Diskusia

Nova chce zo Slovenska odísť aj žalobou operátorov / Tomáš Czwitkovics / 30.12.2011

Nova operátorov tento rok vyzývala na stiahnutie jej kanálov Nova a Nova Cinema. UPC nakoniec vyradil Novu Sport.

  • Ohodnoťte príspevok !
    scareface / 30.12.2011

    Absolútne nechápem, prečo Nova toľko "bojuje" o zastavenie šírenia na Slovensku. Pokiaľ je šírenie nelegálne, je to problém operátorov, reklamným partnerom Novy šírenie na Slovensku určite nevadí, tak v čom je problém (Markíza)?

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: / buko1 / 2.1.2012

      Reklamným partnerom je to jedno. Ale Nova nedostáva za slovenských divákov zaplatené práve od zadávateľov reklamy. Takže aj keby mala v SR 100% sledovanosť, nedostane od zadávateľov reklamy ani cent navyše. A tým že berie divákov Markíze (Ale aj JoJke), tak znižuje ich príjmy z reklamy (české stanice dosahujú v SR priemene 10% sledovanosť, čo je dosť veľa peňazí z reklamy, ktoré mohli byť prerozdelené slovenským televíziám, ale reálne nie sú zaplatené nikomu).

  • Ohodnoťte príspevok !
    kuko61 / 1.1.2012

    Uz aby EU presadila nemoznost zakazat prijem nejakej TV stanice v inych clenskych statoch EU. Verim, ze to tam smeruje.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: / ulicnik24 / 1.1.2012

      na toto nie je cas,musia sa zaoberat rozmermi uhoriek a bananov :-)

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: / kuko61 / 1.1.2012

        no tento rok uz bolo jedno rozhodnutie sudu, ze televizia nemoze regionalne obmedzit v ramci EU svoj prijem...len sa mi to teraz na webe nepodarilo najst. Presadit to celoplosne v EU bude asi problem, nakolko bude lobovanie drzitelov a predajcov licencii asi dost silne. Prisli by o dost vela penazi...

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: / buko1 / 2.1.2012

          Zle pochopené. Tu nešlo o regionálne obmedzenie vysielania, ale o to, že DIVÁK nemôže byť stíhaný ak si legálne kúpi kartu iného operátora - konkrétne išlo o prípad istej britskej krčmy, ktorá miesto drahého britského operátora použila na príjem myslím futbalu lacného gréckeho operátora a britský operátor, vlastniaci licenciu dané prenosy chcel jej majiteľa pokutovať.

  • Ohodnoťte príspevok !
    anderson / 1.1.2012

    Stale tomu nerozumiem. Tieto tzv. "aktivity" tu uz nejaky ten rok prebiehaju a mne stale nie je jasne ako moze niekto obmedzovat alebo chciet obmedzovat sirenie plnoformatovej celoplosnej dokonca komercnej (!) TV nech uz je to na uzemi akehokolvek (udajne) demokratickeho statu alebo trebars aj na mesiaci. Pred rokom 89 nam branili v prijme komunisti, a nezabranili. Tak o co sa tu títo šašovia snazia ? Pokial je signal nekodovany a este aj terestrický, tak by jeho zamerne nesirenie malo byt protiustavne. Blabolmi o autorskych pravach nech sa neohanaju, nakolko som este nikdy nepocul o tom, ze niekto branil sirit madarske alebo rakuske TV.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: / buko1 / 2.1.2012

      A koľko maďarských a rakúskych komerčných staníc chytíš voľne na satelite? Nikto totiž neruší cezhraničný príjem v rámci terestriálneho vysielania (ten je legálny na celom svete), tu ide o satelit a káblovky!!!

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: / anderson / 3.1.2012

        O com to prosimta splietas ? Ved v kablovke su rakuske aj madarske stanice (aj nemecke a polske) volne pristupne. Ci su aj na satelite neviem, lebo ho nemam. A nepocul som, ze by ziadali nejake obmedzenia. Pritom ORF vysiela nepomerne kvalitnejsie programy ako NOVA. Ty budes asi nejaky programovy expert nasich komercnych TV, ked tu vypisujes taketo bludy.

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: / kurkokurko / 3.1.2012

          nie su volne pristupne to je len tvoja naivna predstava.....legalne predsa samozrejme nemozes parazitovat na niekoho vysielani a nemozes si ho zaradit len tak do svojej programovej ponuky, ktoru nasledne PREDAVAS zakaznikom a zarabas na tom (a teraz nehovorim o ziadnom nasom hlupom zakonicku, hovorim o akejkolvek pravnej uprave mozno s vynimkou Ugandy, Severnej Korei alebo inej samokovice).....VZDY musis mat tuto ponuku nejako zmluvne osetrenu, nemozes predsa pouzivat produkt niekoho ineho, financne na nom profitovat BEZ jeho suhlasu....je irelevantne, ci ti dotycny da suhlas zadarmo (lebo je rad, ze je sireny aj v inom state) alebo si za to, ze ho mozes sirit vypyta peniaze (predstav napr. za take CNN aby si ho mohol mat v ponuke platis v zavislosti od abonentov...no nie je to skandal? nemali by sme sa obratit na vesmirnu komisiu slobody? ved nejaka nenazrana CNN nam nechce dovolit ju pozerat zadarmo)....

          • Ohodnoťte príspevok !
            RE: RE: RE: RE: / anderson / 3.1.2012

            Ja neviem. Cital si clanok ? Pokial dobre vidim CET21 nevadi to, ze jej za sirenie signalu kablovky neplatia, ale to, ze ho vobec siria. Tak ma prosim pouc, preco to nevadi madarskym a rakuskym TV. Pripadne aj tej CNN, ktora v kablovke tusim tiez je.

            Navyse este si precitaj toto:

            "Tlak televízie Nova, patriacej do skupiny CME, môže okrem vysielacích práv na akvizície, ktoré platia iba pre český trh, súvisieť najmä s ochranou sesterskej televízie Markíza. Každý divák, ktorý namiesto slovenských staníc sleduje české, predstavuje znižovanie ratingu a tým aj komerčného potenciálu domáceho TV trhu." - A to som nepisal ja. Takze ak je to iba dohad, tak ja zan vazne nemozem.

            Mimochodom pokial MARKIZA alebo JOJ nie su schopne konkurovat ani NOVE, tak nech idu kade lahsie. A este raz, ved sa preboha jedna o celoplosne volne sirene plnoformatove KOMERCNE televizie. Tak ak nie su schopne konkurovat, tak nech si s nimi poradi "bájna neviditelna ruka trhu".

            • Ohodnoťte príspevok !
              RE: RE: RE: RE: RE: / buko1 / 3.1.2012

              Vidím že sa rozumieš problematike komerčných TV.... Len pre tvoju informáciu - Novu aj Markízu vlastní nadnárodná spoločnosť CME. Ak Nova konkuruje markíze na slovenskom trhu, tak v globále znižuje zisky celej skupine. A naopak - ak markíza konkuruje Nove v ČR, tiež znižuje zisky CME. Pozri sa ako dopadla 1000 a jedna noc v ČR - markíza ju pustila skôr, časť českých divákov ju začala sledovať na Markíze a keď tento seriál spustila Nova o mesiac, zrazu nemal divákov - pritom niekoľko desiatok tisíc čechov túto telenovelu až do konca sledovalo na markíze.

              A to celoplošne neznamená že sú šírené po celom svete - Nova má celoplošnú licenciu pre ČR, Markíza zas pre SR.

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: / buko1 / 3.1.2012

          Voľne prístupné????? A to ktorá káblovka šíri svoj signál ZADARMO?????? To by ma strašne zaujímalo kde to bývaš.

          Ak káblovka šíri nejaký program, tak v zmysle slovenských zákonov musí mať na jeho šírenie súhlas vysielateľa. To že o tom nevieš, neznamená že to tak nie je. Alebo tebe každá káblovka zasiela informácie o tom, akým spôsopbom vybavila vysielanie toho ktorého programu? Ak by to bolo také jednoduché, tak už každá káblovka na slovensku šíri Digi Sport, pretože to chcú fanúšikovia futbalu.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Eddward / 2.1.2012

    Ako to ze tomu stale nechapete. Podla mna je to uplne jednoduche a nezazlievam to ceskym TV. Nase to robia v CR z rovnakeho dovodu. Dovod je ten ze televizie nakupuju akvizicie LEN pre uzemie svojho statu. Asi je ina suma za film ci serial ked sa kupuje pre CR alebo SR ako pre obe krajiny naraz alebo keby vysielali nebodaj FTA. Preco ide napr. TA3 FTA ale Markiza ci JOJ nie? (bez poplatkov nie je FTA)
    Mohli by mat jednoducho problemy so spolocnostami ktore im predali tie akvizicie.
    Mozno by som to prirovnal k situacii ked si vy(televizia) kupite film domov a potom ho vas brat alebo syn(operator) "nelegalne" zdiela, siri dalej. Snazite sa mu preto v tom zabranit (ako televizie). Aj ked ho pri tom nikdy nikto nemusi chytit, nie je to v poriadku. Majitel autorskych prav by mohol potom od vas vymahat "skody"...
    Mozme sa bavit o nemeckych, franczuskych TV atd. ze idu FTA ale tam si to asi osetrili v zmluvach a patricne za to aj slusne zaplatili. Ale aj tam su televizie co su kodovane. Vsade su take aj take, preco potom nevysiela kazdy FTA ? Jednoducho vsetko sa to toci okolo peniazoch a pravach.
    Ja to teda vidim takto, mozno sa mylim, kludne ma opravte, rad sa priucim :)

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: / medialny..mag / 2.1.2012

      je to tak, v tomto prípade sú tu však podľa mňa 2 podstatné veci navyše a myslím, že nebyť nich, tak Novu šírenie na Slovensku zďaleka tak veľmi netrápi
      1. jazyková blízkosť - keby Česi nerozprávali pre Slováka prakticky absolútne zrozumiteľným jazykom, určite by sa 10% podiely českých TV na celkovej sledovanosti nekonali a tých v priemere 10% (napr. teraz cez Vianoce to bolo dokonca ešte viac) to je fakt veľmi veľa, veď je to číslo, ktoré dá sa povedať dokopy dosahujú Pluska a Doma
      2. rovnaký vlastník na oboch trhoch - televízie si navzájom kanibalizujú divákov, Nova nemá z toho, že sa na ňu pozerajú Slováci ani cent a rovnako Markíza nemá nič z toho, že sa na ňu pozerajú česi, akurát len práve tie unikajúce % prakticky do prázdna, ktoré by sa logicky keby diváci nemali prístup k českým/slovenským TV rozložili medzi slovenské/české TV = lepšia sledovanosť = viac peňazí, tým duplom to podľa mňa platí, keď vlastník na oboch trhoch uplatňuje prakticky rovnakú stratégiu čo sa menších kanálov týka

      len jednému ja nerozumiem - ako je možné, že napr. maďarské komerčné stanice, ktoré tiež nevysielajú FTA a nekupujú práva pre viac krajín, nemá problém do svojej ponuky zaradiť za smiešny poplatok akýkoľvek operátor

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: / ulicnik24 / 2.1.2012

        podla mna je to hlavne tym bodom 2.

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: / scareface / 2.1.2012

        Komerčným TV z tých percent už zadrbáva. Neustále menenie programu a presúvanie na iný čas, potom ani Boh nevie kedy čo vysielajú, to je choré. Ja osobne tieto "TV" prakticky nepozerám, len sa smejem ako sa známy hnevajú, že majú niečo "rozpozerané" a zrazu to zmizne na iný čas, pritom v programe je niečo úplne iné. Toto je Kocúrkovo a neúcta k divákom, rada pre TV vysielanie by sa s tým mala zaoberať, keď chú meniť program, prosím, no nie zo dňa na deň...

      • Ohodnoťte príspevok !
        add maďarské programy / buko1 / 2.1.2012

        Pravdepodobne to bude tým smiešnym poplatkom - podľa toho získajú presný počet divákov za hranicami a dokážu za nich uhradiť práva (alebo skôr si diváci práva uhradia sami v tom poplatku).

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Rebríčky

Najnovší názor

pozrel som si stránku logomike, ale tá za tú cenu neponúka "špongie" ale iba "škatuľky" ktoré sa navliekajú na mikrofón odspodu.

Vaše fóra


freeSAT

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT

Rádio FM

MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk