Diskusia

Petícia proti degradácii SRo / bilek / 13.03.2007

Bývalí pracovníci a spolupracovníci Slovenského rozhlasu (SRo) vyzývajú Rozhlasovú radu, ministerstvo kultúry a mediálny parlamentný výbor, aby sa zaoberal situáciou v Slovenskom rozhlase, pretože hrozí jeho degradácia. Podľa signatárov treba zabezpečiť adekvátne financovanie a zvýšenie podielu verejnosti na ovplyvňovaní a kontrole chodu SRo.





Vyhlásenie podporilo vyše 70 ľudí, medzi ktorými sú herci Ladislav Chudík, Michal Dočolomanský, herečka Mária Kráľovičová, historik Vladimír Draxler, autor umeleckoslovesných relácií Július Farkaš, publicista Viliam Roth, hudobný skladateľ Ali Brezovský, muzikológ Ľudovít Vajdička, sociológ Pavel Haulik.





Vo vyhlásení tvrdia, že kompetentné štátne orgány i vedenie SRo neriešia problémy tohto média. Podľa nich sa tak vážne narúša činnosť SRo. Myslia si, že SRo nasleduje Slovenskú televíziu, ktorá má podľa nich za sebou úsporné opatrenia označované za reformy. "Dnes je zrejmé, že výsledkom je zdecimovanie domácej tvorby, fádnosť programov, oslabenie ich profesionálnej úrovne. Slovenský rozhlas, ako sa zdá, na túto cestu tiež nastúpil," píše sa vo vyhlásení. Kritizujú spravodajstvo verejnoprávneho rozhlasu, ktoré "čoraz viac nadobúda charakter tlmočníka domácich a zahraničných spravodajských agentúr, ubúda práca s vlastnými zdrojmi." Spravodajstvu ďalej vyčítajú, že prepustili regionálnych spravodajcov a školených spravodajcov nahradili neprofesionáli. Nedostatky má aj publicistika, v ktorej podľa nich absentuje investigatíva. Nesúhlasia ani so zmenami v Symfonickom orchestri SRo. Nepáči sa im ani program, ktorým sa SRo prispôsobuje súkromným rozhlasovým staniciam. "Badateľný je pokles úrovne jazyka relácií SRo," upozorňujú signatári vo vyhlásení.

Signatári chcú, aby výzvu podporili aj ďalší kolegovia z oblasti publicistiky, umenia, vedy, školstva a techniky. Takisto očakávajú podporu verejnosti. K vyhláseniu sa už pripojilo Kolégium predsedníčky Slovenského syndikátu novinárov.



prevzate z ag. SITA 13.3.2007

  • Ohodnoťte príspevok !
    che / 13.3.2007 Utorok

    Kde sa k tomu dá pripojiť? Okamžite to podpisujem!

    • Ohodnoťte príspevok !
      bilek / 13.3.2007 Utorok

      :) Zatial patram aj ja...

  • Ohodnoťte príspevok !
    sue / 13.3.2007 Utorok

    kolegovia, ak sa dopátrate, dajte vediet, podpíšem rada aj ja:)

  • Ohodnoťte príspevok !
    redaktor / 13.3.2007 Utorok

    aj ja sa pridavam. prave dne na Slovensku 1 priblizne o 15:40 vysielali taku zlataninu - redaktor sa pytal lyziarov v Zapadnych Tatrach, ci sa im paci zima a lyzovanie, hned na to sa pytal chlapcov v Krupine, ci hraju futbal a hned na to nejakeho kocisa v Dudinciach, ze ako sa pohanaju kone. Bolo gto vsetko v jednom prispevku, nemalo to hlavu ani patu. Kvoli tomuto povyhadzovali regionalnych redaktorov? Aby tam mohli pustat taketo nezmysli bohvie od koho?

    • Ohodnoťte príspevok !
      redaktor / 13.3.2007 Utorok

      Tak som sa vytočil, že som zabudol na gramatiku. Veľmi sa ospravdlňujem.

  • Ohodnoťte príspevok !
    gaben / 13.3.2007 Utorok

    Ak je tak, ako je formulované vyhlásenie signatárov, plne súhlasím.



    Mohli by už konečne na takéto účely zriadiť aj tu na Mediálne voľne prístupné "podpisové stránky". Ďakujem im vopred...

    • Ohodnoťte príspevok !
      Cyrus / 14.3.2007 Streda

      To je dobrý nápad, Gaben. Naozaj by mediálne sk. veľmi pomohlo, keby takéto stránky sprístupnilo. Rád sa pridám.

      • Ohodnoťte príspevok !
        che / 14.3.2007 Streda

        Neviem, kto je iniciátor a organizátor tejto petície. Bolo by však dobré, keby sa petícia neorientovala len na osobnosti, ale keby ju podporili aj radoví ľudia z kultúry a nielen z kultúry. Mal som možnosť započuť časť relácie SRo, ktorá bola venovaná zmenám v rozhlase. Nepočul som jeden jediný pozitívny poslucháčsky ohlas a to ešte tie najzlostnejšie/najkonštruktívnejšie/najodhaluj­úcejšie iste prefiltrovali. Je to teda záležitosť celonárodná, rovnako ako je celonárodná záležitosť verejnoprávny rozhlas. Od samého začiatku bolo zrejmé, že p. Zemková na poste riaditeľky je katastrofa. Veď čo už možno čakať od človeka, ktorý v pozícii starostky bratislavského Starého Mesta povolil premeniť tradičnú bratislavskú kaviareň s bohatou históriou stretnutí slovenských intelektuálov na čínsku reštauráciu?

  • Ohodnoťte príspevok !
    Fionecka / 14.3.2007 Streda

    aj ja, aj môj manžel sme bývalí rozhlasáci a CHCEME SA PRIPOJIŤ !!!! Snaha SRo byť ako tie "štekavé" rádiá sa nám nepáči a bytostne prežívame aj čudné ťahy okolo orchestra. Ak Zemková ešte nepochopila, už by jej to konečne mal niekto zrozumiteľne povedať : IDE PO ZLEJ CESTE !!!

  • Ohodnoťte príspevok !
    playmaker / 14.3.2007 Streda

    Aspon virtualne podpisujem aj ja, Zemkova a spol. by mali ist cim skor kade lahsie

  • Ohodnoťte príspevok !
    traktorista / 14.3.2007 Streda

    áno, malo by to byť prístupné všetkým poslucháčom!!!! Vie to niekto zariadiť??? Veľa ľudí sa chce pripojiť!!! Prečo dnes ráno neodvysielali správu o výhre Hantuchovej v USA? Všetky komerčné stanice to mali, len SRo nie!!!! úroveň spravodajstva je mizerná....

    • Ohodnoťte príspevok !
      che / 14.3.2007 Streda

      Dnes o 18,30 v správach zas hovorili o "...pedagógoch Grosslingovho gymnázia..."

      Ešte by mali vysvetliť, kto je to Grossling - to by ma teda "setsakramentsky" zaujímalo, čo by vymysleli...

  • Ohodnoťte príspevok !
    ivann / 14.3.2007 Streda

    Hm, ako "rozhlasák" - dokonca aj súčasný, hoci odstavený niekam do "skladu", som potešený. Ešte existujú ľudia, ktorým záleží na SRo. My, vnútri, už sme neverili. A tí vnútri, ktorým nešlo o nič iné ako o zdevastovanie vysielania - pozor, netreba to všetko hádzať na vrcholový manažment - tí tiež neverili, že narazia na odpor. domáci odpor zlikvidovali. Personálnymi čistkami. ten vonkajší sa im nepodarí umlčať. Dúfam a verím.

    • Ohodnoťte príspevok !
      redaktor / 14.3.2007 Streda

      tak čo sa to tam "vnútri" robí? Ja počúvam takmer iba spravodajstvo a zdá sa mi, že to ide dole vodou. Žurnál je čoraz kratší, nič sa tam nedozviem. Z regiónov samý Poprad a Prievidza (ešte pred Novákmi), mnohé hlasy sa mi stratili - netuším, či museli, alebo chceli odísť. Gregor Martion Papuček je super, ale prečo aspoň tak často nie sú aj iní susedia - Varšava, Praha, alebo aj ďalej - Moskva (tá ma zaujíma ďaleko viac, ako Vietnam, i keď som rád, že už aj ázijský spravodajca SRo funguje)?

      • Ohodnoťte príspevok !
        ivann / 14.3.2007 Streda

        Nuž, nebolo by odo mňa korektné "vynášať" podrobnosti z vlastného média. Ešte stále si zaslúži, aby som bol voči nemu loajálny, ako už roky. (To neznamená loajalitu voči niektorým zložkám manažmentu.) A dojem, že v spravodajstve to ide dolu vodou? Hm - moj dojem - aj inde v SRo. ale ja pocuvam aj inu produkciu. Ale - opakujem - je to moje subjektivne hodnotenie. Paradoxne však stále verím, že GR pani zemková to myslí s SRo dobre. Zdá sa, že si aj "rozhlasákov" váži. Ale sú tam aj iné "ryby" vo vedení.

        • Ohodnoťte príspevok !
          bilek / 14.3.2007 Streda

          A co taky pan Machaj? Nemali ste dojem, ze mu Sro lezi v zaludku? Uz pred nastupom do fukcie sa vyjadril, ze ide o prehnitu a zastaralu instituciu. To, co z SRo vzniklo teraz sa vsak da tazko k niecomu prirovnat. Moj odhad je ten, ze pan Machaj sa snazi SRo uplne rozlozit a rozpredat.

          • Ohodnoťte príspevok !
            ivann / 14.3.2007 Streda

            Nuž, je to Váš názor a ja ho nemôžem komentovať, hoci by som aj možno chcel:-) Tu by som možno upriamil Vašu pozornosť na jeden článok v jednom z dávnych čísel Domino - fóra v čase vzniku rádia Twist. autorom je vami spomínaný pán. Nuž a potom nebude treba môj názor:-))

  • Ohodnoťte príspevok !
    redaktor / 14.3.2007 Streda

    Hlavnou príčinou prepúšťania v SRo sú podľa riaditeľky finančné problémy



    Bratislava 14. marca (TASR) - Katastrofálny stav technického vybavenia, zastarané technológie bez potrebnej dokumentácie a mnohomiliónové dlhy považuje generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu Miloslava Zemková za jednu z hlavných príčin znižovania počtu zamestnancov. Vyjadrila sa tak v dnešnom oficiálnom vyhlásení, v ktorom reagovala na výzvu bývalých pracovníkov rozhlasu.

    Zemková sa priklonila k ich názoru, že problémy, ktoré Slovenský rozhlas dnes má, vyplývajú aj z nedostatočného zohľadňovania poslania inštitúcie a potrieb poslucháčov zo strany kompetentných štátnych orgánov. "Je pravdou, že pri budovaní novej verejnoprávnej rozhlasovej inštitúcie sa vyskytovali prekážky, ktoré bolo treba prekonávať. Súhlasím s tvrdením, že v ostatných rokoch ťažkosti pribúdali a ich ignorovanie vážne narúšalo činnosť Slovenského rozhlasu," uviedla Zemková vo vyhlásení.

    K prepúšťaniu zamestnancov došlo podľa jej slov v rámci šetriacich opatrení. "Kritiku beriem vážne a budem sa ňou zaoberať. Ako hospodár však viem, že je to možné len do takej miery, akú mi rozpočet dovolí. A preto sa nielen signatári výzvy, ale aj ja často obraciam na kompetentné orgány s ambíciou zastaviť finančnú podvýživu nášho spoločného média. Ak je cieľom výzvy pomôcť rozhlasu plnohodnotne plniť a rozvíjať jeho zákonnú verejnoprávnu funkciu, rada sa k nej pripájam," vyjadrila sa Zemková k výzve bývalých zamestnancov SRo. ra vs

    • Ohodnoťte príspevok !
      gaben / 14.3.2007 Streda

      Zemková rozpráva niečo podobné ako Rybníček pred ňou, inými slovami, ale s pointou tou istou: "Dajte peniaze (je jedno či z rozpočtu alebo z koncesie), ja zamestnám svojich externistov (preplatím ich viac ako internistov, to ale poslucháčom nehovorte), nič hodnotné aj tak nevytvorím, pre ďalšie generácie?, tak to už teraz zabudnite, porozpredám majetok, to akože ten nepotrebný... , po mne potopa, s ktorou nech sa vysporiada nový riaditeľ a Rada SRo, odchádzať budem čistá, však som ušetrila... , skúste ma zažalovať, ... vysielať nie je čo ... "

      • Ohodnoťte príspevok !
        zahradnicek / 15.3.2007 Štvrtok

        Nikto, pre ktorého boli vžde prvoradé iba peniaze, sa nezmení v nijakej funkcii...

  • Ohodnoťte príspevok !
    eva / 16.3.2007 Piatok

    Určite máte v mnohom pravdu, ale prečo sa nik zo SRo neozýval, keď sa pod dlhoročným vedením p. Rezníka celá inštitúcia potápala viac a viac do minulosti, keď postupne prestával byť rozhlas schopný konkurencie, keď neprichádzalo nič nové, keď sa v záveru pouzatváralo množstvo divných zmlúv? Prečo všetci nechávali hniť túto, kedysi naozaj v mnohom prestížnu inštitúciu a nemali potrebu spisovať petície? Zemková a jej kolegovia prevzali jeden zmeškaný vlak s hromadou dlhoročných nevyriešených problémov a narazili na odpor všetkých, ktorým neležal na srdci osud rozhlasu ale len ich teplé a pokojné miestečka. Určite sa pri tých razantných zmenách urobilo veľa chýb, hlavne v komunikácii, uponáhľaní celého procesu, ale keby sa ďalej nerobilo nič, rozhlas odhnije sám... ovšem bez petícií, že. A pri všetkej úcte k signatárom, určite sú to osobnosti, ale čo vedia o médiách a rozhlase, aby podpisovali takto razantné stanovisko?

    • Ohodnoťte príspevok !
      ivann / 16.3.2007 Piatok

      pekný deń, mnohí zo signatárov vedia o rozhlase viac, ako by sa zdalo. To na okraj - pretože to ani nie je až také dôležité. A treba pochopiť jednu vec. ja napríklad výzvu, či petíciu chápem aj tak trošku ako podporu pani GR. Je čas napraviť, čo hrubým spôsobom pokazila Rozhlasová rada - dvojvládie v SRo. Je čas napraviť, čo sa narobilo s programom - aj to sa stalo vďaka podpore Rozhlasovej rady niektorým avanturistom, ktorí s mocou, žiaľ, nezískali rozum na vedenie takej inštitúcie s takou úlohou. Plne súhlasím, že rozhlas je plný nášliapnych mín aj z minulosti. A možno najmä z obdobia, keď bol bez vedenia. A to je tiež chyba Rozhlasovej rady, či priamo jej vina. Kto nominmuje jej členov? Politici, strany, parlament. Takže ide o politbyro, ktoré je plne zodpovedné, ako kontrolný orgán, za devastáciu programu, poníženie poslucháča nútením počúvať ten paškvil, ktorý vyrábajú kamaráti, synovia, dcéry, frajerky a frajeri niekoho, kto od politbyra dostal funkciu. Jasne že GR Zemková nemôže za všetko. Vyčítal by som jej azda len to, že uverila niekomu. Ale plnú vinu za to nenesie. Verím, že keď podporila "výzvu", nastolí poriadok v inštitúcii, nielen organizačný, ale aj programový. A verím, že v tom bude mať podporu skutočných "rozhlasákov". nielen tých, ktorí tam chodia brať nemalý plat.

  • Ohodnoťte príspevok !
    pufo / 16.3.2007 Piatok

    Vždy pri obdobných petíciách rozmýšľam, komu, alebo čomu to slúži, prípadne poslúži. Ak moja skúsenosť aj za ostatných vyše 17 rokov ma naučila obozretnosti, dnes tuším, že akokoľvek mohli byť úmysly iniciátorov poctivé, opäť sa naivne nechali zneužiť na politické ciele. Najmä v období diskusií o "koncesionárskom" zákone. Tu vôbec nejde o SRo, jeho budúcnosť, ale o boj politických a záujmových skupín a z nich najmä tej, ktorá v rozhlase stratila vplyv a z toho vyplývajúce výhody. Vôbec tým nemienim obhajovať GR SRo a kroky ľudí, ktorí s nou prišli do pyramídy. Ale myslím si, že skôr ako petície a listy ministrovi kultúry, by sa mala realizovať diskusia, čím by na Slovensku mali byť verejnoprávne elektronické médiá. Ak ich vôbec potrebujeme? A ak áno, čo by malo byť obsahom ich programovej služby.. ..

  • Ohodnoťte príspevok !
    rehamenta / 18.3.2007 Nedeľa

    Vážená pani, vážený pane,

    viete už komu darujete svoje dane?

    Mnoho pekných aktivít máme v pláne,

    úprimne otvárame naše dlane.

    Život náš spolu s vami zmeňte,

    ergoterapiou v Rehamente.

    Od firiem pomoc môžu získať traja,

    ďakujeme za združenie z Košického kraja.

    Veríme, že pre nás sa rozhodnete,

    a zo srdca nám 2% darujete.

    Do tlačiva pre dane

    doplňte si naše údaje.

    Názov: REHAMENTA

    IČO: 35549432

    Sídlo: Šípková 2., 048 01 Rožňava

    Právna forma: Občianske združenie



    www.amalia.sk/rehamenta.htm

  • Ohodnoťte príspevok !
    noro / 19.3.2007 Pondelok

    Vyhlásenie bývalých pracovníkov a spolupracovníkov Slovenského rozhlasu môžete podporit na CHANGENET.SK:



    www.changenet.sk

    • Ohodnoťte príspevok !
      gaben / 21.3.2007 Streda

      Dík Noro za adresu na Petíciu:

      www.changenet.sk

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Najnovší názor

6% + 4% pre Hlas, tak toto je asi najhorší výsledok akéhokoľvek reality formátu u nás... alebo sa mýlim?

Vaše fóra