Diskusia

Kto a ako kontroluje STV? / Martin Gonda / 21.05.2005

Posobnosti legislatívy v oblasti verejnoprávneho vysielania na Slovensku sa vo svojom článku venuje Marting Gonda. V texte zhŕňa informácie o kontrolných orgánoch vysielateľa na základe zákona a ich funkcie, pôsobnosť a ostatné náležitosti. Textom Mediálne.sk chce prispieť k edukatívnej časti svojej informačnej pôsobnosti, keďže medzi návštevníkov patrí množstvo študentov odborov súvisiacich s mediálnou tematikou.

  • Ohodnoťte príspevok !
    M. / 21.5.2005

    Co takto napisat kto su clenovia Rady STV a kto je v RVR? A kto za kym stoji. Clanok by to obohatilo. Takto je to len vycuc z inych vycucov zakona.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Palyer30 / 21.5.2005

    Mená členov rád si môžeš pokojne pozrieť na webe www.stv.sk, alebo tuším rada-rtv.sk, načo míňať zbytočne priestor????

  • Ohodnoťte príspevok !
    PIPA / 21.5.2005

    Zákonodárné právomoci:NR SR prerokúva a uznáša sa na ústave,ústavných zákonoch,ostatných zákonoch a kontroluje ako sa dodržiavajú.NR SR sa uzniesla na zákone o STV ,ktorý platí od 1.2.2004!Pýtam sa ,v čom podľa Rybníčka, Kollára,Hrušovského išiel výbor nad rámec zákona,keď chcel vykonať poslanecký prieskum?Kontroly pre našich nie ,pre iných áno.Takto sa prikazovalo zo Žabotovej predtým ,ale prikazuje sa aj teraz.P.S p.Hrušovský už viete druhú časť našej hymny?

  • Ohodnoťte príspevok !
    ZOLO / 21.5.2005

    Stačí si vypočuť zvukový záznam zo zasadnutia rady STV a zistíš aj to, kto za koho kope.

  • Ohodnoťte príspevok !
    M. / 21.5.2005

    Jasnééé. Však aj to ostatné je na webe. Ja len že by to tomu článku pomohlo...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Player30 / 21.5.2005

    Máš pravdu, že v podstate všetko je na webe, čo je v článku, mediálne zdatní ľudia o tom vedia. No nič...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Csaba neblazni / 21.5.2005

    A kto za koho kope?

    To by bola zaujimave ...

  • Ohodnoťte príspevok !
    ZOLO / 21.5.2005

    KOLLÁR ,JURGOVÁ ,BILOVÁ,HABŠUDOVÁ, ČERNÝ ,BACHLEDOVÁ ,3 madarské mená-Rybníčkove kone,zbytok v pohode.

  • Ohodnoťte príspevok !
    tidus / 21.5.2005

    to pipa: kontrola zakona o stv je v kompetencii rady stv, nie parlamentu. stv kontroluje okrem toho licencna rada, dozorna komisia, NKU. parlament moze jedine kontrolovat cinnost rady stv, ktorych clenov voli. nechapem, ako moze niekto suhlasit s tym, aby politici obsmrdali vo verejnopravnom mediu, ktore ma byt politicky co najnezavislejsie (je to samozrejme ideal) - toto ludom stale nedoslo. prave stv ma trpke skusenosti s tym, ked politici maju vplyv na nu. nemusis suhlasit s rybnickovym vedenim, ale politicka moc nema co kontrolovat stv - stv ma kontrolovat politicku moc.

  • Ohodnoťte príspevok !
    PIPA / 21.5.2005

    Žiadny samostatný zákon o rade STV nebol schvalený.Všetko o rade obsahuje zákon o STV.Rada má len svoj štatút. Právomoc NR SR :schvaluje zákony a kontroluje ich,Nič viac a nič menej.

  • Ohodnoťte príspevok !
    dotol / 21.5.2005

    STV má výrábať politikov podobne ako Markíza, nie naopak.

  • Ohodnoťte príspevok !
    tidus / 21.5.2005

    prepac, ale teraz nerozumiem, ze o com rozpravas - kontrola dodrziavania zakona o stv je v kompetencii rady stv, tak ako to definuje zakon o stv: (1) Rada Slovenskej televízie (ďalej len „rada“)

    a) dohliada na dodržiavanie tohto zákona a plnenie úloh, ktoré Slovenskej televízii vyplývajú z osobitných

    predpisov7)

    nr sr s vynimkou malej skupiny zakonov ich dodrziavanie nekontroluje - existuje tu trojdelba statnej moci, parlament ma legislativnu moc, zakony LEN prijima.

  • Ohodnoťte príspevok !
    PIPA / 21.5.2005

    Tidus-Predseda rady KOLLÁR sa ostro ohradil voči kontrole parlamentného výboru.,lebo vraj prekračuje svoje kompetencie.Potom,kto má pravdu?

  • Ohodnoťte príspevok !
    tidus / 21.5.2005

    no ja s tymto ohradenim sa suhlasim - poslanci, parlamentny vybor nema zakonnu kompetenciu vykonavat kontrolu v stv (konkretne islo o spor, ci mozu robit tzv. "prieskum", stv si to vylozila tak, ze su na "navsteve":-). a ja suhlasim s tym, ze politici, konkretne poslanci, sa do toho maju montovat co najmenej - robia si tym len svoju agendu a chcu sa medializovat. kontrola zo strany parlamentu je na mieste z toho hladiska, ze sa ma ozvat, ak ma pocit, ze rada stv kona v rozpore so svojimi kompetenciami (co sice opat dava priestor pre politicky natlak, ale budiz). ked chceme hovorit o nejakej inej kontrole zo strany statu, tak to musi vychadzat jednoznacne zo strany exekutivy, teda vlady, konkretne ministerstva kultury. ministerstvo kultury je ale jednak pod palcom ANO, a preto by takato kontrola bola uplne ucelova s ktovieakym cielom, rezorty kultury su okrem toho roky absolutne pasivne, pokial ide o nejaku formulaciu medialnej politiky, vratane vyjadrenia sa o obsahu vysielania verejnej sluzby. v kompetencii poslancov vsak toto podla mna skutocne nie je a ani by nemalo byt.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Palko / 22.5.2005

    Tidus, kontrola zo strany MK SR je tiež absurdita, pretože je to ako kontrola poslancov, ale v modrom. Navyše MK nemá legislatívne páky na STV, takže je to bezpredmetné. Okrem toho aj ministerstvo a jeho úradníci podliehajú ministrovi - teda POLITICKÉMU (straníckemu) nominantovi a opäť sme v politike. Myslím, že si to pomenoval jednoznačne. Parlment je nato, aby hýbal s RADOU STV, je to tiež často možno politicky motivované, ale zatiaľ lepší systém u nás nikto nevymyslel.

    Myslím si, že štát zaspal v oblasti masmediálnej politiky, vidno to na vajataní pokiaľ ide o právny rámec TASR, ale ani STV a SRo nie sú doriešené. Štát by mal jasne povedať, alebo aspoň skôr vyvolať celonárodnú diskusiu na tému verejnoprávne médiá a štát a potom by mala nasledovať legislatívna úprava, ktorá by určovala jasné pravidlá hry. Chce štát štátnu TV? Chce verejnoprávnu nezávislú na štáte? Potrebujeme verejnoprávne médiá? ATD: na ťahu sú politici, ale nevedia sa rozkývať, lebo všetko je tak poprepletané a záujmy ľudí sa križujú a všetci hľadajú svoje blaho na úkor spoločnosti. Je to začarovaný kruh!!!

  • Ohodnoťte príspevok !
    tidus / 22.5.2005

    suhlasim s tebou a ine som pod kontrolou ani nemyslel, ako to, aby vznikla na zaklade spolocenskeho konsenzu predstava o forme verejnopravnych medii. paky na takuto diskusiu moze mat prave MK, takto to funguje napr. vo velkej britanii, kde rezort kultury organizuje prijimanie tzv. royal charter, ktora definuje poziciu verejnopravnej BBC na dalsich x rokov. napriek tomu si ale myslim, ze parlament by tou radou mal hybat co najmenej, resp. vobec - kontrola rady by mala byt len formalna.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Laco / 22.5.2005

    Predstavte si, že by to fungovalo ako v Nemecku, kde ZDF kontroluje 90 kurátorov (zástupcovia rôznych profesných, náboženských a politických strán). Myslím, že RR by sa asi zbláznil...

  • Ohodnoťte príspevok !
    hogofogo / 7.6.2005

    Zaujimavé www.blisty.cz

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Rebríčky

Najnovší názor

tn 12-54 telerano 12-54 modre z neba 12+....uz aj teleranom sa zacali chvalit kedze nieje cim.....

Vaše fóra


freeSAT

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT

Rádio FM

MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk