Diskusia

Najhoršie relácie na Slovensku? / Redakcia Mediálne.sk / 10.02.2005

Mediálne.sk vás kontinuálne informuje o vývoji televízneho trhu na Slovensku, nie vždy sa však dá pokryť tematickými analýzami jeden text. Našou úlohou je ale v čo najširšej miere informovať a hodnotiť trh v rámci našej sféry pôsobnosti, preto sa v tomto texte sa zameriame na konkrétne hodnotenie titulov televízií, ku ktorým sa štandardne nedostávame: k reláciám, ktoré sú podľa nás nezvládnuté a majú medzery v „televíznom“ prevedení.

  • Ohodnoťte príspevok !
    mediaman / 10.2.2005

    Súhlasím s autorom/-mi - Zo zákulisia je v poslednom čase taká nuda, že až... Ale ešte stále je to lepšie ako tá kravina, čo má teraz Nova po ukončení legendárneho Volejte řediteli.

    Ale napríklad sa podaril aj celkom pekný kúsok - v jednej z ostatných relácii s veľkým haló informovali o návrate Tomáša Szalaya do relácie Zem, kde ho riaditeľ vychvaľoval a podobne. Na ďalší týždeň to už pravda nie je a T. Szalay už pre Markízu nepracuje. Bez Zo zákulisia by takýto neuveriteľný a nepredstaviteľný kúsok nemal tú veľkú vypovedaciu hodnotu :-)...

    Aj napriek tomu však hlasujem za zrušenie všetkých 3 kontaktoviek!

  • Ohodnoťte príspevok !
    Palko / 10.2.2005

    Pokial ide o Hlavné správy TA3, tak vedenie televízie, si zrejme po zavedení píplmítrov rozhodlo ísť do konkurencie s večernými správami s ostatnými televíziami. Vlastne sa nič podstatné neudialo, TA3 prináša svoje správy a Hlavné správy môže postupne len zlepšovať. Radím im síce dodržať kontinuitu vo všetkom, ale Hlavné správy musia robiť inak, nehovorím bulvárnejšie, ale komerčnejšie. Pokiaľ ide o počasie, tak mne sa zdá že katastrofálne počasie má STV, je pravda že počasie na JOJ by potrebovalo zlepšiť informácie aj moderátorov. Sedmička TV JOJ je prežitý formát, chce to Ring, zapojiť diváka, ktorý sa len bezmocne a pasívne pozerá. Súhlasím, že VIP TV JOJ je prepadák, pritom relácia o celebritách sa hádam ani nedá pokaziť, stačí potrebnú invenciu, dynamiku, dobrých hostí, nápad, pointu a je to. Myšlienka imidžovej polície zaniká a detektor pravdy je slabý a naivný. Rozhovory vo veľkom štúdiu ploché a neosobné, lieta sa od témy k téme, aj spracovanie príspevkov by chcelo väčšiu profesionalitu. No a Vadkerti talkshow trochu pomohla nová scéna v štúdiu, tá stará bola ako zo 70tych rokov. Je tam teplejšie a príjemnejšie. Ak je zaujímavá téma a dobrí hostia, dá sa to pozerať, sú náznaky na dynamizáciu relácie, len aby to nebolo na úkor výpovedí a obsahu. Nešťastný je samotný názov relácie, ktorá nemá byť o moderátorovi, ale o ľudských osudoch. Moderátor má spájať, pýtať sa, ale nemudrovať. Môže to byť len lepšie, zdá sa že vysielací čas sa v našich podmienkach netrafil do čierneho, treba uvažovať nad iným, ale príliš s ním už potom nehýbať, škodí to relácii.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Martin / 10.2.2005

    Mne vadí i to, že v každej upútavke napr. na STV mi oznamujú s kým tú ktorú reláciu uvidíme. Vôbec ma nezaujíma, či je s Kordom, Habroňovou, Hablovičovou, ale čo v nej uvidím. Ale mne sa Sedmička zdá celkom zaujímavou, oveľa slabšia je podľa mňa O 5 minút 12, tá je takmer sterilná, a jej moderátori akoby neboli ani pripravení.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Tomáš / 10.2.2005

    Úplne skvelý článok! Veľmi sa mi páči. Ďakujem za spríjemnenie dňa :)

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 10.2.2005

    Nikto si nespomenul na Laskanie.

    To je najvacsia bomba, aj ked uz zrusena.

    A aj Goebbelsovske okienko Odpovede z obrazovky nie je na zohodenie

  • Ohodnoťte príspevok !
    Diego / 10.2.2005

    Podľa mňa je veľa relácií, ktoré by potrebovali od základu "zreštaurovať". Na TV JOJ je to podľa mňa jednoznačne raňajšia relácia RaňaJOJky, v ktorej by bolo potrebné zmeniť celkový výzor štúdia a tiež ho zväčšiť, aby sa tam dalo "dýchať". Ďalej by sa tam mali zmeniť úplne zvučky relácie, ale čo je hlavné - témy, ktoré sú podľa mňa nezaujímavé a neatraktívne. Ja len stále nechápem, že doteraz vedenie TV JOJ s touto reláciou nič nerobí, keď dosahuje také nízke čísla sledovanosti. Čo sa týka Sedmičky, to je škoda rečí... Grafika absolútne hrozná (zložená z písmeniek) a štúdio tmavé, ako na pohrebe. A tiež by to chcelo pozývať viac predsedov strán, tak ako to je v iných politických reláciach, nie rôznych zástupcov a podpredsedov strán, ktorých ľudia ani poriadne nepoznajú. Naopak, na JOJ-ke sa mi páčia relácie, ako sú Inkognito, Varí vám to, Na paškál. Čo sa týka Slovenskej televízie, tam nejaké pripomienky nemám, myslím si, že všetky relácie má zvládnuté na celkom dobrej úrovni. Samozrejme vždy sa dá všeličo zlepšovať. TV Markíza - Tak tu by som úplne zrušil reláciu VILOmeniny, ktorá podľa mňa nemá absolútne ani hlavy ani päty a čo sa týka moderátora, tak to radšej pomlčím. No ale keďže má relácia pomerne vysokú sledovanosť, tak sa toho určite nedožijem. Ďalej by som v každom prípade vymenil moderátora relácie SITO, Daniela Krajcera, kvôli ktorému túto reláciu ani nesledujem. Tak zaujatého moderátora (samozrejme len voči opozičným stranám, v žiadnom prípade nie voči strane ANO) nemá žiadna televízia. Robí si z politikov (znova podotýkam opozičných) doslova niekedy srandu a výsmech. To isté platí aj pre Zlaticu Puškárovú a jej reláciu NA TELO. Na druhej strane sa mi na Markíze páči relácia JE TO MOŽNÉ?!, na ktorej sa aspoň dobre pobavím. Ale to je asi všetko. Netvrdím, že Markíza má ostatné relácie zlé, ale chcelo by ich po tých rokoch nejako osviežiť a oživiť. (AJ MÚDRY SCHYBÍ a pod.). Zhrnul by som to asi takto: JOJ-ka nasadí napríklad nejakú reláciu (RAŇAJOJKY) a hoci má nízku sledovanosť, televízia s ňou nerobí vôbec nič... jednoducho mi to pripadá, že JOJ-ka sa uspokojí aj s nízkou sledovanosťou, ako keby chcela byť stále len tou treťou televíziou na Slovensku. Žiadne nové prvky, žiadne vylepšenia... (a to sa týka aj iných relácií TOP TEN JOJ, VIP...). STV je podľa mňa najprofesionálnejšou televíziou, čo sa týka relácií a tiež celkovej grafiky televízie. Markíza je schopná zasa vytvoriť akúkoľvek reláciu typu OPPOSITE SEX, len aby prilákala národ k obrazovke. Na akej úrovni je tá relácia, to nie je dôležité, veď diváci si zapnú Markízu už len zo zvyku...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Pepo / 10.2.2005

    Vadkerti talkshow by som až tak neodpisoval... Takáto relácia tu dlhé roky chýbala... /mali by sa s ňou ešte pohrať, atraktívnejšie témy, lepšia propagácia... proste, dostať ju do povedomia divákov.../

  • Ohodnoťte príspevok !
    TomE / 10.2.2005

    Diego, ale markiza uz VILOmeniny zrusila!!! Takze si sa dockal...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Paľo / 11.2.2005

    Hlavným problémom relácie Vadkerti talkshow je moderátorka tejto relácie. Čítať správy možno vedela, ale na reláciu takéhoto typu sa jednoducho nehodí.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Peter / 11.2.2005

    No podľa mňa kvalita relácii zavisí od zázemia televízii. Každý očakáva kvalitu, ale nemôžeme porovnávať JOJku a Markízu. Markíza je tu 9 rokov a nazačiatku tiež nebola úžasná. Spomeňme si na Rodiny v aréne alebo Presýpacie hodiny, to bol des. JOJka má jedno malé štúdio na Kolibe, kde sa snaží vyrábať všetky svoje vlastné formáty a to štúdio je naozaj malé. Nie je možné stavať veľké a nákladné scény, ale to nemení nič na tom, že obsah by sa mohol skvalitňovať. Napríklad scéna na Po čom ženy túžia je už o triedu lepšia ako sme boli pri Jojke zvyknutí.

    Mne osobne prekáža scéna pri hre Riskuj, ktorú tv Nova odhodila už pred niekoľkými rokmi, ale v jojke sa stále drží. A tiež Sedmička, čierna plachta so žrďkami, to bol koho nápad? V JOJ by si mali uvedomiť, že ak chcú dobehnúť konkurenciu musia byť moderní a svieži, ale zas od nás bude fér, ak im necháme čas, pretože je to malá televízia, ktorá má perspektívu pre rast.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Peter / 11.2.2005

    No podľa mňa kvalita relácii zavisí od zázemia televízii. Každý očakáva kvalitu, ale nemôžeme porovnávať JOJku a Markízu. Markíza je tu 9 rokov a nazačiatku tiež nebola úžasná. Spomeňme si na Rodiny v aréne alebo Presýpacie hodiny, to bol des. JOJka má jedno malé štúdio na Kolibe, kde sa snaží vyrábať všetky svoje vlastné formáty a to štúdio je naozaj malé. Nie je možné stavať veľké a nákladné scény, ale to nemení nič na tom, že obsah by sa mohol skvalitňovať. Napríklad scéna na Po čom ženy túžia je už o triedu lepšia ako sme boli pri Jojke zvyknutí.

    Mne osobne prekáža scéna pri hre Riskuj, ktorú tv Nova odhodila už pred niekoľkými rokmi, ale v jojke sa stále drží. A tiež Sedmička, čierna plachta so žrďkami, to bol koho nápad? V JOJ by si mali uvedomiť, že ak chcú dobehnúť konkurenciu musia byť moderní a svieži, ale zas od nás bude fér, ak im necháme čas, pretože je to malá televízia, ktorá má perspektívu pre rast.

  • Ohodnoťte príspevok !
    hm / 11.2.2005

    Este mi tu chyba pocasie TV Markiza, ktore je katastrofalne zle, trapne, nema to s pocasim nic spolocne, Mokry odputava od pocasia pozornost, cim rapidne klesa jeho informacna hodnota. (vlastne ked tak nad tym rozmyslam, joj, stv ani markiza nemaju pocasie ktore by bolo nejako stotoznene s jednotlivymi televiziami)

  • Ohodnoťte príspevok !
    mediaman / 11.2.2005

    @ TomE - no ak je pravda to čo komunikovali z TVM, tak Vilomeniny sú len "pozastavené" a to do času, kým skončí tá sranda s divnými východňarmi...

    Takže sa obávam, že Diegova prípadná radosť z tvojej info je predčasná.

  • Ohodnoťte príspevok !
    joyko / 11.2.2005

    palko

    Co sa tyka Hlavnych sprav TA3 suhlasim, ze ich sefredaktor a programovy riaditel TA3 absolutne nezvladli. Je vsak potrebne ich prerobit uplne a nie "postupne zlepsovat" ci dokonca "komercionalizovat". Suhlasim absolutne s tym, ze pohlad na stenu studia TA3 za moderatorom je ako pohlad do krabice. Je to nemoderne riesenie, ktore je vzhladom na moznost mat v pozadi newsroom nepochopitelne. Pridavam este poznamku, ze neuverejnovanie casu v Hlavnych spravach pod logom je rovnakou chybou.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Diego / 11.2.2005

    Áno, pokiaľ viem, tak VILOmeniny sú len pozastavené, kým sa neskončia MOJSEJOVCI.

    Čo sa týka porovnávania televízie Markíza a JOJ, je jasné, že sa ešte v mnohom odlišujú. Viem, že JOJ-ka je pomerne nová televízia a nie je ani taká bohatá, ako je Markíza, či STV (koncesionárske poplatky), ale jednoducho keď sa rozhodla vstúpiť na televízny trh, muselo si vedenie JOJ-ky uvedomiť, že to bude aj niečo stáť, že bude musieť vyrábať nové programy, kupovať stále lepšie a lepšie filmy, či seriály a nie byť stále závislí na NOVE. A keď má nejaká relácia slabú sledovanosť (RaňaJOJky), tak si myslím, že by sa s ňou malo skúsiť aspoň niečo urobiť a nie byť spokojný aj s nízkou sledovanosťou (veď hlavne, že nejaká je). A mňa, ako diváka nezaujíma, či má JOJ-ka dostatok financií alebo nie. Jednoducho, keď ma jej program nezaujme, prepnem na inú TV stanicu a hotovo. Ja osobne JOJ-ke fandím, dúfam, že sa čoskoro vyšvihne vyššie a myslím si, že keby začala vysielať napr. v roku 2000, kým STV neohlásila nový začiatok (ale samozrejme s programom aký má teraz), tak by v tom čase bola možno aj druhou televíziou na Slovensku. No ale keďže STV čoraz viac "útočí" a Markíza sa nevzdáva, JOJ-ka to má oproti týmto televíziám sťažené.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Jano / 11.2.2005

    Ospravedlňovať úroveň programov na Joj-ke tým, že ide o novú, resp. mladú televíziu nemá zmysel. To tv. diváka nezaujíma, on si vyberá podľa svojho záujmu a nie podľa toho, či reláciu vyprodukovala Markíza, STV alebo Joj-ka. Hlavný problém Joj-ky spočíva v pretrvávajúcom amaterizme vo vysielaní. Ku kvalite takisto neprispieva, že vo vysielaní Joj-ky sa stále vyskytujú ľudia, ktorí sa tam dostali zo známosti s majiteľmi televízie. Pri súčasnom zložení nemá Joj-ka na viac, ako ukazujú peoplemetre. K terajšej úrovni prispievajú takisto ďalšie faktory, ako napr. absencia teletextu, či duálneho zvuku, ktoré sú samozrejmosťou na iných televíziách.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Palko / 11.2.2005

    Pokiaľ ide o vysielanie televízií ráno, nemyslím si, že televízie vysielajú ránu kvôli sledovanosti. Plnia si určitú "povinnosť" voči divákovi, ktorý by si chcel ráno pozrieť niečo milé, ale aj poučné. Tá sledovanosť ráno nebude nikdy zisková. To ale neznamená, žeby mal byť ráno vysielaný odpad, to je fakt.

    Iné je to ale v rannom vysielaní STV, ktoré si platíme aj my a ktoré by malo byť na úrovni. Nevidel som toho zatiaľ veľa, ale aj to čo som videl, bol prúd toľkých (a často ťažkých)informácií, ktoré nemôžem vstrebať, kým sa poriadne neprebudím.

  • Ohodnoťte príspevok !
    seduik / 11.2.2005

    Vase kritiky, alebo ako to nazvat, nestoja za nic. Verejnosti, ludom, ktori niektore tieto relacie sleduju, je fuk po tom, ci sem tam je vidiet tehlovu stenu za divakmi a bla bla... ak ich uz zaujme pribeh. Vela teoretizujete :) Uplne zbytocne niektore vety...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Laco / 11.2.2005

    Čo sa týka televízie JOJ, tu treba povedať jednu dôležitú vec. Každá úpešná televízia musí mať vypracovaný grafický dizajn manuál, a ten jednoznačne JOJ-ke chýba. Napríklad relácie TELENÁKUP a SEDMIČKA sú graficky úbohé. K sedmičke ešte poviem toľko, že Anna Vargová je veľmi dobrá moderátorka, ktorá ale nemôže za neschopnosť grafikov. Ja osobne som bol prekvapený, ako ľudia chválili zvučku Novín, ktorá mne osobne pripomína "starú dobrú zvučku Televíznych Novín" z čias totality. Pohľad na zváranie alebo hlavu koňa je fakt skutočne "geniálny" nápad, ktorý sa možno zrodil na nejakom divokom žúre TV JOJ. Počasie - tu bolo využité priateľstvo s Lakatošovou, ktorá vlastní licenciu na Miss Universe SR, takže na oplátku ju tam strčili. Také niečo, ako virtuálne štúdio by pomohlo, ale na to sú potrební GENIÁLNI A ŠIKOVNÍ GRAFICI, ktorých je potrebné aj dobre zaplatiť. RAŇAJOJKY - sponzor Puma má taký vplyv, že niektorí moderátori moderujú v TEPLÁKOCH (uvedomte si ľudia, aké je toto šialenstvo). A potom prišiel nápad urobiť z cvičiteľky Natálie - moderátorku. Bez talentu, originality, nie je tam nič... Relácia VIP je tu len preto, len aby sa Emma Tekelyová mala kde predvádzať. Ale dôležité je to, že moderátori Novín JOJ sú oblečení v akomsi štýle Apart´- - móda je asi dôležitejšia ako obsah spravodajstva. Slovenský majiteľ - Ivan Kmotrík - si možno myslí, že vie, ako sa súkromná televízia robí, ale jednoducho si neuvedomuje, že jeho kamaráti sú len obyčajné nuly. Keby tu bol SKUTOČNÝ investor, ako Bertelsman, News Corp., Lagardére alebo ProSiebenSat.1 Media, mnoho z relácií a mnoho moderátorov by sme na JOJ-ke nevideli - už nikdy, nikdy viac Hajdu, Kmotríková, Tekelyová, Bičan, Walachová, Adriana a možno by sa objavili skutočné talenty, ktoré chcú na sebe tvrdo pracovať. Ale uvidíme, čo prinesie budúcnosť...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Peter B. / 11.2.2005

    Seduliak ci ako sa volate: Ano, vacsinu divakov to nezaujima... Ale vacsinu priemernych ludi nezaujimaju ani ine veci. To vsak neznamena, ze odbornici v danych oblastiach nemaju pravo hodnotit a poukazovat na amaterizmy... Lebo vas prispevok je podla mna tak trapny, ako keby ste povedali, ze "Lekarska komora nema pravo kritizovat vysoku hladinu nejakych chemickych nebezpecnych latok v nejakom jedle/napoji, ak to beznym ludom chuti..."



    A Laco: Hmm. Ak by na Slovensku bol naozaj nejaky dobry investor ako ti co ste ich vymenovali, tak by Zuzana Hajdu mala pravdepodobne vlastnu show. Mozno sa vam to zda na hlavu, ale ak sa vam nepaci, to neznamena, ze investor by ju vyhodil, pretoze je hlupa blondyna. Ona nie je mozno najlepsia moderatorka, ale niektori investori vedia, ze niekedy su taketo moderatorky lepsie ako mudre zenske typu Anna Vargova... Skor by pravy investor vyhodil Annu Vargovu, ako Hajdu ci Bicana... Tymto sa vsak nechcem zastavat JOJky, je tam vela veci co sa mi nepaci a rad by som ich zmenil... Ale zial nemam tu moznost :)))

  • Ohodnoťte príspevok !
    Umelec / 12.2.2005

    JOJka je sice o dve triedy nizsie ako jej konkurenti,ale zakupenych akvizicii ma dost...ked sa uz vydala cestou ako Prima v CR,mohla by zvazit,ci nebude vysielat inym stylom...napriklad sobotu,nedelu rano chodia rozpravky na kazdej tv,trh je presyteny..mohla by na sobotne a nedelne rano dat nejake dokumenty,magazin o autach alebo film pre pamatnikov...v noci by mohla nasadit nieco ako Rychla vyhra na Prime,aspon zarobi v tak stratovom case...ranajojky by mala,ale aj urcite zrusi.nejaky magazin okolo 11 napoludnie v pracovny den,obdoba Prima jizda...este nejaku talkshow v style Trni,nejaku publicistiku Na vlaste oci...pokial zvazuje o seriali,nech sa nepusta do telenoviel,tych tu tento rok bude minimalne dve...nech natoci nejaky serial,nieco ako Redakcia alebo Poistovna stastia...a samozrejme uz viackrat zdoraznujem novu revolucnu GRAFIKU...vela stastia:))))

  • Ohodnoťte príspevok !
    NEUMELEC / 12.2.2005

    AD:Umelec. No ale to by musela milý umelec navýšiť svoj ročný rozpočet o takých 200 melónov. A dáš jej ich????

  • Ohodnoťte príspevok !
    Umelec / 12.2.2005

    asi sa vobec nevyznas v televiznom segmente.ked prestane davat rozpravky a ranajojky,urcite na tom len usetri.Na Rychlej vyhre aspon neprerobi,ked nasadi film pre pamatnikov alebo dokumenty rano,nevyde to tak draho...dalsie relacie pockaju do jesene,ale grafika sa musi zmenit...200melonov je dost prehnanane

  • Ohodnoťte príspevok !
    Neumelec / 12.2.2005

    Tak po prvé umelče- aj dokumenty niečo stoje, hlavne dobré, po druhé magazín o autách, ak si si nevšimol JOJka má.... po tretie, povedz mi ktorá relácia-súťaž by bola zisková v noci??? Dobre, zrušili by Raňajojky, ale to nie je veľká položka, navyše peniaze by sa museli presunúť na kvalitný magazín, keď ho chceš, a to by boli náklady navyše, okrem toho nič z toho nie jev primetime, takže ťažšie predajné.... Talkshow v style Trni stoji slušne prachy,publicistika na Vlastní oči by ročne stála zhruba 5 -10 miliónov, seriál by stál šialené prachy, no a moderná štýlová grafika ďalšie milióny. Takže ak niekto nie je v obraze, tak žiaľ ty, umelče, pretože si sa asi na výrobe a financovaní podobných relácií nikdy nepodielal.....nič v zlom

  • Ohodnoťte príspevok !
    Umelec / 12.2.2005

    mas pravdu,ospravedlnujem sa...ked som si to vsetko prebehol,moze to byt tolko melonov...ale na tie je tu novy majitel,ktory bude mat za chvilu 100% celej televizie,nie?

  • Ohodnoťte príspevok !
    Umelec / 12.2.2005

    aj tak nesuhlasim...dajme tomu,ze ranajojky da na obed,tak da tomu iny nazov.magazin o autach ma,ten iba presunie...dokumentami a starimi filmami nahradi ranne serialy.na Rychlej vyhre aspon neprerobi,nehovorim ze bude extra ziskova..tieto zmeni nezmenia jej rozpocet..nova talkschow,publisistika,serial a grafika sa zmestia do 100 melonov,podla mna urcite...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Neumelec / 12.2.2005

    Tak myslim si, že onedlho 100% majaiteľ TV JOJ môže urobiť dve veci - začať sa správať trhovo a teda nasadiť do primetaimov trháky - dnes sú nimi reality show, ktoré zarobia aj na TV aj na ostatné, stratové programy. To je ale ťažká úloha, chce to: Dosť peňazí, kavlitných a tvorivých ľudí a spočiatku škrtiť výdavky. Alebo sa môže správať netrhovo, teda bude televíziu dotovať, ak nato má a bude mať. Za normálnych okolností, ak by bola takáto televízia dlho v strate, klesne ku dnu. Lunu stačili vytunelovať za rok, ale to boli iné peniaze. Z cudzieho krv netečie...

  • Ohodnoťte príspevok !
    neumelec / 12.2.2005

    ˇANo, možno by sa to vošlo za 100 melónov, ale uvedom si, že aj taký peniaz môže byť problém, navyše, keď televízia vykazuje každoročne vysokú stratu. Tu je ten rozdiel medzi verejnoprávnou službou a komerčnou TV. Tej prvej stačí vyrovnaný rozpočet. Ale nechajme to, uvidíme, čo JOJka vymyslí, napokon začína sa snažiť, ale aj tak uvidíme, zdanie môže klamať...držím všetkým palce!

  • Ohodnoťte príspevok !
    Laco / 12.2.2005

    Majiteľom JOJ-ky je Grafobal Group. Je to firma s obratom okolo 3 miliardy SK a dosahuje zisk 150 miliónov SK. Takže odtiaľ asi peniaze nepotečú. Je však všeobecne známe prepojenie s J&T, ktorá aj financovala rozbeh tejto televízie a ktorá ju pravdepodobne nepriamo dotuje. Ak Markíza tvrdí, že na prevádzku potrebuje okolo 1.2 miliardy korún a porovnáme to s JOJ-kou, ktorá na reklame za minulý rok zarobila asi 250 miliónov, chýba mi tu asi 500 miliónov, ktoré JOJ-ka na prevádzku potrebuje. Ďalej si dovolím súhlasiť s UMELCOM, ktorý tvrdí, že je potrebné urobiť novú grafiku. Tento istý názor mám aj ja, a pokiaľ toto JOJ-ka neurobí, NIKDY nebude úspešná. Ďalej sú potrebné aj nové formáty, ako napríklad publicistika (nie Črepiny), vymyslieť originálny názov pre hudobnú reláciu (Top Ten JOJ vymyslel nejaký človek bez fantázie...). Čo sa týka filmov, mňa osobne nepotešili. Ak nerátam Pearl Harbour, Jamesa Bonda a Môj sused zabijak 2, zvyšok ponuky sú len obyčajné reprízy z Markízy. A Zuzana Hajdu - osobne ju síce nepoznám, ale pôsobí na mňa tak, ako keby sa nevedela ovládať, nie je tvorivá a ani originálna. Talkshow, ktorú by moderovala, by bola len obyčajný prepadák. Andrej Bičan - tento infaltilne správajúci sa dospelý človek nemá čo hľadať v relácii Na Paškál. Snaží sa síce napodobňovať TV Total, alebo Stefana Raaba z PRO7, ibaže im nesiaha ani po členky. Nevie položiť žiadnu rozumnú otázku, nie je schopný interaktívne reagovať. Tvrdím, že bez investora bude JOJ-ka stratená, a bude sa potácať niekde na treťom mieste sledovanosti s úbohými 10 percentami.....

  • Ohodnoťte príspevok !
    X / 12.2.2005

    Páni, až na ojedinelé náznaky zdravého rozumu tu väčšina teoretikov len splieta 2 na 3. Ktorú televíziu posunie nová grafika v peoplemetroch dopredu? Prosím jeden príklad stanice, ktorá po zmene grafiky skočila minimálne o 1 miesto na trhu a predbehla konkurenciu. Hádžete tu miliónmi ako v Bagdade. Či sa Vám páči alebo nie, je tu Markíza s brutálnou zvykovosťou diváka, knižnicou atraktívnych titulov a veľmi slušne sledovanou zábavou. Potom je tu prebudená STV ktorá má jasne ciele a predstavy. Vrátim sa k JOJ, knižnica titulov ich ročne môže aj s dabingom stáť minimálne 100 až 150 miliónov, formáty : Inkognito = odhad 16,0 miliónov ročne, Páli Vám to = 20,0 miliónov, Riskuj = 20,0 miliónov, Raňajojky = 20,0 miliónov a to som ešte z lacného kraja:) Ostatné formáty nechajme tak a už sme pri reálnych 225 miliónov CASH. Nemáma tam fixné náklady televízie, odpisy atď. Tento rok je pre JOJ hop alebo trop, ak nepredbehnú STV môžu si začať spievať Zabúdaj, zabúdaj. Televízia ktorá má 13% podiel na trhu môže o prvom mieste iba snívať. Jedine, že by v Markíze začali na programe pracovať svište.

  • Ohodnoťte príspevok !
    neumelec / 12.2.2005

    AD:Laco - no tak to budú zrejme združené prostriedky Group a JaT + možno ešte niekto a TV môže umelo fungovať aj dva roky. Prečo by to ale robili? Rozmar bohatých? Vplyv zato, že vlastním média? Alebo...? V každom prípade na nemeckom trhu by to bol závratný pád. Na Slovensku je to tak...!

