Facebook bude mať vlastný „appstore“

10.05.2012 | Tomáš Czwitkovics | © 2012 TREND Holding

Na sociálnej sieti pribudne centrálny katalóg a možnosť spoplatnenia aplikácií

Sociálna sieť Facebook bude mať svoj vlastný obchod s aplikáciami, po vzore Applovho AppStoreu či Google Play.

Používatelia by si v budúcnosti v rámci Facebooku už nemali vyberať aplikácie cez štandardné pole, cez ktoré hľadajú ľudí, médiá či firemné stránky, ale v novej „centrále“ AppCenter.

facebook app center 600

Zdroj: Facebook

Ako informuje Facebook na svojom blogu, App Center bude dostupný cez internetový prehliadač, ale aj facebookové appky pre iOS a Android. Ak hry či iné typy aplikácií majú aj verziu pre niektorý z mobilných operačných systémov, používatelia nájdu v App Center odkaz na príslušný obchod.

Podobne ako v obchodoch Applu a Googlu budú na titulnej strane vytiahnuté vybrané tituly. Pri každom z nich bude zverejnený popis a screenshoty na takzvanej „app detail page“. 

facebook app detail page 600

Zdroj: Facebook

Kým pri AppStore je zverejňovanie aplikácií vo „výklade“ obchodu často manuálna práca tímu Applu (v AppStore majú stále miesto napríklad takzvané „Staff Favourites“), Facebook bude na prominentných pozíciách odkazovať na aplikácie s najlepším hodnotením či najvyšším zapojením používateľov.

Appky so slabým hodnotením, alebo ktoré nespĺňajú štandardy Facebooku, nebudú v zoznamoch figurovať vôbec. Jednou z podmienok napríklad je, že aplikácia musí využívať pre zapojenie používateľov Facebook login.

V súvislosti s hodnotením aplikácií Facebook rozšíril analytický nástroj Insights aj o informácie o využívaní appiek.

Pre vývojárov bude App Center znamenať najmä lepšiu možnosť prezentácie – dosiaľ sa aplikácie mohli medzi používateľmi šíriť virálne alebo vďaka reklame alebo inej forme komunikácie. Po spustení App Center nájdu používatelia široký katalóg aplikácií na jednom mieste.

Podobne vyriešila prístup k hrám konkurenčná sociálna sieť Google+. Jej zoznam titulov je však výrazne menší ako v prípade Facebooku. Navyše, obsahuje iba jednoduché hry, kým na Facebooku sú dostupné aj iné typy aplikácií.

Novinkou na Facebooku bude aj zavedenie spoplatnených aplikácií. Developeri si mohli dosiaľ od používateľov pýtať peniaze iba priamo v appkách (napríklad hrách ako Mafia Wars). Facebook dúfa, že zavedenie spoplatnených aplikácií rozšíri rozmanitosť ich ponuky. A ako pripomína server Mashable, sociálna sieť si tak môže robiť zálusk aj na 30-percentnú maržu z každej transakcie. 

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia
  1. Androidová aplikácia Čas.sk
    založené 26.12.2013 1
  2. Najhlupšia sprava na internete, akú som kedy videl.
    založené 24.05.2013 1
  3. Dáko nám to tu blbne
    založené 24.05.2012 9
  4. Piano zdražie od marca
    založené 11.02.2012 7
  5. Anonymus sa rozbehli
    založené 27.01.2012 1
  6. Nové vlákno Všetky vlákna
Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT
MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk