Diskusia

Markíza o štarte DVB-T: Neinformovali nás a boli sme jednostranne vyradení / Ivan Krasko / 23.12.2009

Markíza hovorí, že z DVB-T vysielania bola jednostranne vyradená. Prevádzkovateľ Towercom argumentuje tým, že nepožiadala Radu pre vysielanie a retransmisiu o licenciu. Zároveň nevylučuje zmenu programovej skladby prechodného multiplexu.

  • Ohodnoťte príspevok !
    hlupucka markiza / twinsen / 23.12.2009

    no ako sa taketo nieco moze stat "kvalitnej" televizii ako markiza ? zabudli kupit licenciu a teraz vymyslaju hlupe vyhovorky...

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: hlupucka markiza / Economist / 23.12.2009

      :-D o akej kupe hovoris ? Neviem, ze by ju niekto predaval

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: hlupucka markiza / pinakl / 23.12.2009

        tusim ju mali na vianocnych trhoch, mohol som kupit 5ks a myl by som cely multiplex ...

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: hlupucka markiza / twinsen / 23.12.2009

        no pokial teda ide len o poziadanie o vydanie licencie od rady pre vysielanie a retransmisiu /a teda tam nie su potrebne ziadne financie/, potom su to este vacsi tupci ako som si povodne myslel

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: hlupucka markiza / Laco / 24.12.2009

      Predpokladám, že medzi Markízou a Towercomom prebiehali nejaké rokovania o zaradení do multiplexu. Tá správna otázka je: Povedal Towercom Markíze, že základnou podmienkou na zaradenie do MUXu je digitálna licencia? Ak áno, potom je chyba na strane Markízy. Ak nie, chyba je na strane Towercomu.

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: hlupucka markiza / Chupacabras / 26.12.2009

        Neverím, že právnici Markízy nemajú zákon prečítaný 10x odpredu aj odzadu...
        Nemyslím, že Towercom má povinnosť vzdelávať zamestnancov Markízy, aby vedeli, čo majú robiť...

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: hlupucka markiza / Meery / 27.12.2009

          pokial viem, chyba je na strane Towercomu...tu nejde o znalost zakona, ale o poskytnutie info. ine info sa poskytli markize, ine jojke....ktovie preco...

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: hlupucka markiza / Meery / 27.12.2009

      milujem takychto rypacov, co len cakaju, ze nejaka blbost vyjde do medii a teraz uz len nemaju na starosti nic ine, ako nadavat na markizu...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Jaj, chudáci zo Záhorskej / mediaman / 23.12.2009

    asi treba novú revolúciu. Niečo na spôsob Markízu si nedáme! Možno s dodatkom 2 a ešte aj HD :-)
    Neviem, či je normálne aby "líder" a ten, ktorý to tu vlastne celé "kreuje" vyvesil oficiálne von takúto p*čovinu. čo tam robia ľudia, ktorí sledujú legislatívu alebo technológie. Prvý tender na DVB-T bol už velice velice dávno, následný "tender" bol vyhodnotený v júli 2009. Čo do péčka v tej Záhorskej robili, prečo nemohli onú licenciu mať aspoň rok??? Veď sú "líder", či nie?

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: Jaj, chudáci zo Záhorskej / Vaso / 23.12.2009

      To je typická stratégia Markízy, spia a potom vykrikujú, že všetci sú idioti iba oni lietadlo :-)))
      Sarbu to VM natrie :-))) ale on to má na saláme, veď v STV po voľbách budú ľudí potrebovať :-))

  • Ohodnoťte príspevok !
    Strach... / Kasyk / 23.12.2009

    Ďalší amaterizmus zo strany Markízy...

  • Ohodnoťte príspevok !
    :))))) / zeman / 23.12.2009

    Ach ti zamestnanci jojky. Viete o tom trt... ale ak ste chceli ostatnych na tomto fore pobavit vasimi protimarkizackymi naladami, podarilo sa. :-) esteze sa mate kde vyjadrovat k veciam, ktorym nerozumiete.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: :))))) / Vaso / 23.12.2009

      Stastne a vesele na dalsej videokonferencii s rumunskou a ceskou uderkou :-) To Vam dali pekne vysvedcenie, ved vy uz ani nevetie co znamena svojpravnost. Uz Vam v Prahe schvalili co budete vysielat v buducom roku?
      :-))

  • Ohodnoťte príspevok !
    J&T / Laco / 23.12.2009

    Asi toto je tá imidžová kampaň J&T (pre neinformovaných majitelia JOJ a cez nastrčenú cyperskú firmu majitelia Towercomu). "AKO OJ.BAŤ KONKURENCIU".
    Towercom = banda idiotov. Takto pokefovaný štart digitálnej televízie sa nevidí len tak ľahko. Väčšina Slovákov ani len netuší, ako a kde si má signál DVB-T naladiť. Videl niekto nejakú kampaň v novinách? Dostal niekto do poštovej schránky leták s informáciami, ktoré sú potrebné na naladenie DVB v regióne? NIKTO.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: J&T / Sylkur / 23.12.2009

      spustenie oficiálneho DVB-T do konca roka vyplýva zo zákona.
      Hádam majú v Záhorskej jedného právnika, ktorý by vedel čítať? Koniec roka bude o osem dní. Dokedy chceli v Markíze čakať? Nemajú kalendár?

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: J&T / mediaman / 23.12.2009

      ja som ofiko leták s "digitetou" aka Telkou Anténkou do schránky dostal. Či spĺňa tvoje kritériá ako informačný zdroj pre naladenie DVB-T v regióne netuším...
      Som v princípe posledný, kto bude Towercom zastávať (i keď jeden dosť plusový bod v rámci jednej zo svojich aktivít u mňa (a určite nielen u mňa) majú), ale čo sa ti zdá pokefované na štarte. Podľa mňa mal informovať niekto iný (napr. aj vysielatelia alebo najmä tamtí srandisti, čo zhrabli štátne prachy za kampaň). A dôležitá vec - zatiaľ sa nič analógové nevypínalo, takže nejaké pluská v obraze, či informačný crawl zatiaľ nemali priestor.

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: J&T / andrew lloyd webber / 24.12.2009

        u mna ziadne plus nemaju... praveze niekolko minus:

        1. informovanost - nikde nic, tyzden od spustenia sa nevedelo, aky bude kompresny standard... zrazu sa nieco vypplo, nieco zaplo a nikto nevedel, co sa deje... Mali aspon 2 dni nechat bezat pilot s titulkami so ziadostou o preladenie na iny kanal.... Ale to by som chcel asi vela.

        2. Vyradenie markizy - asi niekto potrebuje omrvinky z medialneho kolaca, kedze spustili komercnu prevadzku pred vianocami. Nemohlo to pockat na oficialny termin 1.1? Alebo to spustit postupom popisanim v bode 1?

        3. Kvalita poskytovanych sluzieb - Budem pisat o zvolene, ale co citam na forach, tak je to problem celeho slovenska.
        3.1 - subjektivne vyssia komprimacia dat = nizsia kvalita obrazu
        3.2 - nestabilita vysielania - caste vypadky
        3.3 - spravanie sa pracovnikov pri telefonatoch na 24-hod monitorovacie centrum. nikto o nicom nevie, oni nevedia, ved je to novy vysielac. Nikto tam vecer nepojde na obhliadku a podobne

        4. Celkobvo amatersky pristup (okrem odstavenia konkurencie. To bolo celkom sikovne). vsetko sa mlelo na urovni managementov a obcan zostal neinformovany. Ale ked sa nad tym zamyslim, tak bezny ficovolic asi nepouziva technologicke vymozenosti na slovensku... ;-)

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: J&T / Vaso / 24.12.2009

          ODSTAVENIE KONKURENCIE? ZUBUD SA :-)))

          Kdy se TV Markíza objeví v DVB-T na Slovensku? "Vysielatelia musia splnat legislativne poziadavky a mat s Towercomom podpisanu zmluvu. V pripade Markizy chyba licencia k vysielaniu cez DVB-T, ktoru vydava Rada pre vysielanie a retransmisiu. Bez tejto licencie nemozeme sirit cez DVB-T Markizu," vysvětlil webu parabola.cz Michal Suran ze společnosti Towercom a dodává: "Najblizsie, kedy moze poziadat Radu o vydanie licencie je v januari, takze dovtedy k zaradeniu Markizy nepride."


          Mozno keby sa Vas kovboj s cizmami v Markize venoval praci a nie napriklad Skvelemu dnu, tak ste v ostrej prevadzke od zaciatku. Alebo uz ani o tom nerozhodujete v Bratislave a cakali ste co povie Sarbu?

          • Ohodnoťte príspevok !
            RE: RE: RE: J&T / andrew lloyd webber / 24.12.2009

            Mily Vaso,
            som len bezny konzument, ktory nie je zainteresovany na ziadnej strane, ale trosku rozmysla.

            To ze Markiza nema licenciu by podla mna malo mat personalnu dohru vratane kowboya. Spolu s managerom zodpovednym za digitalizaciu by mal letiet na hodinu.

            To ale neznamena, ze Towercom je svaty. Preto som pisal, ze odstavenie Markizy bola asi jedina profesionalna praca, ktoru dokazal spravit. Nic nemeni na situacii fakt, ze Towercom mal informaciu o tom, ze Markiza nema licenciu a tym padom spustit ostru prevadzku az po sviatkoch. Ak by boli rozmyslali, mohli to obratit vo svoj prospech, aki su dobri pomocou medialnej kampane... "Boli sme pripraveni, ale kedze Markiza nezvladla licenciu, pustili sme ostru prevadzku az po sviatkoch, pretoze nam zalezi na koncovich zakaznikoch..." Ale pre nich je asi dolezitejsie, aby zvysili sledovanost JOJ cez sviatky koli podielu na trhu za kazdu cenu. v Ja a Ty to mali podla mna dobre premyslene a konkurencia im len nahrala na smec....
            Pekne sviatky prajem....

            • Ohodnoťte príspevok !
              RE: RE: RE: RE: J&T / Laco / 24.12.2009

              Nemyslím si, že si zvýšia sledovanosť, pretože by sa museli prerozdeliť peoplemetre tak aby kopírovali nové pokrytie JOJ terestriálnym signálom. A TNS tie zmeny neurobí hneď...

              • Ohodnoťte príspevok !
                RE: RE: RE: RE: RE: J&T / andrew lloyd webber / 24.12.2009

                Doteraz som netusil, ze dvb-t trapi tolko ludi. Zistil som to az vtedy, ked "ako blesk z modreho neba" spustili komercnu prevadzku. Toto spravanie musi mat nejaky zmysel... Neverim, ze ostru posvatil niekto bez toho, aby si uvedomil, ze markiza nebude... Toto nie je len take rozhodnutie, ale je to strategicke rozhodnutie. Alebo si myslim prilis vela o niektorych ludoch?

            • Ohodnoťte príspevok !
              RE: RE: RE: RE: J&T / Vaso / 25.12.2009

              Vazeni amateri, zvysena sledovanost pocas sviatkov Vam ekonomicky prinesie *****. Takto rozmysla len zopar share fanatikov a este Romanko Liptak. Preto je tam kde je chlapec, v sezone lize dno a potom ked ostatni zlozia zbrane on vydrbe miliony za Euroviziu a potom si Markiza a JOJ vratia svoje kalibre do vysielania a mily Romanko je opat za debila.

              • Ohodnoťte príspevok !
                RE: RE: RE: RE: RE: J&T / Economist / 26.12.2009

                Suhlasim s tebou, ekonomicky efekt je nulovy. Mna to osobne rozculuje len z toho hladiska, ze na druhom LCD-TV musim pozerat Markizu v analogu a nie v digitali :)

              • Ohodnoťte príspevok !
                RE: RE: RE: RE: RE: J&T / andrew lloyd webber / 26.12.2009

                ja som len obycajny informatik a je mi jedno, co z toho maju, alebo nemaju televizie... mozem sa len domnievat, co sa v zakulisi deje... mna len nasral amaterizmus, s akym spustili komercnu prevadzku... keby sme takto riesili projekty my, tak nas zakaznik vydrbe tak, ze za nami letia aj dvere, cez ktore nas vyhodil... Takto sa sprava naozaj len vtedy, ked mas na to naozaj padny dovod... A jediny, ktory je pre mna (amatera) viditelny je sledovanost. Keby bola taka nezaujimava, tak naco sa tolko omiela mozno kazdy tyzen?

                stv je tiez kapitola sama o sebe... len sa tam grcaju peniaze a ***** z toho... naco nam je sportovy kanal, ked su tam same reprizy? Naco nam je stv?

                • Ohodnoťte príspevok !

                  Máš pravdu, ale uvedom si, že zákazníkmi pre Towercom nie sú obyvatelia...
                  Preto im je šumafuk, že to spustilii tak, ako to spustili...

                • Ohodnoťte príspevok !

                  Sledovanost ma samozrejme zmysel, ako hovoris, ale rozdiel je skutocna sledovanost tzn. asi 4 miliony ludi ( cislo je odhad ) a sledovanost na peoplemetroch ( tam je len 1200 domacnosti ). Pokial ludom, ktori maju peoplemetre neubudne Markiza v analogovom terestriali, tak sa ani sledovanost nezmeni. ( opravte ma prosim ak sa mylim )

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: J&T / zeman / 24.12.2009

          Dakujem andrew lloyd webber... som rad, ze tu reaguje aj niekto, kto sa danej problematike rozumie a "nekope" bez rozumu okolo seba ako male urazene dieta. Este raz dakujem!

          • Ohodnoťte príspevok !
            RE: RE: RE: J&T / mediaman / 24.12.2009

            myslím si, že si neskutočne presne popísal chovanie spoločnosti, za ktorú užasné vecné reakcie vypisuje nemenovaná O. Dúbravská...
            Ďakujem :-)

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: J&T / Laco / 24.12.2009

        Je v letáku napísané, či sa bude vysielať v MPEG2 alebo MPEG4?
        Je v letáku napísané, na akom kanáli sa bude v regióne (napr. Trenčín) vysielať?
        Je v letáku uvedený termín vysielania?
        Je v letáku napísané, že bežné antény treba otočiť o 90°, pretože sa vysiela vertikálne a nie horizontálne?
        Majú predajcovia na sklade dostatočný počet set-top-boxov? Pretože nie každá domácnosť má LCD/Plazmu so zabudovaným tunerom na digitálne vysielanie.
        Povedal niekto predajcom termín vysielania, aby mohli v dostatočnom predstihu objednať set-top-boxy?
        Nejaký všeobecný "papier" o tom, že sa bude digitálne vysielať, nie je informácia, ba ani kampaň. Ako chceš urobiť kampaň, keď idioti z Towercomu do poslednej chvíle TAJILI všetky informácie. Len tak mimochodom, všetky vysielače vysielajú na kanáloch 61-69. Koľko STA je pripravených na tieto vysoké kanály? Dajú sa (bežne) kúpiť antény na tieto vysoké kanály?
        Jednoducho povedané: Spustilo sa DVB-T na Slovensku, ale takmer nikto netuší, čo treba urobiť, aby bolo prijímateľné.



        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: J&T / mc / 24.12.2009

          Na všetkých TV v celej mojej rodine stačilo znovu spustiť automatické ladenie :-)

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: J&T / pedrito / 24.12.2009

          Tak s tými vysokými kanálmi súhlasím, bývam pri Trenčíne a chcel som vyskúšať 69. kanál s Javoriny, ale digitálny tuner v mojom LCD končí na 68. kanáli.

          • Ohodnoťte príspevok !
            RE: RE: RE: RE: J&T / pedrito / 24.12.2009

            oprava: z Javoriny

            • Ohodnoťte príspevok !

              ako sa dostaneš vyššie... .

              • Ohodnoťte príspevok !

                SAMSUNG LE37M87BDX

                • Ohodnoťte príspevok !

                  Ak je tam možnosť zmeniť v základných nastaveniach príjem signálu cez na "kábe"l (CATV) a nie cez "anténu" (terestrickú-pozemskú), alebo ešte jedna možnosť, zmeniť krajinu umiestnenia na AUSTRIA alebo GERMANY (výber jazyka OSD môžeš ponechať Slovenský), tým by sa mal zväčšiť rozsah do vyšších pásiem hlavne u televízorov, ktoréˇnemajú možnosť zadať krajinu umiestnenia SLOVENSKO a majú iba ČESKO, ktoré aj v digitále si ponechalo menší frekvenčný zároveň kanálový rozsah... (keď ešte výrobcovia "nevedeli", že sme na rozdiel od Čechov vždy mali vyšší rozsah na Slovensku, tak je možné, že i "omylom" je tak nastavenie nižšieho rozsahu pre nás, ako krajinu umiestnenia televízora... ).

                  • Ohodnoťte príspevok !

                    Tak nastavenie na Rakúsko pomohlo, pôvodne tam bol rozsah 21-68k, teraz 5-12k a 21-69k, ale zaujímavé, že toto som už skúšal včera a nešlo to, asi som niekde niečo zabudol potvrdiť, ale hľadanie signálu si nechám na inokedy, viacmenej DVB-T skúšam len zo zvedavosti, nakoľko mám Skylink, ale aj tak vďaka za radu.

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: J&T / mediaman / 24.12.2009

          Tento tvoj príspevok považujem za veľmi dobrý, lebo si otvoril priestor na to, aby dostal niekto po chrápě. Len som si nie istý, či to naozaj má byť iba Towercom. Lebo sa zdá, že niektorí by mu to radi celé prišili.
          Na tvoje prvé 3 otázky je samozrejme negatívna odpoveď. Spomenutý leták neobsahuje odpoveď ani na jednu z tých otázok. A z tohto pohľadu je ted na milú kedveš :-(.
          Pri štrvtej mám problém s tým, či je táto zmena naozaj nevyhnutná. Pri smerových yagi anténach možno aj áno, ja som na svojom asi 20-ročnom "matraci" (širokopásmové sito) nerobil vôbec nič a idem bez problémov. Samozrejme, že bol nutný rescan STB.
          Predajcovia sú kapitolou samou osebe, ale uznám, že na logické trhové správanie sa ešte pred sviatkami potrebovali jasnú informáciu. Dátumovú aj technickú.
          Myslím si, že viacero otázok by malo smerovať predovšetkým na MDPT SR a výnimočne preslávený Telekomunikačný úrad SR.

          • Ohodnoťte príspevok !

            To, že Markíza, JOJ a STV pristupuje k informovanosti ľahostajne je pochopiteľné. Digitálne vysielanie umožní v budúcnosti väčšiu možnosť voľby, čo samozrejme (hlavne komerčným) televíziam nevyhovuje, pretože reklamný balík by sa mohol prerozdeliť - a to nie v ich prospech. Určitú výnimku tvorí JOJ & JOJ+, pre ktoré je digitálne vysielanie jedinou možnosťou, ako dobehnúť Markízu v pokrytí. Ak sa totiž pozriem na mapu pokrytia analógu a digitálu, JOJ dostala na Vianoce darček pokrytia Slovenska v podstate na úrovni Markízy...
            Telekomunikačný úrad postupoval spočiatku "normálne". (za vedenia Máčaja). Avšak silný lobizmus v podobe J&T + JOJ + Towercom vyústil do nového čudného tendra, ktorý mal na starosť MDPaT pod vedením Ficovho kamaráta Vážneho. Iba na Slovensku sa totiž môže stať, že pološtátna firma Slovenské Telekomunikácie predá Rádiokomunikácie firme s nejasnými akcionármi....
            A zodpovednosť Towercomu? Digitálne vysielanie je úplne rovnaký produkt, ako Skylink. A z hľadiska obchodu a marketingu treba s oboma produktami zaobchádzať rovnako. Žiaden marketing, žiaden divák, žiadna firma. (Viac informácii v ktorejkoľvek lepšej učebnici marketingu. Nestoja veľa...)
            Ďalej (ale to len tak mimochodom), je zaujímavé, že televízie sa naladia v poradí JOJ, JOJ+, STV1, 2, 3. Žeby ďalšie plus pre JOJ? Niekto by mohol povedať, že je to podľa abecedy. Možno má pravdu. Ale napríklad v rakúskych multiplexoch je to v poradí ORF 1, 2 a ATV - a to podľa abecedy nie je...
            Čo sa týka otočenia antény, tu bude asi platiť, čím ďalej si od vysielača, tým menšia intenzita signálu bude pri horizontálnej polohe (a teda aj horšia kvalita obrazu, resp. žiadny obraz) Ja som si to vyskúšal - podľa mapy som bol na hranici možného príjmu. Pri H polohe sa obraz rozpadával, pri V polarizácii bol obraz vynikajúci.

            • Ohodnoťte príspevok !

              Mne sa tuším pri rescane naladili najskôr STV-čky a až potom Joj-ky, tuším.
              Inak pokiaľ ide o AT, nie je náhodou ORS v nejakom firemnom vzťahu s ORF??? Možno je to odpoveď na to v akom poradí sa načítajú stanice daného multiplexu.
              Ale predpokladám, že to skôr bude zoradené podľa technologických kritérií - podľa hlavného ID pidu v PMT, ktorým je SID - Service ID.
              Anténa, sa zdá, bude naozaj asi veľmi individuálna záležitosť bez akejkoľvek možnej generalizácie. Možno je skutočne hlavným kritériom vzdialenosť od vysielača...

              • Ohodnoťte príspevok !

                Áno, ORS je dcérska spoločnosť ORF.
                Towercom dostal "do vienka" (podmienky, že musí postupne dobudovať nové vysielače tak, aby boli dostupné aspoň dva MPX v každej lokalite jednotlivých krajín, dané záväznou smernicou EÚ, t.j i zhustiť podľa potreby, kde to vyžaduje terén, dokonca je to tam naformulované tak, že nemusí to byť v príslušnej legislatíve štátu, ale potencionálny alebo už vykonávajúci sprostredkovateľ - operátor je povinný si náležité informácie sám vyhľadávať a podľa nich zabezpečiť prechod v zmysle záväzných smerníc. "Národná" (štátna) legislatíva a smernice majú byť iba doplnkom, nie "meničom-pozmeňovateľom" príslušných záväzných smerníc EÚ!!!

        • Ohodnoťte príspevok !

          Pri spoločných televíznych anténach (STA) netreba meniť vôbec "palice" za nové, možno pri horšom signále len pootočiť do vertikálu alebo horizontálu, všetko podstatné u príjmu cez STA je v "krabici" domu, kde sa nachádzajú zosilovače signálu z jednotlivých anténových prvkov (palíc) alebo aj bez zosilovača, ďalej:
          - či tam máte kanálové ladiče, a tie postupne po uvolňovaní analógu prelaďovať na príslušný digitálny kanál
          - za prepokladu, že tam je úplne starý model kanálového ladiča, ktorý naozaj nemusí sa dať vyladiť na vyššie frekvencie - kanály, v tom prípade treba zakúpiť nový, hold smola, alebo
          - nachádzate sa v oblasti, kde naozaj nie je potrebné kanálové ladiče, idete bez nich (prípad, že neberiete signály napr. zo 100 km vzdialenosti z rôznych strán a zároveň jednotlivé frekvencie - kanály majú spoľahlivý odstup, iba zosílite anténu a v tom prípade všetko urobí televízor
          - atď. ...
          Možností je veľa, ľudia by sa mali začať informovať, nie všetko sa dá robiť podľa letáku.
          Mňa však udivuje, že o tom neinformujú samotné média, ktorých sa to bytostne týka, ďalej prečo napríklad novinári-redaktori sa nezaoberajú touto problematikou a nezverejňujú články v novinách, pritom "kopec" ich tu prispieva...

          • Ohodnoťte príspevok !

            Odkiaľ berieš tú istotu, že väčšina STA umožní príjem na kanáloch vyšších ako 60? Drvivá väčšina STA nie je prispôsobená na 61-69. Okrem toho, to nie je také jednoduché behať hore na strechu a otáčať antény najmä teraz v zime - pod snehom. Ďalej antény v STA sú väčšinou kanálové, takže ich zisk na 61-69 prudko klesá, takže nové bude treba zakúpiť.
            Bežne je dostať tzv. "sitá", ktoré síce umožňujú príjem na 61-69, ale vzhľadom k tomu, že drvivá väčšina ľudí ich má nainštalované na obyčajnej tyči, bude dosť komplikované ich otočiť o 90°, pretože nikto nepočítal s V polarizáciou pri digitálnom vysielaní. Takže sa to bude musieť riešiť provizórnym "pridrôtovaním".
            Súhlasím, že ľudia by mali byť schopní konať aj samostatne, ale znova položím tú istú základnú otázku, ako v mojich predchádzajúcich príspevkoch: AKO MALI ĽUDIA ZISTIŤ, ŽE TENTO TÝŽDEŇ ZAČALO DIGITÁLNE VYSIELANIE? A novinári? V SME a HN som objavil v stredu 23.12 krátky článok, ale v NČ ani pol slova...

            • Ohodnoťte príspevok !

              ktoré môžu preniesť naozaj (zvládnu to bez problémov) aj vyššie frekvencie, ako sú 67., 68., 69. CH, všetko je to závyslé iba na tom, či máte kanálové ladiče pre odrušenie z antény schopné naladiť sa (preladiť sa z nalógového kanálu na príslušný kanál, ktorý je pridelený ako nová frekvencia a je jedno, či je to analógový alebo digitálny kanál s MULTIPLEXOM, šírka frekvenčného pásma pri analógu a digitále je (ostala na šťastie všetkých zatiaľ, pokiaľ nevymyslí sa niečo úplne iné vo svete techniky) rovnaká... .
              Tí, ktorí nepoužívajú kanálové ladiče pre odrušenie, nemali by mať vôbec problém (teoreticky a aj na 80% prakticky), maximálne pri i doterajšom horšom príjme analógového signálu otočiť palice antén do príslušných horizontálnych alebo vertikálnych polôh a dobre nasmerovať... :-)
              No malý článok je nepostačujúci, PI****NY sa dávajú na prvú stranu, ale to, čo čaká všetkých nie, a ešte stále sa nevyjadrili samotní "TV vysielatelia programovej ponuky"... , tí by mali omielať stále, že už ideme, skúste si a dajte vedieť, či sme dostupní, keď za sprostredkovanie platíme Towercomu od nového roka naostro... .

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: J&T / Vaso / 25.12.2009

          To je strasne Lacko vsak? Ten svet je svina hnusna.

          • Ohodnoťte príspevok !

            Nuž, Ferko keby len svet, ale aj vesmír už začína byť sviňou...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Kampan v Britanii :-) / 28.12.2009

    Nema zmysel sa vyjadrovat k zbabranej kampani a utajenom spusteni digitalu. Len si dovolim poznamenať, čo som zažil v Holandsku, kde som mohol sledovať BBC. Pobýval som tam práve v čase prechodu na digital (2006) a kampaň BBC pred digitalizaciou bola enormna. Skoro ako uputavky na SuperStar :-) Takmer po každej relácii púšťali spoty s hviezdami jednotlivych okruhov BBC a vysvetľovali ako pre blbých (najmä dôchodocom) čo tyo znamená digitalizácia, prečo je to dobré (vyššia kvalita, EPG,viac programov). Každej zložke bol venovany jeden edukativny spot. Po troch mesiacoch sledovania najmä snooker-u a Ronnieho O´Sullivana v životnej forme som vedel všetky spoty naspamäť a to nie som žiaden native speker a pamätam si ich doteraz. Čo sa dialo v domacnostiach neviem, ale predpokladam, že na nejake letaky BBC našla nejake chechtaky... až taká chudobná a rozhadzovačná ako STV zase nie je :-)

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Rebríčky

Najnovší názor

pozrel som si stránku logomike, ale tá za tú cenu neponúka "špongie" ale iba "škatuľky" ktoré sa navliekajú na mikrofón odspodu.

Vaše fóra


freeSAT

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT

Rádio FM

MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk