Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Logo k predsedníctvu v Rade EÚ predstavili eventom za 156-tisíc eur

23.02.2016 | Martin Poláš | © 2016 News and Media Holding

Na 40-minútovom galaprograme, v rámci ktorého predstavili logo slovenského predsedníctva v Rade Európskej únie, ministerstvo zahraničných vecí nešetrilo. Súkromnej agentúre zaplatilo 130 065 eur a príslušnú daň, dovedna ho teda len samotná organizácia podujatia vyšla na vyše 156-tisíc.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Event nechalo ministerstvo zorganizovať bratislavskej Agentúre Evka konateľa Miroslava Strašiftáka. Tá mala na starosti v rámci galavečera viacero činností – od rozposlania pozvánok cez výzdobu priestorov historickej budovy SND až po zastrešenie programu vrátane tvorby scenára či honorárov pre moderátorku a umelcov.

Firma okrem iného podľa zverejnenej zmluvy zabezpečovala kvetinovú výzdobu, scénickú dekoráciu, stand-by stoly, štáb, obslužný personál či hostesky. Od ministerstva za to zinkasovala spomínaných 156-tisíc eur.

V rámci večera, ktorý uvádzala Andrea Belányiová, vystúpili z umelcov huslista Filip Jančík, sopranistka Adriana Kučerová a tanečné skupiny The Pastels a Čarovné ostrohy.

Priamy prenos si na Dvojke v pondelok po 19:10 pozrelo dovedna 36-tisíc divákov, stanica mala v univerzálnej cieľovke 12+ trhový podiel 1,9 percenta. 

Ministerstvo na otázku o veľkosti investície do podujatia uviedlo, že bolo financované z rozpočtu vyčleneného na predsedníctvo, konkrétne z položky „kultúrno-spoločenská prezentácia“.

Hovorca ministerstva Peter Stano nespresnil, koľko peňazí išlo na jednotlivé položky v rámci rozpočtu podujatia, ktoré pripravila Agentúra Evka. „Jednotlivé položky na realizáciu podujatia sú zadefinované v Zmluve o realizácii podujatia, konkrétne v článku II. tejto zmluvy,“ odkázal P. Stano na centrálny register.

V uvedenom článku je len spomínaný výpočet činností, ktoré mala Evka pod svojimi krídlami. Zo všeobecne formulovaných bodov sa však nedá vyčítať, koľko agentúra platila účinkujúcim, či aké prostriedky investovala do výzdoby.

Nie je teda ani zrejmé, aká časť peňazí išla priamo na realizáciu samotného programu, teda honoráre pre autora scenára či režiséra. Mimochodom, zoznam tvorcov programu nebol na záver v televízii uvedený.

RTVS, ktorá zverejňuje náklady na externe dodávané formáty, napríklad za jednu časť 70-minútovej relácie Nikto nie je dokonalý platí tento rok 28 500 eur. Jedna časť najsledovanejšieho cyklického formátu verejnoprávnej televízie Milujem Slovensko s dĺžkou do 80 minút stála vlani na jeseň 47 600 eur.

Suma 156-tisíc v prípade ministerstva na zorganizovanie podujatia nie je konečná. Ako si všimol web Sme.sk, ďalších takmer 39-tisíc eur stál prenájom divadla a príslušného personálu v ňom. Mimo tohto rozpočtu zabezpečovalo ministerstvo aj občerstvenie pre pozvaných hostí. 

Zmluva ministerstva s Agentúrou Evka

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy ministerstvo zahraničných vecí

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT