorí, len čo ma bolí hlava z roztrasenej ruky kameramana, to sfarbenie je ako keby som už mala upadnúť do delíria...

    Fakt-škoda hercov. OREO môže natáčať reklamné spoty, videoclipy ale nie zrovna po takej dllllhej dobe slovenský seriál. Keby sa tu natáčalo v plnom prúde, rôzne štýly, nech sa páči, môžu točiť takého "skrytokamerovské" kraviny, vtedy by sa to v množstve seriálov dalo pochopiť. Ale veď my na Slovensku tu nemáme na výber ako inde v zahraničí!

    Takže mi nezostáva nič iné, len vypnúť televízor?

  • Ohodnoťte príspevok !
    Lucia / 16.9.2005

    Podľa mňa je ten seriál výborný. Jasné, má svoje chyby, napríklad, že je to často nejasné ale myslím, že im treba dať len čas. Najhoršie však čo mohli urobiť bolo, že jednu časť rozdelili na dve. To bola kravina, lebo len čo sa to náhodou začne človeku páčiť, už to končí... No v každom prípade STV strašne držím palce. Verím, že vedia čo robia.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Ivan Brada / 16.9.2005

    Treba pockat, aky bude ten serial v celku. Po dvoch castiach sa mi ale chce povedat, ze je to dost biedne. Trapne akozevtipky, biedne dialogy, chyba pointa, kamera velmi zvlastna, prostredie cudzie pre bezneho divaka ... neviem, aku vypoved chce serial zanechat ... ked to porovnam napriklad s irskou ci ceskou (aj televiznou produkciou) - napr. nedavno na letnej filmovej skole v Uh. Hradisti - tak neviem, ci nie sme kulturne dost pozadu v tejto oblasti - chcem tym povedat, radsej jeden kvalitny film ako jeden priemerny serial

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 16.9.2005

    Len dve krátke reakcie na dve múdro sa tváriace, ale pritom kryštalycky demagogické príspevky :



    92 Wow

    Takže sa k seriálu mám vyjadrovať, len ak ho nepozerám ? Alebo sledovaním si beriem možnosť kritizovať ho ? Vysvetli mi to. Prepáč, ale tvoj názor mi pripadá mierne povedané, oligofrenický.. Ale nie si sám. Takéto reakcie typu "tak čo to pozeráš, keď sa ti nepáči ?!" sú mimoriadne časté



    95 Petro

    Dane platím štátu, v ktorom žijem. Koncesionárske poplatky televízii, ktorú nepozerám. Cítiš ten jemný rozdiel ?



    91 Kamera

    Aha.. Takže Oreo tú kameru zrejme kúpilo len pre seba a STV ju poskytla ako barter za to, že môžu byť v titulkoch.. :-)



    Ale dosť o peniazoch. Uznávam, že je to trochu iný súdok. I keď som to pôvodne myslel skôr obrazne. Atmosféru finančnej výhodnosti a nevýhodnosti zaviedli Rybníčkovci, keď prepočítavajú hodnoty programov len na peniaze. Tak sa nečudujte, že sa zaujímam aj o finančné vstupy.



    @ Onegin - respect





  • Ohodnoťte príspevok !
    Mišo / 16.9.2005

    Štyri reakcie... To len kvôli vrtákom...

    Inak, Waw, dik za ten odkaz na STV stránku. Ale súhlasím s Oneginom.

    Vedel by si zreprodukovať dej bez čerpania vedomostí zo stránky STV ty ? To je totiž dosť podstatná okolnosť...

    Stránka ma nezaujíma... Po obrazovej stránke seriál pripomína príbeh hrabětě Nikoliče z Cimrmanov...

  • Ohodnoťte príspevok !
    wow / 17.9.2005

    ano vedel by som aj bez stranky. vase otazky nadalej prijimam s ocakavanim. :-)

  • Ohodnoťte príspevok !
    veronika / 18.9.2005

    Seriál už od prvých upútaviek na mňa pôsobí veľmi pochmúrne. Mám pocit, akoby bol " ťažký", málo oddychový. Niektorí herci vyzerajú, akoby ani neboli profesionáli. Som týmto seriálom veľmi sklamaná. Držala som mu palce, ale myslím si, že v sledovanosti na 200% vyhrá Markíza so svojím seriálom.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Mrtvola / 18.9.2005

    Hovorte si čo chcete, jednoducho a stručne: Seriál STV - grc - zatiaľ...

    Seriál na Markíze - včera pilotný diel, ťažko povedať čo sa z toho vyvinie. Na začiatok príliš veľa postáv naraz a príliš veľa problémov na malom priestore a v krátkom časovom slede. Problémy sa riešili akoby rýchlo a priamočiaro, divák nie je v napätí ako sa to vyvinie. Inak, môže sa to skvalitňovať.

    P.S. Moja 14-ročná dcerá povedala o Riodinných tajomstvách, že je to blbosť a manželka tiež....

  • Ohodnoťte príspevok !
    Markus / 18.9.2005

    Celkom ma teší, že je okolo STV a jej titulov taká bohatá diskusia. STV sa pokúša dostať do povedomia a bojuje na viacerých frontoch proti JOJke a MARKIZE, pričom posledná uvádzaná mi už dlhodobo lezie krkom, najmä správaním a pre mňa umelo vytvorenou kolegialitou niektorých jej jednotilivých pracovníkov. Plne uznávam, že trháky, ktoré vysiela pritiahnu k jej programu dostatočné množstvo divákov, ktoré jej zvýšia ratingy a tie zase prinesú viac reklamy ....



    Neviem, prečo sa zákonite musí viesť boj o to, či je lepší seriál Medzi nami alebo Rodinné tajomstvá. Každý si môže vybrať. Ale uznajte nebolo by to fajn, keby STV svojím seriálom vytrela zrak MARKIZE? Osobne si myslím, že slogan "A nebude to medzi nami" je absolútne super a takáto hra so slovíčkami nie je nikomu na škodu. Rozhodne je to lepšie ako keď po odznení zvučky Švajda povie "Vitajte medzi nami" .....



    Myslím, že je skoro porovnávať dva seriály a hovoriť, ktorý z nich je lepší. Peoplemetre to ukážu a po dvoch mesiacoch sa uvidí, pretože až vtedy budeme môcť skonštatovať či a prečo sa oplatilo ten ktorý seriál sledovať. A v prípade, že nás ten dej zaujme, tak zabudneme aj na rozhádzanú kameru a rýchlo uvádzané titulky, či rozdiely v sýtosti farieb.



    Trošku pomimo tejto debaty by som chcel spomenúť aj platenie koncesionárskych poplatkov. nie je to suma, ktorá by jednotlivca položila, ale keď sa to zráta, tak je to mesačne dosť veľká suma. MARKIZA, skutočne píšem radšej MARKIZA, pretože som mám pocit, že JOJ sa do STV až tak veľmi neobúva (zatiaľ), si pomaly s toho robí hlavnú správu dňa (ak však nie je možné ospevovať boha RUSKA a kydať na všetkých tých zlých ... LINTNER a spol., dzurinda sa stal ako šibnutím čarovného prútika nepriateľom národa už aj pre RUSKA, ktorý mu doteraz liezol do zadku...) Akosi sa pozabúda na to, že STV má limitované ako - kedy a hlavne koľko reklamy môže vysielať. Okrem toho má vytvárať programy pre menšinového diváka. Menej času na reklamy, menej peňazí ...

    Dosť ma zarazil výrok p. JARJABKA, ktorý vyslovil, že STV sa nemá snažiť o čo najvyššiu sledovanosť. A o čo by sa teda televízia všeobecne mala snažiť.... Súhlasím s tým, že nie všetky kroky a programy, ktoré STV robí sú fajn a dá sa nich pozerať, ale aspoň ich robí .... A ja som už prestal program STV v novinách preskakovať s tým, že "čo mi už len oni môžu ponúknuť..."



    Na miesto záveru by som mal iba otázku. Tiež si večer o 19.00 sadáte pred telku a pustíte si správy na TV MARKIZA akosi zo zvyku, pretože pred niekoľkými rokmi sa na iných kanáloch nedalo pozrieť objektívne spravodajstvo? Po ich skončení mám pocit, že za ten deň sa v svete nič nestalo, iba sa ubližilo jednej vyvolenej strane alebo stúpla sledovanosť jednej televízie, poprípade niekde spadlo lietadlo či bola havária .... Skúste si počkať do 19.30 a pozrite si STV, nevravím, že tie správy budú mať taký spád ako inde, ale dozvite sa podstatne viac a máte pocit, že aj na tom našom Slovensku sa niečo deje a nie všetko je tak od veci .....

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 18.9.2005

    A to je to nepochponeie celej veci- STV bjuje na vsetkych frontch proti JOJ a Markize.

    Z dlhodobeho , podotykam dlhodobeho, hladiska jej to poskodi.

    A serial MT a RT sa neda porovnavat, hadam v tom, ze oba su strasne sracky.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Zuzana / 18.9.2005

    STV bojuje? Ako kompliment by mala brat STV to, ze ohlasila serial a kratko na to aj Markiza - kto teda bojuje? Markiza zacala tocit serial, interiery a kulisy a teraz hovori o digitalnej postprodukcii - ved Markiza sa boji STV!!! A nie naopak! Graulujem STV! Tesim sa, ze robite nieco povodne - nie odkupene a formou ste originalni a nemusite sa opicit.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 18.9.2005

    Zuzana, tie veci sa porovnavat nedaju.

    Orem toho, mariza serial anoncovala daaaavno predtym, nez to STV vobec napadlo.

    A povodna torba je esencialny zalad pre STV, nie pre markizu.

    Teda, mala by byt.

    Treba si navyse ozriet struktru divaov RT a zistite ze rdinny seria to v zadno pripade nie je.

    A ani nemze byt.

    Opakujem, ze cielova sa pohybuje niede 13- 22 rokov.

    Maximalne.

    A z toho, co som videl, hlavne podla realii, je to zaner sci.- fi...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Laco / 18.9.2005

    Problémom RT je technické spracovanie. OREO možno vyprodukovalo jeden alebo dva pozerateľné reklamné spoty a urobilo grafický obal pre Jednotku, ale to neznamená, že dokážu produkovať kvalitný seriál. Ak na to STV nemá, tak nech do toho nejdú. Ja nepotrebujem, aby Rybníček tuneloval STV cez svojich kamarátov v OREU (Vianočný darček pre Petra Nuneza), a potom sa chválil už v 149 dieli "odpovedí z obrazovky", aké skvelé a úžasné šance dáva našim hercom. Ja len chcem, aby Jednotka odvysielala kvalitný seriál. RT nie je taký...

    Fakt, že mnohí ľudia považujú seriály RT a MN za kvalitné je len preto, že v skutočnosti ešte nevideli (za posledných 15 rokov) dobrý slovenský seriál na obrazovkách našich televíziách...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Peter S / 18.9.2005

    Konecne mozem porovnat Rodinne tajomstva a Medzi nami. Zatial vyhrava u mna Medzi nami. Z rodinnych tajomstiev som si pozrel prve dve casti a nezaujali ma. Prva cast absolutne nedokazala zaujat. Druha cast az ten zaujimavy koniec. Skoda, ze jedna cast bola rozdelena na dve casti.



    Hodnotenie:



    Titulna piesen: + pre Medzi nami - dobry tah

    Markizy s Marikou Gombitovou



    Uvodne titulky: + pre Rodinne tajomstva



    Kamera: + pre Medzi nami, Rodinne tajomstva

    su roztrasene



    Prostredie: + pre Medzi nami



    Uvodna cast: + pre Medzi nami, dokazala viacej zaujat, nenudil som sa



    Vyber hercov: + pre Medzi nami - Vasut, Studenkova, Kramar, Majesky to istia, Rodinne tajomstva: dobri herci Hubinska, Farkas, Kralovicova - nevyrazni v seriali



    Dialogy: + aj - niektore dialogy zneju nerealisticky, niektore su celkom moderne



    Uvodna cast: + pre Medzi nami: dokazala ma zaujat, Rodinne tajomstva az v druhej casti som sa dozvedel, ze co, preco, ako...

  • Ohodnoťte príspevok !
    nastvana / 18.9.2005

    Rod. tajomstva -nemozem povazovat nezrozumitelnost, plytkost a neprofesionalitu zamaskovanu roztrasenou kamerou a inymi "efektami" za objavne a moderne, pre mna je to dokazom, ze to nema rezisera len zbor neskusenych entuziastov. Je to len velmi drahy amatersky videoclip.

    Medzi nami - banalne, zly vyber hercov- afektovany prejav, netalentovana rezia, celkove nevkus, ale gycovy pribeh v style latinoserialov u niektorych divakov asi zaberie.

    Ak niekto v diskusii tvrdi, ze vdaka aj za toto, ze este nic podobneho frozsahu u nas nevzniklo, asi je velmi mlady. alebo si nepamata. Dodnes niektore serialy a filmy premietaju v televiziach po celom svete - napr. Koniec velkych prazdnin premietali nedavno na CT.

  • Ohodnoťte príspevok !
    pobavena / 18.9.2005

    a MN maju prosim ta aky pribeh??? :-))) negycovy???? :-)))) to som sa pobavila...tieto hlasky ma normalne odputavaju od Mn a RT su mi sympatickejsie (bolo to vyrovnane)- aj antireklama je reklama...juuujj...este sa smejem :-))) supis - brutalne bohati z decaku :-)))) realita jak svina....:-))))))))

  • Ohodnoťte príspevok !
    pobavena / 18.9.2005

    a MN maju prosim ta aky pribeh??? :-))) negycovy???? :-)))) to som sa pobavila...tieto hlasky ma normalne odputavaju od Mn a RT su mi sympatickejsie (bolo to vyrovnane)- aj antireklama je reklama...juuujj...este sa smejem :-))) supis - brutalne bohati z decaku :-)))) realita jak svina....:-))))))))

  • Ohodnoťte príspevok !
    vandula / 19.9.2005

    Preboha, toto je stránka Mediálne - to znamená že to predpokladá ľudí zorientovaných v médiách.

    1/ Pletú sa tu pojmy ako seriál a telenovela. Ani jeden zo seriálov RT a MN nie je telenovela.

    2/ STV vyrába aj inú pôvodnú tvorbu ako seriál, o tej už samozrejme nikto nevie, pretože si ju sama STV nepropaguje, čo už...

    Ale najviac ma mrzí, že tu niet vzdelaných a rozhľadených novinárov, ktorí by na toto všetko reagovali.

    p.s. doporučujem občas si zapnúť zahraničné kanály...

  • Ohodnoťte príspevok !
    petro / 19.9.2005

    k 99 MIŠO-ja len reagujem na vetu-NIEKTO MA NÚTI PLATIŤ ZA NIEČO ČO NECHCEM-ale veď ja tiež NECHCEM platiť na platy poslancov napr. mestského zastupiteľstva, ktorí sa skoro o nič nestarajú/napr. platím poplatok za psa, zvyšujú dane za nehnuteľnosť/. Ale nakoľko tu žijem-musím ich platiť či chcem, či nechcem. A keď tu žiješ, budeš platiť koncesionárske, ak nie, nes časom dôsledky. To je princíp hry. Či sa ti to chce , je tvoja vec. TAK TO JE.

    Ak k tým seriálom:

    RR to má v STV ťažké-ak nič pôvodné nenatočí je zle, ak natočí niečo plytké-je tiež zle, ak natočí niečo nové poňatím a obsahom-je tiež zle. A tento seriál je nový poňatím.

    Upútalo ma-niektoré dialógy ma rozosmejú, sú tam dobré slangové výrazy, nie sú zlé ani zábery na Bratislavu...... Nakoľko to má takú krátku minutáž, je možno problém v rozbehu deja, ale to sa časom zmení. Aj kvalita obrazu je lepšia ako na Markíze/asi použitá lepšia technika/. Jedným slovom, je to celý RR-zase sa o tom diskutuje.

    Kým pilotný film na Markíze, ma ani raz, opakujem ani raz úprimne nejakým vtipným dialógom nerozosmial.

    Osobne obe diela beriem pozitívne-A NECH OSLOVIA SVOJIM DEJOM KAŽDÝ SVOJICH DIVÁKOV. Lebo je dobre, že sú to dve rôzne diela. Lebo, keď si úpozriem posledné diela z Česka-je to ako z rovnakej dielne-žiadne nóvum-kým tu máme dva rôzne spôsoby, ako sa s tým tvorcovia vyrovnali. A to je fajn.Fandím obom.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Ivan Brada / 19.9.2005

    Rodinne tajomstva a Medzi nami. Z kaluze do blata. Ubohe Slovensko.

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Rebríčky

Najnovší názor

tn 12-54 telerano 12-54 modre z neba 12+....uz aj teleranom sa zacali chvalit kedze nieje cim.....

Vaše fóra


freeSAT

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT

Rádio FM

MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk