Diskusia

Licenčnej rade sa nepáčia české stanice v Skylinku. Digi TV dostalo pokutu / Lukáš Kočišek / 25.11.2010

Digi Slovakia má zaplatiť 5 000 eur za prevádzkovanie satelitnej retransmisie v rozpore s jej registráciou.

  • Ohodnoťte príspevok !
    x-sk / 25.11.2010

    :D :D :D hm, sú trápni s tým skylinkom :D

  • Ohodnoťte príspevok !
    Stupídne problémy v SK / citatelTrendu / 25.11.2010

    Prečo máme byť "svätejší" než iní! Česi si bez problémov nalaďujú slovenské stanice (nielen na satelite, ale aj v káblovkách), len u nás je s tým "problém"! Do prdele, sme raz v európskej únii, na webe si naladím čo len chcem, len s TV je kvázy problém. Choďte už k čertu a začnite riešiť normálne problémy! V iných krajinách (napr. Beneluxu) s tým tie nemajú problém, chytajú aj stanice susedných štátov. Keby sa Rada pre retransmisiu radšej zaoberala stupídnym návrhom poslanca Dostáva z OKS, ktorý presadil, aby sa programy deti do 12 rokov nevysielali len v slovenčine? Nájsť pritom detské rozprávky v slovenčine je už problém, väčšina komerčných staníc vysiela čisto v češtine. Toto má rada riešiť a nie hovadiny! Vymeniť vás a vyhodiť!!!! PS: Pre neschopnosť!

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: Stupídne problémy v SK / Stefanko / 25.11.2010

      Presne toto isté som tu už písal nedávno. Ja to proste nechápem tú krátkozrakosť. Určite v tom majú prsty JOJ, Markíza, ktorí sa boja konkurencie. Je to všetko dohoda medzi JOJ a Primou a Markízy s Novou, že si nebudú konkurovať. Im vôbec nejde o ľudí, čo chcú pozerať. V Česku to vôbec nejaká Rada nerieši. To len tí naši blbečkovia na podnet súkromných tv stále do toho rýpu, pričom sa vyhovárajú, že to chcú české tv. Je mi z nich na blvanie.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Uplny suhlas! / m.jano / 25.11.2010

    Uplny suhlas co sa tyka toho Skylinku. No a o tych rozpravkach to je skoda hovorit! Nechapem ako bolo mozne ze nieco take preslo!!!! Nie som ziaden narodovec, ale preco by sme mali zit z nostalgie na casy minule. A hlavne mame dona dve male deti 3. a 2. roky....a tie sleduju rozpravky v cestine no a potom tie ceske slova aj hovoria. Je velmi na skodu ze na Slovensku nemame detsky program vysielajuci v slovencine......

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: Uplny suhlas! / scareface / 26.11.2010

      A počkaj, keď budú mať 6 a pôjdu do školy! Tam ich začnú učiť aj anglicky a nemecky, no hrôza...

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: Uplny suhlas! / igwar / 29.11.2010

        Tak zase ani jeden extrem nie je dobry. Ja mam 4 rocneho synovca, ktory casto sleduje rozpravky s ceskym dabingom. Vydavaju sa tak na DVD, operatori nam ich pchaju do ponuky programov a pod...takze neda sa tomu vyhnut. Na jednej strane som rad, ze tym vlastne bude ovladat aspon na urovni porozumenia dalsi jazyk, ale na druhej strane asi to zas az taka vyhoda nieje, ked v uz beznej komunikaci pouziva zachytene ceske frazy, pricom este nevie poriadne slovensky....

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: Uplny suhlas! / cinematic / 1.12.2010

      nechápem aký nezmysel o vplyve na deti si tu napísal. Vyrástol som v Československu, v televízii aj v rozhlase boli vtedy bežne vysielané české aj slovenské rozprávky a nikdy som nemal problém hovoriť spisovne po slovennsky. Každé dieťa preberá slová, ktoré okolo seba počuje. Ale súčasne nemá problém napríklad pri dvojjazyčnosti rodičov správne používať obidva jazyky. Ďeťom stačí pri nesprávnom použití slova vysvetliť, že to slovo nie je v danej situácii použité správne. Čechizmy v slovenčine používajú väčšinou ľudia s nízkou znalosťou slovenčiny, alebo niektorí vedome, pretože sa im to slovo páči.
      Iste, deti by mali sledovať rozprávky AJ (podľa možnosti často) v slovenčine. Ale problém je niekde inde. Napríklad v tom, že STV, ktorá dostáva od štátu, teda nás daňových poplatníkov milióny na program tie pebiaze rozhajdáka na nezmyselné súťaže vysielané v nepozeraťeľnom čase. A komerčným staniciam sa dabing neopláca. Trpíme problémom malého trhu.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Už sa nečudujem ničomu ... / mc / 25.11.2010

    Na jednej strane pokutujú niekoho čo vysiela (prevádzkuje satelitnú retransmisu) z Rumunska, na druhej strane už druhý rok (ne)riešia vysielanie - satelitnú (ne)retransmisiu našeho slávneho postkomunistického monopolu. Ak si v tomto štáte splníte registračné povinnosti (internet, wifi, káblovka ... ), chodia vás pravidelne buzerovať z TÚSR a RVR. Ak sa nikde nezaregistruje, máte pokoj.

  • Ohodnoťte príspevok !
    pinakl / 25.11.2010

    k tomuto asi tolko ... radu neznasam, ale v tomto je nevinne nakolko tu mame zakon aky mame. Podla neho to Skylink sirit nemoze. Takze treba zmenit zakon, aby to mohla mat v rastri kazda kablovka, alebo to Skylinku zatrhnut a nebude to mat nikto. Fico skoncil a JaT treba klepnut po prstoch!

  • Ohodnoťte príspevok !
    3polis / 26.11.2010

    a uz se perou... na slovensku budeme mat skvely vyber televiznych stanic STV1,STV2, markizu a jojku (akoze konkurencia), kym v ostatnych statoch EU mozu sledovat prakticky cokolvek. velebnosti, du blejt.

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: / mediaman / 27.11.2010

      uveď zopár konkrétnych príkladov... Som na ne naozaj zvedavý...

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: / Laco / 28.11.2010

      Jediné, čo môžeš, je sledovať odkódované vysielanie zo satelitu a prípadný presah zahraničných televízií v pohraničných oblastiach. Napríklad aj anglická SKY zakazuje na svojich stránkach sledovanie inde ako v anglicku. Ktovie prečo asi?
      Čo sa týka prevádzkovateľov satelitných a káblových spoločností - jednoducho arogantne porušujú zákony. SkyLink toto porušovanie maskuje akýmsi testovacím vysielaním. Možno by bolo vhodné nasadiť nejakých agentov-provokatérov, ktorí by si zakúpili služby SkyLinku a v spolupráci s políciou, sudcami a radou odobrať tejto spoločnosti licenciu. Samozrejme rovnako tvrdo treba postupovať aj v Čechách...

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: / mc / 28.11.2010

        Nie licenciu ale registráciu, lenže tú Skylink nemá, takže mu ju nemôžu odobrať.
        Až smiešna je potom najnovšia zápisnica z rady, kde sa konštatuje, že Skylink prevádzkuje retrasmisiu bez súhlasu vysielateľov. Ako je to možné, keď žiadnu retransmisiu zaregistrovanú nemá. Z toho bude veľmi dlhý súd. Ale zákazníci stále pribúdajú.

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: / igwar / 29.11.2010

        A komu by ti provokateri pomohli? Zase len na to v konecnom dosledku doplatia ludia, tym, ze kvoli nejakym hlupakom im ochudobnia ponuku tv programov o programy, ktore za cosi stoja a su v zrozumitelnom jazyku. Toto by sa malo vyriesit nejakou dohodovu medzi CR a SR raz a navzdy.
        A este jeden priklad. Pokial viem, skylink experiemntoval aj so zaradenim nejakych Madarskych televizii pre nasu najpocetnejsiu mensinu. Tam nie je problem so zakonom? Alebo skor sa mam pytat, ci tam nie su kokurecne zaujmy CME (t.j.Markiza+Nova) vs. ine tv (Prima, Joj a pod.)? Pokial si spominam v poslednom velkom vypnuti CZ programov v SR mala prsty prave CME, pretoze jej vadila samokonkurencia. Nova bola totiz v niektorych regionoch sledovanejsia ako Markiza, co tejto slvoenskej dcere CME dost komplikovalo postavenie orpti inym SK staniciam. A nie je problem si predstavit, ako musi CME vadit fakt, ze musi Prime konkurovat aj v SR a opacne, JOJke aj v CR. Zvlast teraz ked JOJka vyrazne napreduje a hrozi ze v blizkej buducnosti moze Markiza stratit poziciu komercnej jednotky.

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: / cinematic / 1.12.2010

          presne vystihnuté... veď potom by vlastne smeli vysielať iba STV 1-7(malý žartík), JOJ 2stanice a MarKÍZA 2 stanice. Zatrhne nám zákon aj sledovanie nemeckých, talianskych, rakúskych a neviem akých staníc?
          @Laco: SKY je predsa okrem SKY news platená stanica

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: / igwar / 29.11.2010

      absolutny suhlas.

  • Ohodnoťte príspevok !
    loren / loren / 26.11.2010

    fakt by uz bolo na case takú "licencnu" radu zrusit! jej kto dal "licenciu" na to, aby stale riesila a zaoberala sa len blbostami a stále šla len proti obycajnym ludom ?? že jej dal "licenciu" zákon ? tak potom je fakt asi zlý ako pomaly kazdy jeden v tejto zacarovanej a zazracnej krajine ... fakt smutne, ze deti do 12 rokov musia sledovat rozpravky nadabovane len v ceskej mutacii ... hoci mam cestinu moc rad, ale na slovenskych TV je uz toho fakt vela ... a najviac na blvanie s prepačenim, je, ze na slovenskych komercnych staniciach sledujeme reklamu kazdych 10 -12 minut a potom neviem, ci je film medzi reklamami, alebo reklama medzi filmom ... viem, ze komercne stanice ziju z reklamy, ale takto? stale znechucovat cloveka ?? asi by im bolo treba klepnut uz po prstoch a zase spravit "zakon" po akej dobe je mozne spustit re-klam-u

    takze vazena licnenca rada!
    zacnite sa uz konecne zaoberat podstatnejsimi vecami a snazte sa uz konecne a plati to aj pre ine institúcie, robit aj nieco pre ludi, nie stale a stale proti nim, lebo v tejto krajine je uz tolko negativnej energie, ze to az nie je pekne a unosne !

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: loren / mediaman / 27.11.2010

      podľa toho, čo píšeš bude pre teba asi prekvapením, že legislatíva, ktorá upravuje aj túto oblasť (dĺžku reklamného času resp. čas, ktorý musí reklamné breaky oddeľovať) už existuje...

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: loren / igwar / 29.11.2010

        Len ci sa ta legislativa aj poriadne dodrziava. Napr.: Pokial si spominam, kedysi sa riesilo i nieco o probleme nadmernej hlasitosti reklamy a bol aj schvaleny taky zakon, ktory to mal obmedzit. Nio v TV nevidim zmenu. Asi je totiz velmi problematicke spolahlivo tento jav kontrolovat a tak to televizie veselo porusuju. Pri filme treba zvysit volume, aby clovek poriadne pocul a ked ide reklama barak sa mi otriasa v zakladoch, pokial to nenstihnem ubrat... Nie ze by toto bol top problem, to bol len priklad, ako sa tebou spominana legislativa asi dodrziava...

  • Ohodnoťte príspevok !
    Ja mám záujem o české stanice... / scareface / 26.11.2010

    ...preto mám kartu Skylink pre istotu registrovanú v ČR, preregistrovať sa to dá cez internet za pár minút. Keď na slovenských kartách vypnú české stanice, mne pôjdu a slovenské naladím cez DVB-T. Nema problema!

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: Ja mám záujem o české stanice... / kurkokurko / 26.11.2010

      To je spravny pristup.....a zaujimave je, ze s takym stavom by bola podla mna spokojna a Rada....formalne by vsetci trhovy hraci mali rovnake podmienky a poskytovali sluzby v sulade so zakonom a realne ludia, ktori by chceli o.ebkavat a nerobia si problemy s porusovanim autorskych prav by tak robili

      P.S. Jedine si treba uvedomit, ze keby nejakou vesmirnou nahodou doslo k sukromno pravnej zalobe tak by si bol zodpovedny ty a nie skylink lebo ty by si bol ten kto podvazda.....ale samozrejme zvazenie rizika a vyhod, ktore ti prinasa by bolo tvoje....

  • Ohodnoťte príspevok !
    retardovani dementi / ready / 26.11.2010

    doterz som bol dost zdrzanlivy, ale tu neschponu "radu", ktora poskodzuje zaujmy ludi na ukor zahr.komercnych subjektov treba zrusit...
    Ze sa dabuju u na kabl. kanaloch rozpravky pre det iba do cestiny nevadi, ale dospelym ludom komunistickou cenzurov obmedzuju pristup k informaciam.
    Toto je na riesenie Eurokomisiou, bezprecedentne obmedzovanie volneho pohybu informacii (volnej TV) v rami EU!!!

    • Ohodnoťte príspevok !
      RE: retardovani dementi / mediaman / 27.11.2010

      K akým informáciám? Spravodajské stanice z oboch brehov Moravy máš v režime FTA (na pozícii Skylink, lebo o tom je tu reč), ak ti k životu chýbajú "informácie", ktoré ponúkajú komerčné stanice z CZ, je celkom možné, že si už počul o niečom takom ako je internet...

      • Ohodnoťte príspevok !
        RE: RE: retardovani dementi / Arts01 / 30.11.2010

        mediaman asi nerozumie jednoduchej veci čo je ,ze človek chce mat pravo na vyber a ne byt obmedzovaný nejakými sprostými nariadeniami ..Jednoducho povedané chcem pozerať České stanice a nechcem byt obmedzovaný !!!

        • Ohodnoťte príspevok !
          RE: RE: RE: retardovani dementi / Laco / 5.12.2010

          Ale právo na výber máš. Môžeš sledovať všetko, čo na satelite nie je zakódované. Ja Ti garantujem, že ak by si manažoval SKY Deutschland a zistil by si, že ľudia nelegálne sledujú tento balík programov, urobil by si všetko pre to, aby si tomu zamedzil. Vtedy by Ti nejaké nariadenia prestali byť sprosté....
          Samozrejme, Ty - mladý človek - sedíš pri počítači a sťahuješ všetko - Filmy, hudba, knihy, porno. Načo by si to kupoval, to nie je Tvoje. Ale keby niekto prišiel k Tebe domov a začal používať Tvoj počítač, posteľ, frajerku - asi by si začal protestovať a vyhrážať sa nejakými zákonmi, volal by si políciu...

          Len tak mimochodom, prečo Viasat neponúka švédsku TV3 aj v Nórsku, Dánsku, Estónsku alebo v Lotyšsku? Myslíš, že by ju tam nechceli sledovať? Upozorňujem Ťa, že Viasat má nakupuje autorské práva od filmových štúdií pre celú škandináviu a pobaltie a napriek tomu neumožňuje sledovanie televízií inde ako v príslušnom štáte....

          • Ohodnoťte príspevok !
            RE: laco / cinematic / 11.12.2010

            Čo máš stále s tým SKY? To je PLATENÝ BALÍK.

            Prima a Nova sú voľne šírené stanice, platené z reklamy. Je to tak ťažké pochopiť o čo v tejto debate ide? Alebo píšeš za pánov z Towercomu, JOJ, PRIMY, CME...? Myslíš, že nemecké stanice na Astre majú vyriešené autorské právo pre Slovensko? A predsa sú v balíku viacerých poskytovateľov. A nevadí to ani tej našej predpisovej Rade. Len "náhodou PRIMA a NOVA im vadia.

  • Ohodnoťte príspevok !
    Troska pozde, vole :-D / dalibor85 / 6.1.2011

    Našiel som tu tento článok náhodou troška neskôr, ale nedá mi nereagovať.
    Je až zarážajúce, aké koniny tu na Slovensku musíme riešiť. Prečo by malo niekomu vadiť, že sa kukám na české programy? Ja mám doma SkyLink a pravdu povediac vôbec sa nepozerám na filmy vysielané na Nove a Prime. Jedine ak na Barrandove. Je úplne zbytočne kukať film na českej sestre Markízy, keď tá to bude vysielať hneď na druhý deň alebo rovno naraz. Si myslím, že väčšine ľudí, tak ako aj mne, ide o ich vlastne vyrobené relácie. Síce som sa narodil v roku 1985, ale mám češtinu, Čechov a ich humor rád. A toto by sme mali všetci pochopiť. Síce sme sa rozdelili, ale môj názor je, že nás to asi aj viac zblížilo.
    Ďalej by ma zaujímalo, prečo rade nevadí aj vysielanie poľských televízií. Pre mňa ako východniara je to dosť blízky jazyk, ale že si môžem ich stanice pozrieť aj na 13°E HotBird nikomu nevadí? A taktiež tam mám už aj Slovíncov a Chorvátov. Nehovoriac o nemeckých staniciach čo sú na 19,2°E Astra, kde je aj SkyLink (Eurosport CZ). Veď tie si môžem pozrieť skoro všetky. Tam už autorské práva neplatia? No proste sa niekto nudí, nemá čo normálneho cez deň robiť, tak šup, idem vymyslieť hlúposť. A ak je fakt pravda, to čo tu mnohí píšu, že ide o lobing CME, tak by mali radšej rozmýšľať o spájaní trhov typu ČeskoSlovensko hľadá..... a podobne kraviny. Filmy, keď už nakupujú, asi naraz pre oba stanice, nech ich aj naraz vysielajú a majú po probléme.

Pre pridanie príspevku do diskusie sa musíte najskôr prihlásiť.
Nemáte nastavenú prezývku (nick), bez ktorej nie je možné využívať všetky služby eTRENDU.
Nastavte si prezývku

Rebríčky

Najnovší názor

pozrel som si stránku logomike, ale tá za tú cenu neponúka "špongie" ale iba "škatuľky" ktoré sa navliekajú na mikrofón odspodu.

Vaše fóra


freeSAT

Mediálne.sk sleduje televízie cez freeSAT

Rádio FM

MediaNews_FM vždy v utorok a štvrtok popoludní. Od Mediálne.sk