  • Ohodnoťte príspevok !
    Paľo / 12.2.2005

    Myslím, že Joj-ku nezachráni ani nová grafika. Je to jednoducho amatérsky robená televízia (hurá systém z čias Globalu bez koncepcie a hlavne s množstvom známych majiteľa televízie vo vysielaní), ktorá navyše postupne prichádza o zázemie spolupráce s Novou a možnosť dostať sa k prestížnejším akvizičným titulom. Plne sa to prejaví cca o rok, rok a pol, kedy sa skončia vysielacie práva na existujúce tituly. Po plnom opanovaní Novy zo strany CME sa jej partnerom na Slovensku stane Markíza a Joj-ka je z kola von. Joj-ka môže byť rada, keď sa jej podarí udržať existujúci podiel na trhu.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Palko / 12.2.2005

    Ano, je pravdou, že kúpou NOVY sa CME bude sústrediť na Markízu a je len otázkou času, kedy úplne odstrihne JOJ. Potom sú len dve možnosti: 1. Postupný pád, 2. Predaj vhodnému investorovi, ktorý podniká v mediálnej sfére. Príkladom dotovanej komerčnej stanice/!/ u nás je TA3, ktorá by za normálnych trhových podmienok musela okamžite padnúť. Je dobré čo robí, ale zdá sa mi, akiby začala strácať dych. Všimnite si, že v ČR preberá na seba povinnosť rozsiahle spravodajsky informovať národ verejnopráva televízia...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 12.2.2005

    Najkor sa musi vyriesit otazka predlzenia licencie pre Markizu.

    Ak P.Rusko nepreda podiel, mozu ist domov...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Laco / 12.2.2005

    Čo sa týka licencie pre Markízu, tam je možnosť prepojenia Rady pre Vysielanie a Ministerstva Kultúry, kde vládne ANO. Takže licencia je viac ako pravdepodobná. Predaj Ruskovho podielu je neaktuálny, kto by sa chcel zbaviť miliónov, ktoré im prináša, aj keď o 2-3 roky môže CME ponúknuť peniaze, ktoré pôjdu do miliárd...

    Nákup filmových práv pre NOVU a JOJ zabezpečuje spoločnosť AQS. O túto spoločnosť má CME tiež záujem a ak ju kúpia, JOJ-ka je v ... Ak však J&T sa spamätajú a budú chcieť peniaze vložené do JOJ-ky späť, možno sa pokúsia o jej kúpu.

    @X - Aj keď som písal o potrebe novej grafiky televízie JOJ, neznamená to, že aj inde by JOJ-ka nemala pridať. Je to však jedna z dôležitých vecí, ktoré je nutné urobiť. Potrebné je vypracovať KVALITNÝ podnikateľský plán a stratégiu a na manažérske miesta je potrebné dosadiť nie majiteľových kamarátov, ale skutočných manažérov, ktorí dokážu presne definovať, čo potrebuje vysielanie JOJ-ky, skvalitniť marketing a programovanie stanice.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Jano / 12.2.2005

    Ak sa nepodarí CME kúpiť spoločnosť AQS, zmení spôsob nákupu filmových práv. Tým príde AQS o svoj kšeft. Mimochodom táto spoločnosť vznikla až po odstrihnutí CME od Novy, teda ju nemajú záujem šetriť.

  • Ohodnoťte príspevok !
    ron / 13.2.2005

    Najhorsia grafika a cely format su podla mna Televizne noviny na TV Markiza, je proste neuveritelne do kedy sú si schopní top manazeri tlacit peniaze na konta ale na rekultivaciu najuspesnejsieho programu nemaju, navyse je az podozriva zmena tem spravodajstva za posledny polrok, takato manipulacia zo strany Markizu tu bola naposledy za Meciara, co sa to deje s TN, vie niekto?

  • Ohodnoťte príspevok !
    Tony / 14.2.2005

    Ad Ron, Jano. Neumelec: CME nie je závislá od AQS, CME má vlastnú knižnicu filmov. Možno AQS odrthne od Novy, čo bude ale asi znamenať jej zánik, pretože prakticky funguje na pôde Novy. TV Noviny Markíza sa ani tak ľahko meniť nebudú, v Markíze sa boja čoilen prepnúť v obrazovkách za moderátorom na iný kanál,. aby to náhodou neovplyvnilo sledovanosť. Neumelec, čo by bol v Nemecku pád? 13% sledovanosť v primetime? Takú sledovanosť má RTL a je lídrom na trhu komeerčných televízií!

  • Ohodnoťte príspevok !
    Palko / 16.2.2005

    Náhodou som dnes pozeral reláciu NA PAŠKÁL, na JOJke a neveril som vlastným očiam a ušiam. Takú stupiditu ahlúpu reláciu som ešte hádam ani nevidel. Okamžite ju zaraďte medzi najväčiš grcanice vo vysialaní komerčných TV v strednej a východnej Európe. To by neodvysielala ani najposlednejšia lokálna TV.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Laco / 16.2.2005

    @TONY

    AQS má dlhodobú zmluvu zmluvu s Novou na akvizície filmov a seriálov. Táto spoločnosť ich zároveň dodáva Prime a JOJ-ke. CME prednedávnom vyhlásila, že nemá záujem spolupracovať s Primu, tak ako to urobil Železný. Jednou (alebo jedinou ?) z možností je odkúpenie AQS, a odstrihnúť JOJ-ku a Primu od filmov a seriálov. CME nie je závislá od AQS, ale len v prípade Rumunska, Chorvátska, Ukrajiny, Slovinska...

    V Nemecku je sledovanosť 13% úspech, lenže si treba položiť otázku - pri koľkých televíziách ? (ARD/ZDF, RTL Group, Sat1Pro7 +- asi 20). Na Slovensku pri troch, kde Markíza má 45%, STV 30% a JOJ 12%, je to úbohé, pričom tých 12% je len výnimočné. Väčšina čísel je len okolo 9%...

  • Ohodnoťte príspevok !
    *** / 17.2.2005

    K programu PO ČOM ŽENY TÚŽIA. Snáď sa tam vystriedajú všetky miliónové dievčatá. V poriadku ak to je o tom, že ONA SI VYBERÁ a ONI CHCÚ JU. Neskôr to môžu byť aj všetky finalistky MISS Slovensko. Zaujalo ma však, že ZÁUJEM o ZUZANU PANZOVÚ mal PETER BATTANY. ( Peter Battány je PROFESIONÁLNY HEREC, navyše aj ženatý (resp. životnú partnerku) Dagmar s ktorou má dieťa.

    Peter teda nemohol vyhrať. Ozaj aké sú podmienky pre účasť v takýchto programoch?

  • Ohodnoťte príspevok !
    *** / 17.2.2005

    PO ČOM ŽENY TÚŽIA. Aj titulky na konci relácie išli tak strašne rýchlo, že sa nedalo prečítať, kto sú jej tvorcovia. Akoby sa hanbili za svoje mená. Verím, tvorcovia z Uličnej nemali dobrý pocit už pri nakrúcaní.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Kováčová / 24.2.2005

    Dobrý deň,

    zaujímalo by ma ktorá agentúra Vam robí tieto zaujímavé prieskumy veľmi rada by som s ňou nadviazala spoluprácu ako jej anketárka. Ďakujem Kováčová Lučenec. Kont:0908 901246

  • Ohodnoťte príspevok !
    dia / 21.3.2005

    Ešte tu chýba aj mačkopes, ktorý vysiela STV, a to relácia Extra. Nikto nevie, či má ísť o reláciu typu Smotánka alebo o kuriozity o obyčajných ľuďoch. Problém je aj v tom, že v príspevkoch o domácich "celebritách" vystujú zašlé hviezdy typu Zora Coborová alebo Braňo Hronec, či Paľo Drapák. Spoločné majú asi iba jedno - sú to pravdepodobne kamoši redaktorky. Tiež som nepochopila autorský zámer seriálu, v ktorom sa autorka snaží prinášať reakcie ľudí, ktorých spomenul vo svojej "knihe" Ibrahim Maiga. Dosť zlý nápad pre tento typ média. Rovnako ako seriál o bývaní slovenských hviezd showbiznisu. Jednoducho niektoré témy, ktoré prinášajú printy, nie sú pre televíziu absolútne vhodné. Navše nešlo ani zďaleka o originálny nápad, pozornému čitateľovi slovenského "bulváru" nepovedala táto reportáž nič nové. A v tomto duchu sa nesú aj výkony moderátorky. Takáto relácia podľa mňa do STV nepatrí.

  • Ohodnoťte príspevok !
    peter / 13.4.2005

    CHCEL BY SOM ODKAZAT LACOVI, ZE JE JASNE, ZE JE TO CLOVEK KTORY JE Z PROSTREDIA MAJITELA TV JOJ, IVANA KMOTRIKA A OCIVIDNE SI TU VYBIJA KOMPLEXI MENEJCENNOSTI, PRETOZE ZREJME SI HO V TEJTO SPOLOCNOSTI NIKTO NEVSIMAL A TYM PADOM NIC NEDOSIAHOL V ZIVOTE A NIC INE MU NEOSTAVA, LEN KRITIZOVAT LUDI Z TV JOJ. POKIAL IDE O JEHO KRITIKU RANAJOJOK SUHLASIM S NIM, ZE JE CO VYLEPSOVAT ALE KED POROVNA UROVEN RANAJSIEHO VYSIELANIA OSTATNYCH TELEVIZII, TAK JOJKA NIE JE O NIC HORSIA AKO OSTATNE TELEVIZIE.............JE TO ZAKOMPLEXOVANY ***** TEN LACO

  • Ohodnoťte príspevok !
    Easy Rider / 13.4.2005

    No nie...Shark, prepac, ale to, co JOJ robi za posledne mesiace je tak zle a navyse nepochopitelne, ze byt IK zoberiem devinu a polku JOJ-ky bezstrestne vystrielam.

    Hyperbola.

    Viac - menej

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Rebríčky

Najnovší názor

tn 12-54 telerano 12-54 modre z neba 12+....uz aj teleranom sa zacali chvalit kedze nieje cim.....

Vaše fóra


freeSAT

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT

Rádio FM

MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk