Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Sú zľavové portály pre reštaurácie a hotely prínosom?

25.11.2013 | Divino

Názory prevádzkarov, ktorí pravidelne využívajú propagáciu zliav prostredníctvom zľavových portálov.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Žijeme v dobe, kedy aj samotní majitelia, či manažéri reštaurácií a hotelov hovoria, že ich zákazníci dnes nemajú toľko peňazí ako pred pár rokmi. Každý ich potenciálny klient sa snaží ušetriť a hľadá najvhodnejšiu alternatívu ako si dopriať tie najlepšie služby za čo najvýhodnejšiu cenu. Ich prvou voľbou sú často zľavové portály, ktoré združujú najviac ponúk reštaurácií a hotelov. Ako tento novodobý trend vnímajú majitelia reštauračných, či hotelových prevádzok? Sú zľavové kupóny cestou k zisku alebo práve naopak?

Predovšetkým každý podnikateľ, či už je to majiteľ reštaurácie alebo hotela chce, aby jeho podnik zarábal. Zvažuje možnosti na trhu a vyhľadáva príležitosti ako si získať zákazníka. Jednou z nich je aj uverejnenie zľavy na zľavových portáloch.

Predaných vyše 10 037 kupónov na rebierka, či 3 641 kupónov na kačicu s lokšami a 5 020 kupónov na pizzu s vínom je pre Petra Hrivňáka z reštaurácie Alfa prevažne štandardom.

„Zľavy, aj keď v takomto objeme objednávok, nie sú pre nás spôsobom ako zarobiť, ale ako prilákať nového zákazníka. V prípade že je spokojný, zas sa k nám vráti!“ – hovorí zo skúseností Peter Hrivňák.

Je potom zľavový trh pre reštaurácie kompromisom ponuky a dopytu, alebo možným marketingovým  nástrojom?

Majitelia a prevádzkari reštaurácií sa museli vždy vedieť obracať a dnes to platí dvojnásobne. Ak neprichádzajú dlhšiu dobu s aktivitami, akciami a zľavami, ľudia prejdú k aktívnejšej konkurencii.

Hlavne začiatok roka a letné mesiace sú často pre reštaurácie slabšími obdobiami. Vtedy treba kalkulovať, či uverejniť zľavu alebo vytvoriť akčnú ponuku, aby prevádzke neklesali tržby.  Majitelia reštaurácií sa zhodujú v tom, že proagovanie akcie na zľavových portáloch je jednou z možností, ako vykryť hluché obdobia, či podporiť sezónnu ponuku. „Ak zvažujete uverejnenie zľavy, vyberte si ten portál, ktorý vám ponúkne možnosť rezervácie zákazníkov. Vyhnete sa tak nechceným náporom a viete si ustrážiť aj nákup surovín“ – odporúča Peter Hrivňák.

Ako vnímajú zľavy hotelieri?

Uverejňovanie zliav na zľavových portáloch je buď sezónna alebo celoročná záležitosť. Záleží na type zariadenia a oblasti, v ktorej sa nachádza. Hotely čím ďalej, tým častejšie využívajú zľavové portály na vykrývanie voľných apartmánov či prevádzok. „Samozrejme o veľkom zarábaní na zľavách sa nedá hovoriť. Trh sa mení a je často na manažéroch hotelov, ako sa mu dokážu prispôsobiť a tiež využiť svoje možnosti“ – dodáva Michal Pecho z Aplend Apartments.

Ako vnímajú trh zlavové portály?

V roku 2013 najväčší zľavový portál ZlavaDna.sk zaznamenal výrazný nárast predaja ponúk z oblasti reštauračných a hotelových služieb. V medziročnom porovnaní (2012/2013) sa jedná až o 200%. Ako dodáva Zdenko Hoschek z najúspešnejšieho zľavového portálu ZlavaDna.sk, „V roku 2013 sme napríklad ubytovali 3.277 zákazníkov v Clubhoteli Nezábudka, ktorí  zariadeniu  priniesli takmer 220.000 €. Veľmi obľúbenou zľavou bolo aj ubytovanie v Hoteli Swing **** v Krakove, kde sme len v jednej akcii ubytovali 933 hostí. Celkový príjem pre hotel bol vyše 112.000 €.

Reštaurácie majú zďaleka najlepšie predaje vtedy, keď zaujmú zákazníka kvalitou a následne výhodnou zľavou. „Reštaurácie a hotely si za posledné tri roky zvykli uverejňovať pravidelné zľavové ponuky. Portály kolektívneho nakupovania sa tak pre nich stali cieleným nástrojom predaja služieb“ – upresňuje Zdenko Hoschek z portálu ZlavaDna.sk.

ZlavaDna.sk je od svojho vzniku v októbri 2010 jednotkou na trhu kolektívneho nakupovania na Slovensku. V októbri 2013 získala cenu Rising Star, od spoločnosti Deloitte, za jednu z najrýchlejšie rastúcich spoločností v Strednej Európe. Dlhodobo si drží prvenstvo v návštevnosti, (50.000 unikátnych návštevníkov / deň) počte predaných kupónov za mesiac, vo veľkosti mailingovej databázy zákazníkov (200.000) a aj v obrate (1,3 milióna mesačne)

 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT